Re: niszczenie drzew

Data: 2003-12-14 08:35:04
Temat: Re: niszczenie drzew
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl>

> jutro, ale za 15 czy wiecej lat). Jest to bardziej prawdopodobne, niz
gdyby
> zdrowo rosly.

Nie wiem skąd ten wniosek? Dlaczego to jest bardziej prawdopodobne. Ile
zatem wynosi prawdopodobieństwo ułamania się konaru w przypadku drzewa
ciętego a ile w przypadku rosnącego swobodnie?
Wyciągasz wnioski na podstawie własnych, niezweryfikowanych przekonań. Tak
powstają stereotypy i uprzedzenia. W tym wypadku do ciętych drzew.

> zabezpieczono. Niektore drzewa juz zostaly porazone przez grzyb.

Jeśli cięcie miało miejsce niedawno, to bardzo bym się zdziwił, gdyby
faktycznie już wdał się grzyb. To musiałbybyć jakiś wyjątkowo odporny na
chłody grzyb.
A zabazpieczeń cięcia czasem nie widać. Szczególnie patrząc z dołu. Na
zabezpieczenie mają zresztą jeszcze trochę czasu. Inna sprawa, że są różne
szkoły. według jednej z nich, na ten przykład, drzewa lepiej łamać a ran
niczym nie smarować.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami