Strona główna Grupy pl.soc.edukacja ocena pracy w grupie Re: ocena pracy w grupie

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: ocena pracy w grupie

« poprzedni post następny post »
Data: 2003-11-28 17:18:22
Temat: Re: ocena pracy w grupie
Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com>
Pokaż wszystkie nagłówki

"Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> skrev i meddelandet
news:3fc71209@news.vogel.pl...
>
> > Jestem ciekawa, w jaki sposób oceniacie pracę uczniów w grupach -
podczas
> > lekcji.
> > Jakie techniki ocenania uważacie za najbardziej motywujące i zarazem
> > sprawiedliwe?
>
> Praca w grupie ma uczyć pracy w zespole więc kryterium powinien być
> wkład pracy, pomysłow. Zespoły rywalizują ze sobą.

Dlaczego rywalizuja? Konieczne to jest?


> Ja zwykle proponuję rozdział premii. Zespół wygrywający dostaje
> do podziału pulę 20% piątek, 60% czwórek, 20% trójek.
> Wcześniej wyjaśniam zasady pracy w zespole i staram się, żeby
> uczniowie je zaakceptowali:
> 1. Liczy się efekt (produkt w określonym terminie).

Nic wiecej? A proces? Dochodzenie do efektu? Sposob tego dochodzenia?
Sposoby wspolpracy w grupie?
Doceniajac tylko efekt sklania sie wrecz uczniow do oszustwa, bo skoro droga
do celu nie jest istotna, to efekt da sie skombinowac......


> 2. Ważny jest sprawiedliwy podział pracy. Wszelkie odstępstwa powodują
> wcześniejszy lub późniejszy rozpad zespołu.

Co to oznacza konkretnie? Po rowno czy moze inaczej? Wedlug predyspozycji,
zainteresowan...? A co z roznymi funkcjami w grupie? Co z dynamika grupy i
procesu przyswajania wiadomosci?


> 3. Każdy stara się włożyć jak najwięcej swojej pracy.

To jest oczywiste, ale nie na tym polega praca w grupie, tylko na
umiejetnosci wspolpracy i dogadania sie _grupy_ co do planu pracy, procesu i
rezultatu.


Tak sobie komentuje, bo pracujac w systemie PBL znam to dosyc doglebnie.....

Ania


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
28.11 Sławomir Żaboklicki
29.11 =sve@na=
29.11 Sławomir Żaboklicki
29.11 =sve@na=
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Zbrodnia 3 Maja
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
"Szokująca podmiana etniczna populacji Austrii" i moja recepta na imigrację
USA/ Harvard pozwał administrację Trumpa za zakaz przyjmowania zagranicznych studentów
We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
Studenci UW strajkują z głodu!!!
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem