Re: oś dla Włochów - przepisy dla Eli K.

1. Data: 1999-12-29 19:56:28

Temat: Re: oś dla Włochów - przepisy dla Eli K.
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak mi przyszło do głowy, że do tego schabu Ostrego pysznie by pasowały
poznańskie pyzy (trzeba rozróżnić bo u nas robi się je z ciasta drożdżowego,
nie z pyrek jak reszta kraju). Przepis mojej Mamy:
0,5 kg mąki pszennej
2 jajka (lub 1 żółtko i 1 całe jajko)
2,5 dkg drożdży
1 łyżeczka cukru
1-1,5 szklanki mleka
0,5 łyżeczki soli

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać a następnie ubijać jak ciasto
drożdżowe na placek (ciasto powinno mieć jednolitą konsytencję i być dobrze
napowietrzone). Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy, aż podwoi
swoją objętość. Następnie szklanką wykrawamy kawałki ciasta i formujemy z
nich małe kulki podobne kształtem do pączków (powinny mieć wielkość mniej
więcej połowy normalnego pączka). Gotowe pyzy kładziemy na stolnicy i
pozostawiamy na 10-15 min., aż trochę podrosną. W tym czasie przygotowujemy
garnek z niewielką ilością wrzącej wody. Wierzch garnka trzeba obwiązać gazą
(uwaga na zwisające końcowki gazy mogą zająć się ogniem od palnika) lub użyć
specjalnej wkładki umożliwiającej gotowanie na parze. Wyrośnięte pyzy
gotujemy na parze przez conajmniej 5 min. (mocno podrosną, więc nie
układajcie ich zbyt ciasno).
Smacznego
Herbatka