ogrodowe wedzenie miesa

11. Data: 2005-09-13 12:21:29

Temat: Re: ogrodowe wedzenie miesa
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
;-)

> 1- wędkarz (łowiący wędką) w okolicach Gdańska rzadko złowi coś
> powyżej pół kilograma
> i takie połowy smaży najczęściej w domu bo nikomu i tak się nie chce
> bawić w coś więcej ;-)
:)))))
nie jest to prawda
takie mniejsze okonie do 20 cm
najszybciej jest uwedzic
:)
wypatroszenie powiedzmy 50 sztuk
umycie i nasolenie to z polgodziny pracy
wedzenie okolo godziny
i w tym czasie mozesz lowic kolejne
:)
natomiast oskrobanie 50 okolo to prawie poltorej godziny
plus okolo godziny na ich usmazenie
:)

> 2- nawet jadąc na dłuższą wyprawę nie zabiera z sobą wędzarni ;-)
:)
ja wozilem
zarowno 200 l beki jak i 10 -15 litrowe puszki
w ktorych wedzilo sie po wstawieniu do ogniska
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

12. Data: 2005-09-13 12:53:24

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wedzenie okolo godziny
> i w tym czasie mozesz lowic kolejne
> natomiast oskrobanie 50 okolo to prawie poltorej godziny
Ale ja już jestem w domu Tadeuszu , po rybach , niemal w centrum Gdańska ,
jest z reguły
późny wieczór ..... ryby czyszczę i smaży żona ......
Często był to wyjazd rowerem (mam dość blisko do Wisły , Motławy) a więc to
co napisałeś niżej
> ja wozilem
> zarowno 200 l beki jak i 10 -15 litrowe puszki
> w ktorych wedzilo sie po wstawieniu do ogniska
mało możliwe jest :-( do samochodu to raczej rodzinka z "niezbędnymi"
kobiecymi bagażami ,
a z kumplami w maluchu !? :-)) dużo potrzebniejszy sprzęt zabiera miejsce
;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

13. Data: 2005-09-13 13:31:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> Oczywiście ryby do wędzenia nacieramy solą !

I to jest problem z wieloma wedzonymi rybami: sa tak slone,
ze zadnego innego smaku nie czuc :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2005-09-13 14:05:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> [...]

> Gdańska , jest z reguły
> późny wieczór ..... ryby czyszczę i smaży żona ......
ja skrobie nad woda
raz
ze wygodniej i szybciej skrobie sie swieza rybe
a dwa
nie musze pozniej godzine sprzatac lazienki
:))))))))
smazenie ryb to tez moja domena
:)
> mało możliwe jest :-( do samochodu to raczej rodzinka z "niezbędnymi"
> kobiecymi bagażami ,
> a z kumplami w maluchu !? :-)) dużo potrzebniejszy sprzęt zabiera
> miejsce ;-)
:))))
ja jezdze busem
i gdy byla taka potrzeba
to miescily sie w nim trzy rodziny(nawet 14 osob)
kilka rowerow
lodz i sprzet piknikowy
:)

15. Data: 2005-09-13 15:20:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> oczywiście , ale tam prawa muszą być proste i jednoznaczne : owocowe ,
> najlepsze wiśnie ;-)
:)
w praktyce wedzi sie tym
co ma sie pod reka
a olchy chyba najwiecej wszedzie
:)

> Te leszcze o których mówiłem , to mają po 3 kilo czasem (po
> oprawieniu), a ich zaletą jest
> oczywiście tłustość i wielkie łatwe do usunięcia ości :-)
> Jadł ktoś małe leszcze ? Proponuję spróbować he,he ;-)
:)))))
do kilograma to sa krapie
i ze wzgledu na oscie nie "nadaja " sie do wedzenia
:)

> Oczywiście ryby do wędzenia nacieramy solą !
:)
czary mary ...
najlepsza jest zamoczyc w roztworze wody z sola
:)
na szybkie wedzenie
takie w beczce nad woda wystarczy posypanie sola gruboziarnista
:)
oprocz walorow smakowych daje to ladny efekt optyczny
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

16. Data: 2005-09-13 15:21:06

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> I to jest problem z wieloma wedzonymi rybami: sa tak slone,
> ze zadnego innego smaku nie czuc :-(
:)
a to specjalnie aby nie b ylo czuc
ze nadpsute byly przed wedzeniem
:)

17. Data: 2005-09-13 15:30:55

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:HwAVe.9311$ib1.826@tornado.ohiordc.rr.com...

> I to jest problem z wieloma wedzonymi rybami: sa tak slone,
> ze zadnego innego smaku nie czuc :-(

Soli , jak kto woli ;-)

Nie napisałem , że tynkujemy ;-) solą , nacieramy , czekamy trochę co by
"przeszło"
i wędzimy . No i duże ryby trudno przesolić :-)

A! Spotkałem oryginałów , którzy dodają do soli przypraw : sok z korzeni
chrzanu (pewnie na wzór pieczenia w liściach
chrzanowych) ale absolutnie tego nie polecam - ryba smakuje feee ;-)
De gustibus....
--

Pozdrawiam :-) pithal

18. Data: 2005-09-13 15:42:56

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do kilograma to sa krapie
> i ze wzgledu na oscie nie "nadaja " sie do wedzenia
> :)
Muszę zaprotestować : leszcz zawsze jest koniem ;-)
a krąp niezależnie od wielkości to osioł ;-)
Podobno czasem się krzyżują i mamy całą gamę mułów -
mieszańców leszcza i krąpia .

http://www.pzw.pl/ryby/ryby/krap
http://www.pzw.pl/ryby/ryby/leszcz

Poznajemy głównie po płetwach , oku i łuskach
--

Pozdrawiam :-) pithal

19. Data: 2005-09-13 15:46:17

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja jezdze busem
> i gdy byla taka potrzeba
> to miescily sie w nim trzy rodziny(nawet 14 osob)
> kilka rowerow
> lodz i sprzet piknikowy
> :)

Wiadomo !
Bus to luz ;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

20. Data: 2005-09-13 16:38:48

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja wozilem
> zarowno 200 l beki jak i 10 -15 litrowe puszki
> w ktorych wedzilo sie po wstawieniu do ogniska

A ja nie woziłem. W przyrodzie można było
zawsze znaleźć odpowiednią beczkę.
Jestem pewien, że nadal można.

Pozdrawia z ekologią po polsku boletus

Gdzie na śląsku kupie żywotniki?