Re: ogrodzenie działki

Data: 2003-01-02 07:22:07
Temat: Re: ogrodzenie działki
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote in
news:005001c2b1ea$bb8f75c0$254c4cd5@d3h6c1:

Tadziu, czy Ty sie przyzwyczailes do Sylwestra czy po prostu spac nie
mozesz? Taka godzina nadania...

> generalnie jestem przeciwko grodzeniu i ogradzaniu sie
> malo kiedy to zdobi a zawsze sporo kosztuje

Dlatego warto jest robic zywoploty na dziko, mieszane z kilku(nastu)
naszych rodzimych gatunkow, nie ciete. Rosna sobie spokojnie same, w
krajobrazie nie zra sie z niczym, daja duzo jagod ptakom na zime i duzo
miejsc do gniazdowania w/w ptakom na wiosne. Gdzies na grupie juz sie chyba
to przewijalo...
W kazdym razie w taki zywoplot warto wetknac wykopane z przydroznego rowu
albo innego nieuzytku derenie, glogi, dzika roze (to sie moze deko
rozlazic), warto dac czarny bez, wierzbe iwe, trzmieline, zarnowiec (jesli
nie jest bardzo zimno i wygwizdowato), szaklak. Sadzic wymieszane, a potem
miec sw. spokoj.
Aha - nie warto przesadzac duzych krzewow, bo sie nie przyjma. Najlepiej 2-
3 letnie.
Swoja droga jak patrze, ile takich roslin jest niszczonych przy odnawianiu
rowow odwadniajacych szosy, to zawsze zaluje, ze mam taka mala dzialke...

> [...]
> troche bagien i lak nad jeziorem
> podoba mi sie jego podejscie
> bynajmniej nie ogrodzil sie ale poustawial na sciezkach
> ktorymi mozna dotrzec do tego terenu tablice z informacja
> ze jest to teren prywatny
> ale mozna wejsc
>:)
> prosi tylko om pozostawienie tego terenu w stanie zastanym
> niesmiecenie
> biwakowanie i palenie ogniska w przygotowanych miejscach
> itd
> na koncu podal numer telefonu
> pod ktorym mozna go poinformowac o swoich zamierzeniach

Idea piekna, ciekawe, na ile skuteczna - czy juz to miejsce namiezyli
specyficzni panowie z bezwlosymi glowkami i szyja szersza od w/w glowek...
Widzialam piekne niegdys miejsce biwakowe po przejsciu takich
zadziwiajacych zwierzakow... Dzicze buchtowisko przy tym to salon, parkiety
i wogole Wersal...
Pozdrowienia - Ewa Sz.