oddawanie krwii

1. Data: 2004-02-12 15:41:03

Temat: oddawanie krwii
Od: "justGreg" <t...@N...SpAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możecie napisać mojej mamie, że oddawanie krwii nie jest w niczym szkodliwe
i nie powoduje jakiejsc nadprodukcji krwii. Napiszcie co o tym sądzicie a ja
jej dam do przeczytania :-)

Pozdrawiam. Greg

2. Data: 2004-02-12 17:43:39

Temat: Re: oddawanie krwii
Od: "Beatka Ambrozik" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jest szkodliwe pod warunkiem ze robi się to w odpowiednich odstępach
czasu. Jeśli ktos oddaje krew bardzo często i przez długi czas to dojdzie do
zwiększonej produkcji krwi.

3. Data: 2004-02-12 21:09:49

Od: "justGreg" <t...@N...SpAMo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka Ambrozik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czasu. Jeśli ktos oddaje krew bardzo często i przez długi czas to dojdzie

Oczywiście, że w nadmiarze jest szkodliwe (jak wszystko) ale chodzenie, raz
nie wiem na 4-6 miesięcy chyba nie spowoduje zwiększenia produkcji ?

Greg

4. Data: 2004-02-13 13:23:29

Od: "Goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beatka Ambrozik <b...@o...pl> napisał(a):

Bardzo ciekawa jestem, skad te informacje o nadprodukcji?
Jest akurat odwrotnie(jesli sie czesto oddaje to jest spadek poziomu Fe i
wyrownawcza produkcja krwinek czerwonych).Nie slyszlam o nadprodukcji krwi
(tzn.czerwienica?).Ale z checia poczytam troche wiadomosci naukowych.

5. Data: 2004-02-13 15:05:37

Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

justGreg <t...@N...SpAMo2.pl> napisał(a):

> [...]
> i nie powoduje jakiejsc nadprodukcji krwii. Napiszcie co o tym sądzicie a

jezeli oddajesz krew nie czesciej niz wynosi odstep minimalny
ustalony dla krwiodawcow (co 2 m-ce mezczyzni i co 3 m-ce kobiety). gdyby
bylo szkodliwe to te normy by byly inne...

6. Data: 2004-02-13 17:59:46

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

justGreg <t...@N...SpAMo2.pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości
<c0g6qp$4lu$1@news.onet.pl> datowanej czw 12. lutego 2004 16:41:

> Możecie napisać mojej mamie, że oddawanie krwii nie jest w niczym
> szkodliwe i nie powoduje jakiejsc nadprodukcji krwii. Napiszcie co o tym
> sądzicie a ja jej dam do przeczytania :-)

Piszę Twojej Mamie, że oddawanie krwi nie jest szkodliwe. ;-)

Sam oddałem parę litrów w swoim życiu. Wraz z oddawaniem krwi poprawiły mi
się jej parametry (np. wzrosła mi hemoglobina).
Dodatkowe profity dla Ciebie to:
a) regularne i bezpłatne badania krwi na obecność HIV i żółtaczki,
b) regularne osłuchanie Cię przez lekarza, badanie ciśnienia krwi, tętna
itp.,
b) bezpłatne określenie grupy krwi i czynnika Rh (w starych dowodach to
nawet wbijali pieczątkę...),
c) przypilnują Cię, abyś zawsze miał regularne RTG klatki piersiowej,
d) duża satysfakcja,
e) czekolada w domu. ;-)

Na uspokojenie możesz Mamie powiedzieć, iż maksymalna ilość oddawanej krwi
to 450 ml, ale żeby się nie denerwowała, to oddasz do mniejszego woreczka,
takiego na 250 ml - to ostatecznie tylko szklanka. :-)

Pozdrawiam,
Woo.

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

7. Data: 2004-02-14 16:22:31

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

justGreg wrote:
> Możecie napisać mojej mamie, że oddawanie krwii nie jest w niczym
> szkodliwe i nie powoduje jakiejsc nadprodukcji krwii. Napiszcie co o
> tym sądzicie a ja jej dam do przeczytania :-)
>
> Pozdrawiam. Greg

mówisz i masz ;-)
oddawanie krwii nie jest w niczym szkodliwe i nie powoduje jakiejsc
nadprodukcji krwii

nie wiem, czy przekona to Twoją mamę, ale skoro prosiłes, żeby napisac, to
ja nie potrafiłam odmówić ;-)

Tatiana

W Usenecie każdy może sobie opisać co chce i za parę impulsów
telefonicznych pozgrywać Matkę Teresę. /Jolanta Pers/

ciśnienie 125/50
ROZSTĘPY
szumy uszne
zagraniczne druki medyczne - skąd