no nie moge:-/

141. Data: 2005-09-08 15:30:58

Temat: Re: no nie moge:-/
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dunia <d...@n...o2.pl> napisał(a):

> Zamiast sie "zalewac lzami" powinna lepiej pogadac z ksiedzem.
/.../
> Uwielbiam takie przyklady afektowanej wiary, o ktorej regulach nie ma
> sie zielonego pojecia...

Uwielbiam jak ktoś daje rady nie mając pojęcia co i kto zrobił.
Serio myslisz, że nie rozmawiała z księdzem? Wymień fusy.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

142. Data: 2005-09-08 15:34:03

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieradek wrote:

> A jakie to ekstremum?

Dla mnie sytuacja, w ktorej nauczyciele wiedza, czy rodzice dziecka maja
slub cywilny czy koscielny jest ekstremalna. Tyle.

> Zadalas pytanie w jaki sposob katechetka moze
> dowiedziec sie, ze rodzice jakiegos dziecka maja slub cywilny no i
> przynajmniej dwa sposoby podano Ci na tacy.

Tylko ze zwlaszcza ten drugi wydaje mi sie malo prawodopodobny...

> Oczywiscie istnieja rownolegle osiedla czy dzielnice, w ktorych czegos
> takiego nie ma. Albo po prostu sie nie wie, ze cos takiego w nich istnieje.
> I ja raczej skłaniam sie ku tej drugiej opcji.

Wiec widocznie moi nauczyciele i sasiedzi wykazywali w stosunku do mnie
wyjatkowo duzo dobrej woli i dyskrecji, bo wspolczuli mo, ze rodzice
zyja na kocia lape... Tez dobrze.

> Jak Ci odpisywalam to nie chodzilo mi o skale zjawiska, ale o pokazanie
> jednej z mozliwosci, dzieki ktorej zjawisko poinformowania katechetki o tym
> i owym moze zaistniec.

Z punktu widzenia mechaniki kwantowej wszystko moze zaistniec ;-) Chodzi
"tylko" o to, z jakim prawdopodobienstwem.

Przypominam, ze byla mowa o tym, ze dziecko moze byc narazone na
lekcjach religii na nieprzyjemne komentarze, jesli jego rodzice nie maja
slubu (koscielnego).

> To nie sa li i jedynie obyczaje osiedli. "Poczte pantoflowa" wymyslono wieki
> temu ;-)

Ale - tak jak juz napisalam - jakies pierwotne zrodlo wiadomosci musi byc.
Moge sobie wyobrazic sytuacje, w ktorej trzeba "przyznac sie" do nie
posiadania aktu slubu, natomiast ciezko mi wyobrazic sobie taka, w
ktorej trzeba sie osobom postronnym przyznawac, ze ma sie lub nie slub
koscielny. (I na Boga, zostawmy juz te male wioseczki, bo to do niczego
nie prowadzi.)

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

143. Data: 2005-09-08 15:37:59

Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:
> A co do rozgoryczenia to owszem - przez 3 lata, zanim Adam zaczął sam
> chodzić do szkoły, nalatałam się jak głupia w tę i z powrotem, żeby
> zabierać go przed mszą, odprowadzać z powrotem po mszy itp, itd,
> nakombinowałam jak koń pod górę, żeby w czasie rekolekcji był w
> szkole wtedy, kiedy SĄ normalne lekcje.... Na to, żeby ktoś mu
> zaperwnił opiekę na terenie szkoły, nie mogłam liczyć. No, miałam
> szczerze dosyć, nie ukrywam.

Ze mialas dosyc to ja w to nie wątpię.

W szkole Marty jak jest czas rekolekcji lekcji w ogole nie ma, a dzieci
pracujacych rodzicow moga od 6:45 do 16:00 przebywac w swietlicy. I nie
wyobrazam sobie, ze mogloby byc inaczej.

Kasia

144. Data: 2005-09-08 15:39:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> wrote in message

> Bezcześcił.

o dzieki :)

> A który?

siodmy. (?)

iwon(k)a

145. Data: 2005-09-08 15:40:46

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" :

> Uwielbiam jak ktoś daje rady nie mając pojęcia co i kto zrobił.
> Serio myslisz, że nie rozmawiała z księdzem? Wymień fusy.

Mi się tak w ogóle wydaje że Kościół Katolicki na zachodzie Europy (a moze
raczej poszczególni księża czy biskupi) zdecydowanie bardziej liberalnie
podchodzą do wielu spraw niż w Polsce.
Pisała też o tym kiedyś Ewa Ressel, tylko nie pamiętam czy na tej grupie.
Np. uznaje się spowiedź powszechną a nie trzeba się spowiadać w
konfesjonale.
I takie inne dość istotne różnice.

A u nas była wielka dyskusja i wielkie sprzeciwy czy można otrzymać Komunię
św. do ręki.
Tak jakby z punktu widzenia teologicznego było to istotne.

Pozdrowienia.

Basia

146. Data: 2005-09-08 15:41:56

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a" :

> siodmy. (?)

A co ukradł ?

Pozdrowienia.

Basia

147. Data: 2005-09-08 15:45:16

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-08 17:41:56 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Basia Z.* skreślił te oto słowa:

> Użytkownik "Iwon(k)a" :

> A co ukradł ?

A to sakrament? Od kiedy?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

148. Data: 2005-09-08 15:47:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> wrote in
message news:dfpm8a$90e$1@news2.ipartners.pl...

> A co ukradł ?

??? czy Ty aby wiesz co to sakrament?

iwon(k)a

149. Data: 2005-09-08 15:47:54

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a" :

> ??? czy Ty aby wiesz co to sakrament?

A sorry, nie czytałam początku tego podwątku i sądziłam ze chodzi o
przykazanie.

Pozdrowienia.

Basia

150. Data: 2005-09-08 16:03:40

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> O to to.. Nie byłam przeciwna religii w zerówce (Adaś) , ale miałam
> wrażenie, że pierwsza siostra nieżle wystraszyła dzieci ...

> U Adasia chodziło o to, że "umrze i pojdzie do jakiegoś nieba albo do
> piekła". O to, że każdy kiedyś umrze. Dla Niego to "kiedyś' oznaczało
> niedaleką przyszłość. Nie chciał umierać, nie chciał, żebym ja umierała.
> Płakał chyba z tydzień, jak tylko sobie przypomniał.
>
> Byłam zszokowana takim potraktowaniem dzieci. Powiedziałam o tym Pani (
> siostrze nie mogłam, bo byłam w pracy w czasie zajęć). Okazało się, że
> większość dzieci zareagowała podobnie.

Przepraszam, że nie powycinałam, bo ze wszystkim się zgadzam, zresztą u nas
było bardzo podobnie. W pięciolatkach w przedszkolu Weronika chodziła
chętnie, bo katechetka opowiadała im przypowieści, kolorowali obrazki. W
zerówce szkolnej załamka-katechetka na samym początku zaczęła im opowiadać o
smażeniu się w piekle, Weronika przez cały rok chodziła zestresowana na
religię :((( . Tak samo była przerażona perspektywą naszej niedalekiej
śmierci :(( I jak ją uspokoić? Ogólnie z tych zajęć niewiele wyniosła...
Teraz zmieniłyśmy szkołę, zobaczymy jak to będzie.

Orka

przedszkole dłużej czynne-Katowice Bytom Chorzów-szukam
Warszawa "zeróeka " z wyk. angielskim
prezent dla maluchów pasowanych na ucznia
Opłaty za przedszkole, czyli jestem pieniaczem
metoda Deniosona i integracja sensoryczna w Warszawie