nie wybuchlo

1. Data: 2001-03-24 17:24:09

Temat: nie wybuchlo
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowilam przeprowadzic dzis w kuchni eksperyment o tematyce swiatecznej
a mianowicie mazurek z kajmakiem.
Eksperymentem bylo robienie kajmaku, ktore polegalo na gotowaniu przez 2
godziny puszki skondensowanego mleka - puszka byla zamknieta i cala zalana
woda. Mialam duze obawy, ze ta pucha wyleci mi z gara z duzym hukiem, ale
nic sie nie stalo. Po otwarciu okazalo sie, ze w srodku jest lekko brazowe,
skarmelizowane mleko. Do tego dodalam skorke i sok z cytryny i jest calkiem
dobre, ale bardzo slodkie.
Zastanawiam sie, czy to samo uda sie z puszka mleka nieslodzonego - teraz
zgodnie z zaleceniami z Poradnika Dom. wzielam mleko slodzone, ale dla mnie
zbyt to jest slodziutkie, choc generalnie pomysl ciekawy.
W gazecie kazali utrzec mase z maslem, po co tyle kalorii, bez masla tezeje
i jest dobre.
Czy macie jakies doswiadczenia z taka masa, co robic, zeby nie bylo takie
slodkie?
Obawiam sie, ze to taka uroda kajmaku ta slodycz.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-24 20:58:06

Temat: Odp: nie wybuchlo
Od: "Bartłomiej Jaworski" <d...@t...t4.ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

mleko tezeje w puszce bo jest w nim cukier
nieslodzone niestety tego niegdy nie zrobi ;o[[ (doswiadczenia na wlasnej
skorze)
mozesz sprobowac do nieslodzonego dodawac po troche cukru i gotowac na ogniu
stale mieszajac
a moze slodzik?
Pozdrawiam
Aska
Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...ircx.pl...

1. Data: 2001-03-24 21:25:19

Temat: Re: nie wybuchlo
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:

> Zastanawiam sie, czy to samo uda sie z puszka mleka nieslodzonego

nie uda się - zrobią się gluty a nie jednolita masa
znam z autopsji, bo jak pierwszy raz robiłem kajmak, to nie wiedziałem,
że trzeba dać slodzone

sadyl

1. Data: 2001-03-25 09:32:32

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie uda się - zrobią się gluty a nie jednolita masa
> znam z autopsji, bo jak pierwszy raz robiłem kajmak, to nie
> [...]
Zabrzmi to może dziwnie ale jeżeli już poświęcać się i robić kajmak to
najlepiej ze zwykłego mleka z cukrem i
masłem. Kajmak zawsze był i będzie bombą kaloryczną
czy chcemy czy nie a gotowanie go ze zwykłego mleka trwa ok 3godziny

1. Data: 2001-03-25 10:30:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>wiedzia?em,

>Zabrzmi to mo?e dziwnie ale je?eli ju? po?wi?ca? si? i robi? kajmak to
>najlepiej ze zwyk?ego mleka z cukrem i
>mas?em. Kajmak zawsze by? i b?dzie bomb? kaloryczn?
>czy chcemy czy nie a gotowanie go ze zwyk?ego mleka trwa ok 3godziny

czy tak samo dzialalyby roztopione (rozpuszczone?) krowki?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-26 06:53:02

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

>nie uda się - zrobią się gluty a nie jednolita masa

No właśnie. Ja też z niesłodzonego mleka po 2 godzinach gotowania otrzymałem
niesłodzone mleko.

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-03-26 14:04:26

Od: "Aleksander Klosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie mam pewnosci
pozdr.Alex>

> czy tak samo dzialalyby roztopione (rozpuszczone?) krowki?

> [...]

Boczniaki- zapytanie o przepis
pizza
A propos kosmetykow-tusz do rzes....
Poszukuje kucharza