nowy wita , co zasadzic??(dlugie)

31. Data: 2005-04-07 12:43:22

Temat: Re: nowy wita , co zasadzic??(dlugie)
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> napisał w wiadomości
news:d338vv$31d$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co to takiego? Mozna prosic o lacine? To chyba jakas nazwa regionalna?

Skąd, jak najbardziej poprawna i nie przygnębiaj, bo sporo czasu spędziłyśmy
próbując zapamiętać tę nazwę :-)))

Echinocystis lobata po łacinie.

Pozdrawiam, Basia.

32. Data: 2005-04-07 14:44:15

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Echinocystis lobata po łacinie.

dzięki
pozdrowienia
Ania

33. Data: 2005-04-07 21:44:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> wrote in message

> A na piachu pod sosnami urosnie?

Urosnie ale bedzie mniejszy i nie tak ekspansywny. Nie powinno tez byc za
sucho, bo inaczej bedzie wrecz maly. One sa swiatlolubne. W cieniu rosna
lecz sa przejrzyste i zywoplotu z nich w takich warunkach robic nie warto.

Pozdrawiam,
Bpjea

34. Data: 2005-04-08 06:46:57

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lecz sa przejrzyste i zywoplotu z nich w takich warunkach robic nie warto.

Ta roślina zawleczona do nas z obcych stron i tak już opanowywuje tereny
nieużytków i niezagospodarowane, wypierając z nich rodzime rośliny. Nie wiem,
czemu z takim uporem ją forsujesz;-( W Stanach mają takie jakieś regulacje
prawne (czy przestrzegane, to abstrahuję), że nie wolno w ogrodach sadzić
roślin, które wymknąwszy się spod kontroli (np. Lythrum salicaria) mogłyby stać
się inwazyjnym chwastem w naturze.

Pozdrawiam antyrdestowo, Basia.

P.S. Jest taki Polygonum affine - dest pokrewny. Mała, okrywowa, ślicznie
kwitnąca roślinka. Może na niej ćwicz upodobanie do rodzaju? :-))))

35. Data: 2005-04-08 07:55:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8 Apr 2005 08:46:57 +0200, b...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> roślin, które wymknąwszy się spod kontroli (np. Lythrum salicaria) mogłyby stać

Podobnie jest w Wielkiej Brytani - nawet kiedyś spora część jednego z
odcinków Świata Ogrodów była poświęcona temu zagadnieniu.

Mojemu sąsiadowi kolczurka w pierwszym roku porastała płot, potem płot i
maliny... A potem z uporem maniaka chodził i wyrywała codziennie siewki.

Pozdrawiam
Marta

36. Data: 2005-04-08 14:10:17

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> roślin, które wymknąwszy się spod kontroli (np. Lythrum salicaria) mogłyby stać

Te regulacje zalezne sa od stanu i obejmuja tylko rosliny nadzwyczaj
inwazyjne. Na przyklad w Indianie sa to Cirsium arvense, Sorghum halrphense,
Sicyos angulatus and Sorghum bicolor [L.] Moench spp. drummondii [Steud.] deWet.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

37. Data: 2005-04-08 20:03:39

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<b...@p...onet.pl> wrote in message

> P.S. Jest taki Polygonum affine - dest pokrewny. Mała, okrywowa,
ślicznie
> kwitnąca roślinka. Może na niej ćwicz upodobanie do rodzaju? :-))))

Cwicze na ostrogorzkim ;)
Przy zachowaniu pewnych srodkow ostroznosci rdest ostrokonczysty utworzy
szybko (bezpieczny) zywoplot wysoki na 3 m, gesty i nie zasiedli
przyleglych obszarow. Poza tym on sie nie sieje u nas.
Jesli nie zabezpieczy sie stanowiska z tym rdestem, to rozejdzie sie i
moze sie stac uciazliwym chwastem - o tym tez wspominalem. Jesli ktos
sadzi zywoplot zywotnikowy, to takze w miejscu zywoplotu likwiduje rodzima
roslinnosc. Nie kaze nikomu wprowadzac tego rdestu na dziko; piszemy
przeciez o ogrodach.

Pozdrawiam,
Bpjea

38. Data: 2005-05-23 10:29:22

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drapie, jest "czepliwy", zadrapania paskudnie nie chcą się goić. Jesienią
> trzeba zdzierać masę pędów [pędy są jednoroczne], miałam i nigdy więcej
> :)))
> Niebezpieczny na balkon, choć egzemplarze żeńskie są bardzo ładne.
> Pozdrawiam, Krystyna

I uwielbiają go mszyce i przędziorki tak że praktycznie rzadko kiedy jest
ozdobą.

Pozdrawiam - Jagoda

39. Data: 2005-05-23 10:30:18

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> roślin, które wymknąwszy się spod kontroli (np. Lythrum salicaria) mogłyby

W Niemczech też jest ponoć zakaz sadzenia rdestu ostrokończystego, bo
chociaż pięknie wygląda, to co za dużo, to niezdrowo. Wypiera całą rodzimą
roślinność i zagłusza wszystko.
Pozdrawiam - Jagoda

40. Data: 2005-05-23 10:54:20

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroo" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chce zrobic zaslone przed mocno razacym zachodzacym sůoncem , bo gdy
> siedzimy w lecie na grilu nie da sie wysiedziec i mam taki plan co
> posadzic
> aby zrobic to tego podporki i zyby mi szybko zarosůo i utworzyůo sciana
> 2m wysokosci na 3 m szerokosci szukam czegos niedrogiego czegos przy
> czym
> nie ma duzo owadow nie wiem czy lepiej cos jedno rocznego czy
> wieloletniego chodzi mi o szybki przyrost dlatego tuje itp rzeczy
> odpadaja chodzi mic os podobnego jak sie rozrasta winogron lub groszek

Kobea pnąca, to myślę jest to, czego potrzebujesz.
Dwie trzy sadzonki na targu to niewielki koszt a zieleni masa i piękne
kwiatki ucieszą oko.
Pozdrawiam- Jagoda

zasłonić balkon
miałam się odezwać