ostracyzm

1. Data: 2007-04-19 06:41:58

Temat: ostracyzm
Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:f071fq$ucb$1@news.interia.pl...

> witam,
>
> pozwole sobie na chilę ostracyzmu . osobiście dla mnie osoby
<ciach>

ostracyzm* sąd skorupkowy w Atenach (ok. 487-417 p.n.e.), odbywany
dorocznie, jeśli zgromadzenie lud. stwierdziło jego potrzebę: każdy z
członków zgromadzenia wypisywał na skorupie glinianej nazwisko obywatela,
którego działalność uważał za niebezpieczną dla równości demokratycznej, a
kto otrzymał co najmniej 6000 głosów, zostawał wygnany z kraju na 10 lat,
nie tracąc majątku ani praw obywatelskich;
Etym. - gr. ostrakismós 'jw.' od óstrakon 'skorupka; naczynie
gliniane'.

*źródło internet

PabloGT

PS.

Chyba muszę zostać wygnany :)

2. Data: 2007-04-19 06:44:41

Temat: Re: ostracyzm
Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

PabloGT wrote:

> U?ytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

> <ciach>
>

> ostracyzm* s?d skorupkowy w Atenach (ok. 487-417 p.n.e.), odbywany
> dorocznie, je?li zgromadzenie lud. stwierdzi?o jego potrzeb?: ka?dy z
> cz?onków zgromadzenia wypisywa? na skorupie glinianej nazwisko obywatela,
> którego dzia?alno?ae uwa?a? za niebezpieczn? dla równo?ci demokratycznej, a
> kto otrzyma? co najmniej 6000 g?osów, zostawa? wygnany z kraju na 10 lat,
> nie trac?c maj?tku ani praw obywatelskich;
> Etym. - gr. ostrakismós 'jw.' od óstrakon 'skorupka; naczynie
> [...]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ostracyzm
Dziś ostracyzm, oznacza towarzyski bojkot i jest najprostszą formą
wydania wyroku na tego, którego winę "trudno udowodnić".

Przenośne znaczenie - nieprzyjęcie lub wykluczenie kogoś przez
otoczenie; bojkot towarzyski
piotr

3. Data: 2007-04-19 06:46:50

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f072tq$v3g$3@news.interia.pl>,
clafoutis <c...@i...pl> wrote:

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Ostracyzm
> DziĹ? ostracyzm, oznacza towarzyski bojkot i jest najprostszÄ? formÄ?
> wydania wyroku na tego, kt?łrego winÄ? "trudno udowodniÄ?".
>
> PrzenoĹ?ne znaczenie - nieprzyjÄ?cie lub wykluczenie kogoĹ? przez
> otoczenie; bojkot towarzyski

Wynika z tego, że sam stanowisz otoczenie i towarzystwo -- i dobrze.

Władysław

4. Data: 2007-04-19 06:48:20

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyroku na tego, którego winę "trudno udowodnić".
>
> Przenośne znaczenie - nieprzyjęcie lub wykluczenie kogoś przez otoczenie;

Rozumiem że to Ty jestes autorem w wikipedi tej formuły?

PabloGT

5. Data: 2007-04-19 06:50:01

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyroku na tego, którego winę "trudno udowodnić".
>
> Przenośne znaczenie - nieprzyjęcie lub wykluczenie kogoś przez otoczenie;

PS

Korzystałem ze słownika :
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/9A475E81DA7D
C72CC12565720083558F.php

PGT

6. Data: 2007-04-19 06:50:11

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

również słownik wyrazów obcych pwn

piotr

7. Data: 2007-04-19 06:56:50

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> również słownik wyrazów obcych pwn
>
> piotr

OK, w PWN jest tak:

http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3952423

W PWN nie ma tego co przytaczasz niżej.

> [...]
> wyroku na tego, którego winę "trudno udowodnić".
>
> Przenośne znaczenie - nieprzyjęcie lub wykluczenie kogoś przez otoczenie;

PabloGT

8. Data: 2007-04-19 06:59:58

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

w wersji książkowej redakcja naukowa doc. dr. jan tokarski. pwn.

zdaję sobie sprawę ze potrzebujesz znalezć ukojenie zszarganych nerwów i
chwytasz sie czegokolwiek.
bez powodu zarzucasz mi kłamstwo ew. przytaczanie nieprawdziwych info.
zapewniam cię to droga donikąd . kompromitujesz sie z każdym następnym
postem co tylko pewnie wzbudza w tobie jeszcze większą złość.

piotr

9. Data: 2007-04-19 07:07:40

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapewniam cię to droga donikąd . kompromitujesz sie z każdym następnym
> postem co tylko pewnie wzbudza w tobie jeszcze większą złość.

Ok! Jestem zły i napisze list.....
Nic nie zarzucam, tym bardziej kłamstwa. Jeśli już trzymać sie Twojej wersji
(wikipedia) to kompromitacja jest po Twojej stronie.

PGT

Ps

Ide na sniadanie......

10. Data: 2007-04-19 07:12:48

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak zjedz coś i wyluzuj . może coś z kostki ???

piotr

tym razem zupa z porów!
zupa cebulowa...?
PALUSZKI
Pytanie o czekolade ale nie o przepisy...
[WAW] Sprawdzony catering?