Data: 2010-02-22 22:46:15
Temat: Re: nowa amnestia cbneta :)
Od: "czerwony" <u...@w...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
news:1tcopx56f9wqd.dlg@trenerowa.karma...
>> Pogrążasz się, cebe, maksymalnie ... ;)))
>> No ale ciekawie o sobie gadasz, ciekawie.
>
> btw - w tym cytacie, jak podaje cebek:
>
> "...ludzie noszą w sobie różne emocje, konflikty, a kiedy się do siebie
> odpowiednio mocno zbliżą one są jak bomba...
> a wtedy wystarczy tylko iskra, aby nastąpił wybuchł; to ja jestem tą
> iskrą..."
>
> imho jest mowa zupełnie o czymś innym, niż cebkowa interpretacja:
>
> "Jest tam taki moment, w którym bohater odkrywa, że kręci go napawanie się
> widokiem wybuchów konfliktów w grupie, do której należy, objaśniając
> swoją tę grę mniej więcej tak"
>
> ale, owszem, można to właśnie tak zrozumieć, o ile ma się w głowie
> odpowiednie ku temu schematy.
Tak trochę z innej paki: brakuje mi słów, które by te kwestie porządkowały
w terminologii psychologicznej. Ty mówisz np. 'schematy w głowie',
albo wcześniej 'sposób postrzegania grupy'. Marchewka użyła
swego czasu pojęcia 'mapa poznawcza' - i takie coś już daje ciekawe
rezultaty w necie. Znasz się może trochę na tym ?
Interesują mnie szczególnie takie rzeczy:
- rozwój/kształtowanie różnych elementów mapy poznawczej w trakcie
rozwoju - od najmłodzsych lat niemowlęcych.
- rodzaje bodźców z otoczenia, relacji, doświadczeń 'przełomowych',
mających kluczowe znaczenie w rozwoju i wiązaniu różnych elementów.
- obszary/elementy mapy poznawczej mające decydujący wpływ na pojęcia
typu: asertywność, dystans, empatia, poczucie humoru, zaangażowanie,
autoobserwacja oraz szczególnie te, które decydują o
zdolnościach/skłonnościach do automodyfikacji, uczenia się w
'późnym wieku', czyli takze o swoistej 'otwartości' jednostki
już dorosłej.
Wrzuciłem tu mnóstwo terminów, ale może jakoś przekopywałeś się
kiedyś przez tego typu modele, wiedzę przy jakiejś okazji ?
|