no nie moge:-/

191. Data: 2005-09-08 21:43:44

Temat: Re: no nie moge:-/
Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

Elżbieta <w...@p...onet.pl> pisze:

> Dziwne. I dzieci już w podstawówce wiedziały, co oznacza termin klasa
> społeczna i do jakiej klasy przynależą rodzice?

No pewnie, ze tak.
A kojarzysz ówczesne dzienniczki ucznia? Tam byly miejsca na wpisanie
wyksztalcenia obojga rodzicow/opieukunow i zawodow przez nich wykonywanych.
Zawsze mialam problem ze zmieszczeniem nazwy zawodu mojego ojca ;-)

Kasia

192. Data: 2005-09-08 21:46:48

Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

"Nieradek"

> ciekawe czy ja znow kiedys wycofaja, bo to beznadziejny pomysl.

Raczej niepredko. Ostatnio sie nawet nad tym zastanawialam i doszlam do
wniosku, ze mogloby sie zdarzyc, ze na religii w salkach katechetycznych
zjawialoby sie duzo mniej dzieci niz w klasach. I może sami księża sa tego
swiadomi.

Kasia

193. Data: 2005-09-08 21:51:22

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dfqbd5$apa$1@news.onet.pl>
Nieradek <n...@p...onet.pl> pisze:

> A kojarzysz ówczesne dzienniczki ucznia? Tam byly miejsca na wpisanie
> wyksztalcenia obojga rodzicow/opieukunow i zawodow przez nich
> wykonywanych.

Zawody pamiętam. Klas społecznych nie bardzo.

> Zawsze mialam problem ze zmieszczeniem nazwy zawodu mojego ojca ;-)

A cóż to za tasiemcowa nazwa? ;-) Ja z kolei pamiętam, że zawsze musiałam
się gęsto tłumaczyć, że pomimo tego, że ojciec był żołnierzem, to nie
pracował w żadnej jednostce wojskowej, tylko w ośrodku szkolenia nurków i
płetwonurków. Panie jednak co roku były uparte i za każdym żądały podania
numeru jednostki, bo takie mają wytyczne i nie mogą zostawić wolnego miejsca
w rybryczce ;-)

--
PozdrawiaM

194. Data: 2005-09-08 22:02:46

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> W wiadomości <news:4320aa23$0$6501$f69f905@mamut2.aster.pl>
> Agnieszka <a...@z...net> pisze:
>
> Nixe:

A o

> O rany, nie wiem skąd, ale ubzdurałam sobie, że cały czas w tej
dyskusji
> obracamy się w kręgach dzieci z pierwszych klas podstawówki ;-)
> [pewnie za bardzo się przejęłam tegoroczną inauguracją nauki mojej
córy ;-]

Przejmuj się, przejmuj, bedziesz miała czym. Szkoła widziana okiem
rodzica to zupełnie inna szkoła niż ta widziana okiem ucznia. I wcale
nie jest przyjaźniejsza ;-)

> Podawanie zawodów i miejsc pracy pamiętam jak dziś.
> Ale podawanie klasy społecznej dopiero z ogólniaka.

U mnie na pewno było to w podstawówce. I teksty "nie wiesz kim twój
tata jest??? no kim???", "kierowcą", "no to jak kierowcą, to robotnik
przecież, za biurkiem nie pracuje, to robotnik, jak można tego nie
wiedzieć!!!". I tak pewnie z 10 razy, bo coś koło 1/4 dzieci nie
wiedziało o co chodzi z tymi klasami... Ech, to też były ciekawe czasy
;-)

Pozdrawiam,
Agnieszka

195. Data: 2005-09-08 22:19:16

Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

Nieradek <n...@p...onet.pl> pisze:

> Zawody pamiętam. Klas społecznych nie bardzo.

Ja natomiast tak.

> A cóż to za tasiemcowa nazwa? ;-)

Starszy technik technolog do spraw przetwórstwa rybnego. Czyli po polsku ;-)
rybak. Z tym, ze w tamtych czasach co mozna bylo udziwnic to udziwniali (o
zwisie pionowym męskim, czyli krawacie pewnie slyszalas? ;-) ) W zwiazku z
czym z kolezankami zalowalysmy, ze zadna nie jest córką górnika albo
hutnika - pewnie byłby technikiem technologiem ds. wydobycia kopalin albo
dmuchania w szklane rurki ;-)

Kasia

196. Data: 2005-09-09 05:26:29

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieradek wrote:

> ktora uczy religii moje dziecko. A dlatego piszę, że "nie wiem", bo chcac
> nie chcac zakladam odgórnie, ze Marty katechetka moze sie interesowac tym
> czy rodzice dzieci, ktorych uczy maja ten slub koscielny czy nie.

Moim zdaniem w takim samym stopniu jak inne nauczycielki szukajace
sensacji ;-)

Ten o sasiadce panstwa X, ktora donosi katechetce, ze panstwo X nie maja
slubu koscielnego.

> Jak to współczuli Ci?

To bylo takie zielone i kasajace...

> A tą osobą postronną to niby jest hipotetyczna sasiadka, ktorej sie
> zwierzylo z tego i owego, a potem ona z tą wiescią leci do katechetki?

Nie wiem. Moj "problem" polega na tym, ze nie wiem i czekam, zeby ktos
mi powiedzial (argumet, ze samo dziecko zwierzylo sie katechetce
przyjmuje, ale sceptycznie).

> to wiedza ?". Odpowiedzi padly i na tym koniec z mojej strony. A na to czy
> Ty jestes w stanie sobie wyobrazic

Wyobrazic to sobie moge wszystko, ale mnie interesuja fakty, a nie
hipotetyczne sytuacje.

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

197. Data: 2005-09-09 05:32:45

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asias wrote:

> sprawy na slowa nauczycielki i slowa rodzicow. Jezeli obie uznajemy, ze
> owe nauki nie sa zatem uniwersalne,

To jeszcze wyjasnij mi, co rozumiesz przez "uniwersalne" ?
Jesli to, ze jakakolwiek religia uwaza, ze to wlasnie jej system moralny
jest wlasciwy: to jest to praktycznie wpisane w sens religii jako takiej
i tu nie podejmuje sie dyskutowac. Mozna przyjac albo odrzucic, ale
ludzie wierza w to, co wierza chyba przede wszystkim dlatego, ze ich
zdaniem to jest uniwersalna prawda. Jesli taka by nie byla, rownie
dobrze mogliby chodzic raz do kosciola, innym razem do meczetu, a potem
odprawiac rytualy na Sobotce...

Jesli uniwersalne w znaczeniu "obowiazujace", to oczywiscie takim nie
jest, bo na szczescie jeszcze rodzice maja pierwszenstwo w edukacji
swoich dzieci.

D.

198. Data: 2005-09-09 05:39:19

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieradek wrote:

> A dlaczego uwazasz, ze jak Ty chodzilas do szkoly (uscislam, ze mowimy tu o
> zerowkowiczach czy pierwszakach) to norma bylo niegadanie o rodzicach?

Po prostu chodzilam do dwoch roznych szkol, dwa razy do roku jezdzilam
na kolonie (z dziecmi z calego kraju) i naprawde nie pamietam
detalicznych rozmow o slubach swoich rodzicow. Przypuszczam, ze dla
dzieci rzeczy przed ich urodzeniem (a takim jest przewaznie slub
rodzicow) to raczej prehistoria. Owszem wiedzialam, kim sa rodzice
kolezanek z zawodu, ze matka jednej z kolezanek nie zyje itp ale bez
detali typu czy rodzice maja slub koscielny czy cywilny. Po prostu nie
mialo to znaczenia.
Ale jesli mi powiesz, ze teraz ma i ze dzieci o tym rozmawiaja, to
uwierze Ci na slowo, bo nie mam zadnego kontaktu z zerowkowiczami i w
zwiazku z tym brak mi jest wiedzy na ten temat.

> o nim to czy tamto. Stad domniemywam, ze moja corka tematu o swoich
> rodzicach tez nie omija. Sęk w tym, zeby wiedziała co moze mowic, a co
> powinna pominac milczeniem.

I wtedy niestraszne nam plotkujace katechetki :-)

D.

199. Data: 2005-09-09 05:44:51

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> W małych (i rozplotkowanych) skupiskach ludzkich jest to zupełnie normalne.

> Z mojego doświadczenia wynika, że jest to prawdopodobieństwo bardzo duże.

I tu sie nie zgadzamy, ale ciezko byloby udowodnic, kto ma racje.

> No jest. Dziecko na przykład.
> Które w rozmowie pochwali się koleżankom, te swoim rodzicom i ... fala
> rusza.

Zakladajac, ze dla dziecka to az taka wazna informacja, ze musi sie tym
dzielic z kolezankami. Tu mam wlasnie watpliwosci.

> Uwierz, że nikomu do niczego nie trzeba się przyznawać.

Zakladajac, ze kazdy zeni sie i plodzi dzieci w tej samej wiosce, w
ktorej sie urodzil - pewnie nie. Natomiast wspolczesna rzeczywstosc jest
troche bardziej skomplikowana :-)

> Nie tylko małe wioseczki? Chodzi również o osiedla całkiem dużych miast.
> Na jakim Ty świecie Dunia żyłaś? ;-)

No wlasnie na takim malym osiedlu spedzilam wieksza czesc mojego zycia.
Wiekszosc nawet nie wie, ze w ogole wzielam slub, pomijajac juz fakt,
gdzie i jak. A to dopiero bylaby wioskowa sensacja ;-)

D.

200. Data: 2005-09-09 06:11:24

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

> Dziwne. I dzieci już w podstawówce wiedziały, co oznacza termin klasa
> społeczna i do jakiej klasy przynależą rodzice?

Myślę, że tak, ale dokładnie powiem Ci wieczorem, jak odpytam na
okoliczność.
W każdym razie moje dziecko słowo "plebs" zna i jeśli ów plebs się go
czepia (a jeden ostatnio się czepia regularnie) to umie sobie z tym
poradzić.

--
s i w a
i Bysiek w nowej, sportowej klasie.

przedszkole dłużej czynne-Katowice Bytom Chorzów-szukam
Warszawa "zeróeka " z wyk. angielskim
prezent dla maluchów pasowanych na ucznia
Opłaty za przedszkole, czyli jestem pieniaczem
metoda Deniosona i integracja sensoryczna w Warszawie