Re: nieudane/udane zwiazki miedzyludzkie

Data: 2004-03-12 16:01:50
Temat: Re: nieudane/udane zwiazki miedzyludzkie
Od: "PsychoOne" <p...@p...onet.pl>

Użytkownik "Eliza" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
news:c2qdtm$5ig$1@atlantis.news.tpi.pl...
> oczywiście że dowodu nie ma....są tylko przypuszczenia, bądź też
obserwacja
> i analiza....(o:
Kilka uwag zupelnie z boku:
Ewolucja nie jest procesem, ktory do czegos dazy albo
ktory ma cos zapewnic. Ewolucja jest zjawiskiem, ktore
wynika z tego, ze zycie na ziemii wyglada tak a nie inaczej.
Ewolucja jest WYNIKIEM tego, ze jesli jakies jednostki
posiadaja cechy korzystniejsze z punktu przetrwania, to
zwieksza sie szansa na rozpowszechnienie/przekazanie tych
cech. W tym ujeciu ewolucja jest jest zalezna od przekazywania czegos
potomstwu, bez tego ani rusz. Dodatkowo szansa na przetrwanie
nie wynika juz tylko z cech bezposrednio zwiazanych z przetrwaniem,
ale takze od otoczenia. Na przetrwanie cechy moze np. miec wplyw to,
ze w danej grupie spolecznej blondynki albo mezczyzni z zielonymi
oczami sa bardziej atrakcyjni.
A co do stwierdzenia, ze czlowiek przetwarza rzeczywistosc z tego
lub innego powodu. Jest to sprawa indywidualna w jakim celu to
robi i co go uszczesliwia. Na poczatku narzady zmyslu i umysl
byly przystosowaniem, ktore pozwolilo przetrwac wypierajac inne
rozwiazania. Jednak w chwili obecnej nie determinuje to w
zaden sposob wykorzystania tych cechy. Dana jednostka
moze robic to na co ma ochote, przezwyciezajac nawet
instynkt samozachowawczy w imie czegos tak ulotnego
jak idea. To jednostka, jej jest wszystko jedno jakie cechy
zwycieza w toku masowej ewolucji, to i tak jest zupelnie inny wymiar
czasowy. Kazdy robi swoje nie ogladajac sie na ewolucje.
To wlasnie ewolucja bedzie wypadkowa tych wszystkich
ludzkich posuniec, dzialan.

PsychoOne