ocet zamiast wina

1. Data: 2004-11-04 11:28:28

Temat: ocet zamiast wina
Od: "Artigiana" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
w tym roku 1 raz robiłam wino.pogniecione owoce malinojeżyn zalałam wodą z
cukrem w dymionie siedziało ok 2 miesięcy. Dziś przy pierwszej próbie zlania
okazało się że mam 20 litrów ... octu. Czy ktoś mi może powiedzieć gdzie
spaprałam sprawę?

1. Data: 2004-11-04 11:43:01

Temat: Re: ocet zamiast wina
Od: "Artigiana" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

drożdży nie dodawałam bo moja mama nigdy nie dodawała a winko pierwsza klasa
jej wychodziło.
a bombelki były jeszcze kilka dni temu

1. Data: 2004-11-04 12:15:48

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artigiana" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zlania
> okazało się że mam 20 litrów ... octu. Czy ktoś mi może powiedzieć gdzie

a dodawałas drożdze winne? Obserwowałąs bulgotanie w baniaku i bąbelki w
rurce?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-11-04 16:58:48

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zlania
> okazało się że mam 20 litrów ... octu. Czy ktoś mi może powiedzieć gdzie

Witam,
Przypuszczam, że nie trzymałaś stałej temperatury wino które dopiero sie
"robi" powinno miec stałą temperaturę ok 20 st C. Nie zniechęcaj sie i
spróbuj zrobić jeszcze raz .Jak sie pojawią pierwsze przymrozki pozbieraj
dziką róże z niej wychodzi wino idealne.

1. Data: 2004-11-04 19:08:14

Od: "Artigiana" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spróbuj zrobić jeszcze raz .Jak sie pojawią pierwsze przymrozki pozbieraj
> dziką róże z niej wychodzi wino idealne.

Witam.
winko caly czas stalo w kuchni. takie wahania też mają wpływ?

1. Data: 2004-11-05 09:47:28

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> winko caly czas stalo w kuchni. takie wahania też mają wpływ?
>
> Wino nie lubi przeciągów być moze otwierałaś okno w kuchni i to już mogło
mieć wpływ. Teraz kiedy sie zaczął sezon grzewczy najlepiej postawić wino
blisko kaloryfera i pamietac o stałej temperaturze.

1. Data: 2004-11-05 09:49:36

Od: "Netka " <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okazało się że mam 20 litrów ... octu. Czy ktoś mi może powiedzieć gdzie

Poczytaj, całkiem sporo na temat produkcji win jest tutaj
http://cns.piwko.pl/
Pozdrawiam
Netka

1. Data: 2004-11-05 09:59:27

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozbieraj

> mieć wpływ. Teraz kiedy sie zacz?ł sezon grzewczy najlepiej postawić wino
> blisko kaloryfera i pamietac o stałej temperaturze.

witam
Juz nie zdzierzylem...
blad jaki popelnilas to brak wlasciwej czystosci..(nic osobistego po prostu
pech)
jesli nie chces ryzykowac dodawaj rasowe drozdze mimo ze mama tego nie
robila...
a potem mozesz chronic przed przeciagami, bawic sie w stala temperature, jak
rowniez odpowiednie warunki do lezakowania...
Pozdrawiam Jerzy..

1. Data: 2004-11-05 10:03:11

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś czytałam, że wystarczy gdy do gąsiora dostanie się jedna muszka
owocówka i już mamy ocet winny.
Może to jest przyczyną.

Dorota

*Strange kind of woman