Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
ewsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: ocena pracy w grupie
Date: Fri, 28 Nov 2003 18:18:22 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 47
Sender: s...@p...onet.pl@h224n2fls34o1102.telia.com
Message-ID: <bq8015$6t6$1@news.onet.pl>
References: <bpirm8$9dj$1@atlantis.news.tpi.pl> <3...@n...vogel.pl>
NNTP-Posting-Host: h224n2fls34o1102.telia.com
X-Trace: news.onet.pl 1070039909 7078 217.210.103.224 (28 Nov 2003 17:18:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Nov 2003 17:18:29 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:18618
Ukryj nagłówki
"Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> skrev i meddelandet
news:3fc71209@news.vogel.pl...
>
> > Jestem ciekawa, w jaki sposób oceniacie pracę uczniów w grupach -
podczas
> > lekcji.
> > Jakie techniki ocenania uważacie za najbardziej motywujące i zarazem
> > sprawiedliwe?
>
> Praca w grupie ma uczyć pracy w zespole więc kryterium powinien być
> wkład pracy, pomysłow. Zespoły rywalizują ze sobą.
Dlaczego rywalizuja? Konieczne to jest?
> Ja zwykle proponuję rozdział premii. Zespół wygrywający dostaje
> do podziału pulę 20% piątek, 60% czwórek, 20% trójek.
> Wcześniej wyjaśniam zasady pracy w zespole i staram się, żeby
> uczniowie je zaakceptowali:
> 1. Liczy się efekt (produkt w określonym terminie).
Nic wiecej? A proces? Dochodzenie do efektu? Sposob tego dochodzenia?
Sposoby wspolpracy w grupie?
Doceniajac tylko efekt sklania sie wrecz uczniow do oszustwa, bo skoro droga
do celu nie jest istotna, to efekt da sie skombinowac......
> 2. Ważny jest sprawiedliwy podział pracy. Wszelkie odstępstwa powodują
> wcześniejszy lub późniejszy rozpad zespołu.
Co to oznacza konkretnie? Po rowno czy moze inaczej? Wedlug predyspozycji,
zainteresowan...? A co z roznymi funkcjami w grupie? Co z dynamika grupy i
procesu przyswajania wiadomosci?
> 3. Każdy stara się włożyć jak najwięcej swojej pracy.
To jest oczywiste, ale nie na tym polega praca w grupie, tylko na
umiejetnosci wspolpracy i dogadania sie _grupy_ co do planu pracy, procesu i
rezultatu.
Tak sobie komentuje, bo pracujac w systemie PBL znam to dosyc doglebnie.....
Ania
|