Data: 2003-11-28 17:18:22
Temat: Re: ocena pracy w grupie
Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com>
Pokaż wszystkie nagłówki
"Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> skrev i meddelandet
news:3fc71209@news.vogel.pl...
>
> > Jestem ciekawa, w jaki sposób oceniacie pracę uczniów w grupach -
podczas
> > lekcji.
> > Jakie techniki ocenania uważacie za najbardziej motywujące i zarazem
> > sprawiedliwe?
>
> Praca w grupie ma uczyć pracy w zespole więc kryterium powinien być
> wkład pracy, pomysłow. Zespoły rywalizują ze sobą.
Dlaczego rywalizuja? Konieczne to jest?
> Ja zwykle proponuję rozdział premii. Zespół wygrywający dostaje
> do podziału pulę 20% piątek, 60% czwórek, 20% trójek.
> Wcześniej wyjaśniam zasady pracy w zespole i staram się, żeby
> uczniowie je zaakceptowali:
> 1. Liczy się efekt (produkt w określonym terminie).
Nic wiecej? A proces? Dochodzenie do efektu? Sposob tego dochodzenia?
Sposoby wspolpracy w grupie?
Doceniajac tylko efekt sklania sie wrecz uczniow do oszustwa, bo skoro droga
do celu nie jest istotna, to efekt da sie skombinowac......
> 2. Ważny jest sprawiedliwy podział pracy. Wszelkie odstępstwa powodują
> wcześniejszy lub późniejszy rozpad zespołu.
Co to oznacza konkretnie? Po rowno czy moze inaczej? Wedlug predyspozycji,
zainteresowan...? A co z roznymi funkcjami w grupie? Co z dynamika grupy i
procesu przyswajania wiadomosci?
> 3. Każdy stara się włożyć jak najwięcej swojej pracy.
To jest oczywiste, ale nie na tym polega praca w grupie, tylko na
umiejetnosci wspolpracy i dogadania sie _grupy_ co do planu pracy, procesu i
rezultatu.
Tak sobie komentuje, bo pracujac w systemie PBL znam to dosyc doglebnie.....
Ania
|