no nie moge:-/

71. Data: 2005-09-08 12:24:29

Temat: Re: no nie moge:-/
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek" <n...@p...onet.pl> napisał
złośliwa :

| A zycie na tzw. kocią łapę?

no co z tym ? Się żyje :)

Powiedz mi, czy żyje się na kocią łapę z przymusu czy z wygody ? I osoby
takie wogóle nie pochwalają małżeństwa czy tylko nie chcą brać ślubu - nie
bo nie ?

--
Kasia + 4,5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

72. Data: 2005-09-08 12:24:53

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości

> Ale konkretnie którego? Mnie? Kwiatkowskiego Miecia? Buby
Mintalskiej?

Nie mam zwyczaju pytac ludzi w co wierzą i co praktykują. Tak więc
personalnie nie odpowiem.

> W jakim sensie?

Człowieczeństwa.

> To po co w ogóle zaczynasz ?

Nie zaczynam, napisałam to, co miałam napisać. Na pytania szczegółowe,
wnikające już w treści, o których publicznie dyskutować nie chcę, by
nie urażać osób postronnych, odpowiadać nie będę. Właśnie dlatego,
żeby nie urażać osób postronnych, które tych pytań nie zadają, bo być
może moich odpowiedzi znać nie chcą. Uporczywe dopytywanie się "ale
powiedz, powiedz" nie zda egazminu.
A jak kogoś naprawdę interesuje, co mam do powiedzenia na "te tematy",
to się dowie. Ale większości osób nie podejrzewam o takie zapędy.

Pozdrawiam,
Agnieszka

73. Data: 2005-09-08 12:38:56

Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote:

Użytkownik "Nieradek"

> no co z tym ? Się żyje :)

No tez :-)

> Powiedz mi, czy żyje się na kocią łapę z przymusu czy z wygody ? I
> osoby takie wogóle nie pochwalają małżeństwa czy tylko nie chcą brać
> ślubu - nie bo nie ?

Mam nadzieje, ze teraz obie mowimy o slubie koscielnym? - pozwolisz, ze
doprecyzuję :-)

Kilka postow wyzej zostalo napisane (by Agnieszka), ze niewierzacy rodzice
nie chca posylac swoich dzieci na religie, bo sie kloci to z wyznawanych
przez nich systemem wartosci. Zadalas pytanie jak sie ma w takim razie
system wartosci chrzescijanskich do niechrzescijanskich, co zrozumialam
mniej wiecej tak, ze jestes zdania, iz nie roznia sie wcale. A jednak
niewierzacy wedlug chrzescijanskiego punktu widzenia zyja w grzechu. A
według niewierzacego punktu widzenia brak slubu koscielnego nie przesądza o
jakosci czlowieka ;-)

Kasia

74. Data: 2005-09-08 12:40:09

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> się
> Mintalskiej?
> Nie mam zwyczaju pytac ludzi w co wierzą i co praktykują. Tak więc
> personalnie nie odpowiem.

Czyli Twój świat kręci się wokół człowieka, ale jak co do czego, to jakąś
tam grupę ludzi traktujesz przedmiotowo i bez szacunku per - masa o gorszych
poglądach niż moje?

> Człowieczeństwa.

katolika też? Czy katolik to z miejsca człowiek tak jakby trochę mniej
człowieczy?

> [...]
> A jak kogoś naprawdę interesuje, co mam do powiedzenia na "te tematy",
> to się dowie. Ale większości osób nie podejrzewam o takie zapędy.

Ale już uraziłaś i to publicznie, nie widzisz tego?

To tak jak ja bym napisała: wszystkie Agnieszki to egocentryczne raszple w
przeciwieństwie do mnie. Bo znam kilka i one takie są, ale nie będę się
publicznie z tego poglądu tłumaczyć żeby ich nie urazić, bo nie.

Oczywiście to tylko przykład naprędce wymyślony, nie uważam, żeby
którykolwiek z tych epitetów Cię dotyczył. Przynajmniej mnie nic o tym nie
wiadomo. :-)

--
Edyta Czyż
/// A kiedy będziesz mieć problem /
klaśnij to urwie mu łeb / niech gna / bez łba ///
Janerka

75. Data: 2005-09-08 12:42:36

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" :

> Proszę, alby Kuba sam wrócił do domu po 2 lekcji.
> A jeśli tego dnia nie idzie do szkoły piszę usprawiedliwienie.
> Jak z kina/mszy wracają pod szkołę to muszę dać kartkę -- proszę aby
> Kuba mógł sam wrócić z kościoła/kina do domu. Ostatnio kartki nie
> dałam i była afera, bo go nie chcieli puścić, a defilował 200 metrów
> od domu i trochę był wściekły. Ostatecznie wystarczył telefon, bo
> nauczycielka zna mnie i mój głos, ale wiem, że naginała przepisy, bo
> oficjalnie jej nie wolno.

A ja z kolei odwrotnie, większość zwolnień (obojętnie czy lekarz, czy kino,
czy wyjazd) załatwiam telefonicznie.
Kino jest pod tym względem traktowane zupełnie analogicznie jak msza.

Inna sprawa, ze Ponieważ Maćkowi zdarzały się wagary to prosiłam o
natychmiastowy telefon w każdym przypadku, kiedy bez mojego
usprawiedliwienia nie będzie go na lekcjach.

Pozdrowienia.

Basia

76. Data: 2005-09-08 12:44:23

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał
| Nie wiem co obecnie daje religia w szkole. Ale sądząc po zawartości
| linkowanych tu stron - propagandę.

podejrzewam że możesz mieć rację
ja swojego czasu zrezygnowałam z chodzenia do kościoła i na religie bo
księża zrobili się polityczni. A nie chciłam tam po to żeby wysłuchiwać na
kogo mam głosować.
Co wcale nie znaczy że zrezygnowałam z chrześcijaństwa. Uważam że jestem
dobrym chrześcijaninem ale paskudnym katolikiem.

| I wciąż nie oznacza to, że chrześcijaństwo propaguje wartości
| uniwersalne.

dobroć, uczciwość, lojalność, zrozumienie, wybaczanie, miłość - to nie są
wartości uniwersalne ?

| Wystarczy mi pierwsze przykazanie, żeby już nie wnikać w rzeczy bardziej
| "obyczajowe". Powiedz mi, że to jest uniwersalne.

Nie, to jest po prostu wiara, albo wierzysz w jednego Boga albo nie wierzysz
i dalsza dyskusja traci sens :)

77. Data: 2005-09-08 12:49:11

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asias" <a...@p...onet.pl> napisał
| Dlaczego tylko niewierzacych? Wiesz, ze maluchy w szkole slysza o swoich
| wierzacych rodzicach, ze uprawiaja grzech cudzolostwa, jesli zyja bez
slubu?

przykre, ale to wina religii czy osoby ją interpretującej ? I mówią to
personalnie ?

78. Data: 2005-09-08 12:50:12

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 8 Sep 2005 14:44:23 +0200, osoba określana zwykle jako
złośliwa pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>dobroć, uczciwość, lojalność, zrozumienie, wybaczanie, miłość - to nie są
>wartości uniwersalne ?

Wiesz... to są bardzo pojemne pojęcia. I cały trick polega tu na
interpretacji.

>Nie, to jest po prostu wiara, albo wierzysz w jednego Boga albo nie wierzysz
>i dalsza dyskusja traci sens :)

Pytałaś co się może kłócić z czyimś systemem wartości.
Chociażby właśnie nakaz wierzenia w jedynego boga. A to jest w końcu
dopiero początek. Potem jest tego tylko więcej.

--
[------------------------] Heavy voodoo here. I can't even believe you
[ K...@e...eu.org ] are readig this. Are you crazy? Don't eve

79. Data: 2005-09-08 12:54:07

Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa"
> przykre, ale to wina religii czy osoby ją interpretującej ?
Przypomnij sobie, czy rozmawiamy o winie czy uniwersalnosci nauk.
AsiaS
*Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*

80. Data: 2005-09-08 12:54:13

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nieradek" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dfpbgn$pr4$1@news.onet.pl...
> A jednak
> niewierzacy wedlug chrzescijanskiego punktu widzenia zyja w grzechu. A
> według niewierzacego punktu widzenia brak slubu koscielnego nie przesądza
> jakosci czlowieka ;-)

To nie jest prawda, Pojęcie grzechu z jakiegoś powodu obrosło w tonę mitu.
Grzech to występek przeciwko własnemu sumieniu - tak w skrócie, więc nie ma
możliwości zgrzeszyć osoba, której system moralny nie obejmuje pewnych
zachowań jako niezgodnych z jej sumieniem.

To nie jest tak prosto, że pewne zachowania sa grzeszne i już, każdy
przypadek jest inny i to co u jednego będzie można podciągnąć pod grzech u
drugiego grzechem nie będzie. Poza tym, katechizm KK jest wykładnią
postępowania dla _katolików_ a nie całej ludzkości.
natomiast podstawowe normy etyczne sa wspólne dla całej ludzkości, w tym
także dla jej chrześcijańskiej części. Zauważcie, że dekalog, poza 3
pierwszymi przykazaniami dotyczącymi spraw wiary jest po prostu najprościej
i najogólniej podanym wzorem wg którego możliwe jest w miarę sensowne życie
w społeczeństwie. Jest bardzo ciekawa ksiązka, w dodatku cieniutka "Biologia
10 przykazań" -prosto tam jest pokazane skąd właśnie takie nomy się wzięły
i dlaczego sa uniwersalne (a są , bo te same przykazania" odnaleziono w
systemach moralnych kompletnie odległych kultur - np. u Masajów, jak i w
społecznościach co bardziej społecznych zwierząt (tak, tak, okazało się że
życiem grup zwierząt także rządza te same proste prawa: nie zabijaj , nie
kradnij, nie kłam, szanuj rodzinę, nie pożądaj partnera ani rzeczy osobnika
tego samego stada. :-) )

--
Edyta Czyż
/// A kiedy będziesz mieć problem /
klaśnij to urwie mu łeb / niech gna / bez łba ///
Janerka

przedszkole dłużej czynne-Katowice Bytom Chorzów-szukam
Warszawa "zeróeka " z wyk. angielskim
prezent dla maluchów pasowanych na ucznia
Opłaty za przedszkole, czyli jestem pieniaczem
metoda Deniosona i integracja sensoryczna w Warszawie