obiad wystawny

1. Data: 2008-01-30 14:57:01

Temat: obiad wystawny
Od: "Magda B." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradzcie prosze poczatkujacej kucharce co mozna zrobic na niedzielny,
wystawny obiad z okazji pierwszych urodzin maluszka. Gosci okolo 12, bez
wegetarian itp. Myslalam o czyms , co moge odgrzac po powrocie z kosciola
razem z cala familia - przychodza mi na mysl tylko rolady, ale to nudne, no
i duzo roboty wczesniej. Moze byc cos z piekarnika - moge go zaprogramowac.
Jakas fajna zupa na poczatek? pomozcie prosze.

Magda

2. Data: 2008-01-30 15:12:24

Temat: Re: obiad wystawny
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jan 2008 15:57:01 +0100, Magda B. napisał(a):

> [...]
> i duzo roboty wczesniej. Moze byc cos z piekarnika - moge go zaprogramowac.
> Jakas fajna zupa na poczatek? pomozcie prosze.

Zupa-krem z zielonego groszku z grzaneczkami z bułki (mało roboty).
Pieczeń z ligawy (wołowina, bardzo dobry kawałek do porcjowania) - mój
przepis mogę Ci podac w razie konieczności (zero roboty, tylko długie
duszenie - ok. 4 h)
Sałata zielona (lodowa) ze śmietaną (przepis na pyszne doprawienie śmietany
polecam).
Deser: lody, tort lub dowolne ciasto (może być kupne), sałatka owocowa z
pinacoladą...

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

3. Data: 2008-01-30 15:22:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

Wystarczy wystawić na parapet (nie każdy ma balkon)...

4. Data: 2008-01-30 15:35:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jan 2008 16:22:26 +0100, Panslavista napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Wystarczy wystawić na parapet (nie każdy ma balkon)...

Co wystawić?

5. Data: 2008-01-30 15:54:43

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sałata zielona (lodowa) ze śmietaną (przepis na pyszne
> doprawienie śmietany
> polecam).

Pochwal sie tym przepisem Ikselko :)

--

Dawid

6. Data: 2008-01-30 16:06:20

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jan 2008 16:54:43 +0100, morghul napisał(a):

> Pochwal sie tym przepisem Ikselko :)

Jakie tam chwalenie się - ale patent niezły smakowo: 1/4 l gęstej(!)
kwaśnej śmietany, 1 łyżeczka soku z cytryny, 1 płaska łyżeczka cukru, 1/3
łyżeczki soli - wymieszać lekko, odstawić na 15 minut, znowu wymieszać.
Polewać obficie sałatę.
Ręczę, że sama, żywa, nieprzyprawiona śmietana do sałaty to jakieś
kosmiczne nieporozumienie.

7. Data: 2008-01-30 17:24:16

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Polewać obficie sałatę.
> Ręczę, że sama, żywa, nieprzyprawiona śmietana do sałaty to jakieś

Tak bez pieprzenia ? ;)
Moja babcia produkowała podobny sos, ale często z wody, zamiast śmietany, bo
taki bardziej jej smakował. Stosowała zarówno do sałaty, jak i do świezych
ogórków w plastrach.
JBP

8. Data: 2008-01-30 17:53:01

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jan 2008 18:24:16 +0100, JBP napisał(a):

> [...]
> taki bardziej jej smakował. Stosowała zarówno do sałaty, jak i do świezych

Absolutnie bez pieprzenia, absolutnie.
A sos twojej babci to nie był z wody, tylko pewnie z oliwy i octu, z
pieprzem i czosnkiem - taki winegrecik.

9. Data: 2008-01-30 18:20:26

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Absolutnie bez pieprzenia, absolutnie.
> A sos twojej babci to nie był z wody, tylko pewnie z oliwy i octu, z
> pieprzem i czosnkiem - taki winegrecik.
> --

Nie "winegrecik". Oglądając go i smakując od dzieciństwa po dorosłość
potrafię odróżnić. Był bez czosnku, bez oliwy i bez octu. Tylko trochę wody,
sok z cytryny, cukier, sól i pieprz. De gustibus... :)
JBP

10. Data: 2008-01-30 18:28:27

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jan 2008 19:20:26 +0100, JBP napisał(a):

> [...]
> potrafię odróżnić. Był bez czosnku, bez oliwy i bez octu. Tylko trochę wody,
> sok z cytryny, cukier, sól i pieprz. De gustibus... :)

Ha. Pierwsze słyszę o takim "wodnym" sosie ;-)
Ale skoro był smaczny...
Tyle, że do wszelkich surowych warzyw czerwonych, pomarańczowych i
zielonych to raczej trzeba używać oliwy/oleju do sosu, aby się właściwe
witaminy lepiej potem wchłaniały - ponieważ są rozpuszczalne w tłuszczach.
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl
Pozdrawiam podszywki - produkujcie sie dalej, nie mam nic przeciwko temu,
byle było mądrze :-P

Chleb z przewagą mąki żytniej
Z cyklu co przywieźć? - Emiraty
udko indycze
Telenet nieuwsgroepen mededeling: nieuwsserver adres aanpassen/Attention: modification de l'adresse du serveur de newsgroup
Ciasto faworkowe