owoc KAKU

1. Data: 2002-10-27 15:35:51

Temat: owoc KAKU
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Widziałem niedawno w makro owoc kaku - wygłądał trochę jak skrzyżowanie
pomidora z papryka, miał jasnożółtą skórkę.
Ktoś to zna? Jak to smakuje? Można z tym zrobić jakąs sałatkę?
Przy okazji chciałem Was też zapytać o carambolę...

Pozdrawiam,

Nik

P.S.
Mam nadzieje, że nie przekręciłem nazwy...

1. Data: 2002-10-27 15:54:08

Temat: Re: owoc KAKU
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Kuźnik wrote:

> [...]
> Ktoś to zna? Jak to smakuje? Można z tym zrobić jakąs sałatkę?
> Przy okazji chciałem Was też zapytać o carambolę...

się chyba kaki nazywa. Taki sobie owoc. Słodki, smakuje nieźle, ale za nim
nie przepadam. To samo carambole. Nadaje się jako dekoracja do sałatek
owocowych, bo się kroi na ładne gwiazdki, ale też nie przepadam.
Najlepiej kup sobie po sztuce i skonsumuj.

Waldek

1. Data: 2002-10-27 16:30:53

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> a écrit dans le message de
news: aph270$m13$05$...@n...t-online.com...

> [...]
> owocowych, bo się kroi na ładne gwiazdki, ale też nie przepadam.
> Najlepiej kup sobie po sztuce i skonsumuj.

Waldek, karambole sa przepyszne, ala niestety tylko takie prosto z drzewa.
Po dojezdzie do Europy to juz nie ten sam owoc :-(

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-27 17:27:11

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Waldek, karambole sa przepyszne, ala niestety tylko takie prosto z drzewa.
> Po dojezdzie do Europy to juz nie ten sam owoc :-(

sobie wyobrażam. Zerwane z drzewa w stanie niedojrzałym do kwadratu. Bananom
to przechodzi, pomarańczom jako tako, ale karambola po prostu jest
niedobra.

Waldek

1. Data: 2002-10-27 18:05:12

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

->sobie wyobrażam. Zerwane z drzewa w stanie niedojrzałym do kwadratu.
Bananom
to przechodzi, pomarańczom jako tako, ale karambola po prostu jest
niedobra
--------------------
smakuje jak mydlo taka z Polski :<

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-27 18:34:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 Oct 2002 18:27:11 +0100, waldemar z domu
<w...@t...de> wrote:

>sobie wyobra?am. Zerwane z drzewa w stanie niedojrza?ym do kwadratu. Bananom
>to przechodzi, pomara?czom jako tako, ale karambola po prostu jest
>niedobra.
>
>Waldek

banan tak sobie...razu pewnego dostalam cala kisc cieplych
jeszcze od slonca banannkow, obzarlam sie...8 godzin pozniej na
lotnisku we Frankfurcie zmuszona zostalam do zakupienia
p[rzepieknego banana, piekielnie drogiego...synus mnie
zmusil...ugryzl, pozul, pozul...i plunal...ja pozulam, pozulam i
plunelam...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-27 20:22:54

Temat: Re: owoc KAKI i CARAMBOLA
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Kuźnik wrote:

> [...]
>
> Nik
>
> P.S.
> Mam nadzieje, że nie przekręciłem nazwy...

Wielkie dzięki wszystkim!
Rzeczywiście musiało to być KAKI a nie KAKU, ale mi się pomyliło.
Chyba za radą Władka kupię i skosztuję.
Możecie mi jeszcze poradzić co z nich mogę przygotować?
Jakąś sałatkę albo coś?

A skoro już porównujecie owoce w Polsce i w rodzimych dla nich krajach, to
proszę, powiedzcie mi czy te najlepsze oliwy z oliwek, które można dostać w
Polsce (np. takie mętne, ciemno zielone w butelkach ze 'starożytnym'
korkiem;-) dorównują tym, które można kupić w Hiszpanii czy Grecji?

Pozdrawiam serdecznie,

Nik

P.S.
Chyba ostatnio o mydle na liście coś było w związku z ciastem na pizzę
'takim jak w pizzie hut', moze zamiast mydla - carambole? ;-)

1. Data: 2002-10-27 22:24:58

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

->P.S.
Chyba ostatnio o mydle na liście coś było w związku z ciastem na pizzę
'takim jak w pizzie hut', moze zamiast mydla - carambole? ;-)
------------------------------
O! Na to nie wpadlam ;-)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-28 02:56:44

Od: "JMB" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaki najlepiej spróbuj przy okazji wycieczki do Włoch:-) tam na straganach
sa tak dojrzałe, ze pękają gdy weźmiesz do ręki, dletego są pakowane w
specjalne pojemniczki! poza tym smakuja znacznie lepiej (żadna rewelacja
zresztą)
PZDR
JMB

1. Data: 2002-10-28 06:03:17

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

BEZY Z KAKI

"Kaki wielkością i kształtem przypomina pomarańczę. Kolor czerwony do
złoto-żółtego. Smak bardzo słodki, lekko waniliowy, podobny do brzoskwini."
Informacje ogólne:
Rodzaj diety: ovo-vege
Kategoria: desery i łakocie
Skala trudności: *

Składniki:

4 kaki
4 łyżki rumu
4 białka
2 łyżki cukru
płatki migdałowe
Przepis:
Kaki umyć, oderwać liście. Każdy owoc podzielić na 8 części, ale nie
przecinać do końca. Powinna powstać rozeta, którą należy pokropić rumem.
Ubić pianę, przyozdobić nią owoce. Zapiec w piekarniku (5-7 min). Przed
podaniem przyozdobić migdałami.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-07
Źródło / autor: ulotka hipermaketu HIT

Znacie "Bohum" ?