owoce i warzywa z grilla

1. Data: 2003-07-29 13:42:24

Temat: owoce i warzywa z grilla
Od: "grazyna" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

macie jakies pomysly? i jak zadbac zeby sie nie poprzypalaly owe cuda. czym
ewentualnie doprawic w trakcie grillowania jak i pozniej na talerzu. ja wiem
o bananie tylko.
wybaczcie jesli jakis powtorzony ostatnio temat ale nie zagladam tu
czesto...

pozdrawiam smacznie
Grazka

1. Data: 2003-07-29 14:08:13

Temat: Re: owoce i warzywa z grilla
Od: "mleczarz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiem
> o bananie tylko.
> wybaczcie jesli jakis powtorzony ostatnio temat ale nie zagladam tu

Parę dni temu grilowalismy cukinię, którą wcześniej, pokrojoną w plasterki
około 2cm., róznymi przyprawami sie posypało (trzeba uważać aby nie
przesolić). Na górę grubszy kawałek żółtego sera....Pycha:)

pzdr
mleczarz

1. Data: 2003-07-29 14:18:19

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grazyna" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wiem
> o bananie tylko.
> wybaczcie jesli jakis powtorzony ostatnio temat ale nie zagladam tu

Bakłażan, cukinia, pomidory - w plasterki - przyprawienie: wytarzać w oliwie
z czosnkiem, bazylią, tymiankiem, oregano, troszkę soli. Zawinąć w folię
alu. Pozdrawiam. To nie warzywo, ale gorąco polecam: camembert z grilla - w
całości oczywiście :-) Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2003-07-29 15:03:03

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grazyna" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> macie jakies pomysly? i jak zadbac zeby sie nie poprzypalaly owe cuda.

Oprócz tych wszystkich specjałów już wymienionych robiłam jeszcze pieczarki
i cebulkę. Odwrócone kapelusze pieczarek posypywałam wegetą , wkładałam
odrobinę masła i układałam na tacce z mięchem lub warzywami. No i
ziemniaczki też piekłam ale te najpierw podgotowałam. Niezłe też były
szaszłyki z ziemniaków. Małe, ugotowane ziemniaki owijałam w cienkie
plasterki boczku.

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-07-29 16:28:34

Od: "grazyna" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki serdeczne
jutro bede probowac!!

pzdr
Grazka

1. Data: 2003-07-30 02:51:15

Od: Zbyszek <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Moje typy - z minimalna iloscia przypraw:

1. papryka, jesli trafi sie duza, miesista, czerwona lub zolta (nie -
ostra). Myje, kroje na pol, oczyszczam srodek, smaruje troche wewnatrz i
na zewnatrz oliwa i sole. Na grillu powoli opiekam od strony skorki na
czarno (!). Jak ostygnie, spalona skorka schodzi b. latwo, a zostaja
naturalnie pachnace fileciki, kwaskowato-slodkie, pachnace dymem.

2. cukinia - mniejsze kroje tylko na pol, wieksze, na 3-4 plastry, jak
sie uda;, nie grubsze niz 1 cm. Smaruje oliwa, sole, okladam zmiezdzonym
czzosnkiem. Na grillu klade najpierw krotko nad bezposrednim zarem, zeby
ten czosnek troche przywarl, i zeby od spodu zrobily sie ladne, brazowe
kreski od grilla. Odwaracam -- czesc czosnku wpadnie do ognia, nie ma
problemu, bo coz za zapach sie podniosi. Po chwili daje plastry na
wyzsza polke, jak jest, albo na aluminowa tacke z boku, zeby przez
jakies 10-15 minut "dogotowaly" sie.

3. ziemniaki - kroje na plasterki ok 1cm, smaruje oliwa, sole i wrzucam
na grill, podobnie jak plastry cukini powyzej, tylko na nieco dluzej.
Posypuje pokrojonym drobno swiezym rozmarynem, ewent. oregano, albo
tymiankiem. po paru minutach odwracam -- ziola spadna do ognia, ale tez
nie ma zmartwienia. Podpiekam troche, a potem na gorna polke, albo na
alu-tacke gdzies z boku, gdzie mniejszy zar, az beda calkiem miekkie, 20
minut.

4. grzyby (pieczarki, portobello) -- piec z boku, na malym zarze,
kapeluszem do grilla, nasypac troszke soli na blaszki, zeby puscily sok.
Niezbyt dlugo -- trzeba poeksperymentowac.

5. Pomidory - pyszne, ale za delikatne, gdy sie je grilluje w plastrach.
Juz raczej robie mniejsze pomidorki w calosci, ewent. polowki. Z
przyprawami, jak to u mnie, ostroznie.

6. Szparagi - genialne, jesli mlode; posolic minimalnie, posmarowac
tylko oliwa, no moze z dodatkiem kropli octu balsamicznego. Grillowac b.
krotko, nad dobrze rozgrzanymi weglami powinny wystarczyc 2 razy po 2-3
minuty.

7. Kolby slodkiej kukurydzy - jedyny dodatek to sol.

Owocow nie robilem jeszcze, ale planuje grillowane krotko na ostrym
zarze brzoskwinie (widzialem u S. Raichlena): na szpadce lub patyczku
szaszlykowym po dwie polowki dojrzalej brzoskwini w towarzystwie
swiezych listkow miety. Jakis cieply sos lub krem do tego trzeba wymyslic.

Niektorzy pieka banany, w skorce, potem, na talerzu otwieraja i dodaja
do srodka galke lodow.

Jesienia planuje eksperymenty z jablkami -- niby to oczywisty wybor, ale
wariantow moze byc sporo.

Pozdr.,

Zbyszek

1. Data: 2003-07-30 06:54:46

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik grazyna <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bg5tel$oo2$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
wiem
> o bananie tylko.
> wybaczcie jesli jakis powtorzony ostatnio temat ale nie zagladam tu

....plastry ananasa z puszki delikatnie odsaczamy na sokochlonnym papierze,
obtaczamy w cukrze z dwoch stron, lekko posypujemy kazda strone papryka (w
czasie grillowania)....i podajemy jak lamacz smaku do mies z grilla.....bez
papryki kwalifikuje sie to lodow....

.....i lecimy......

AgataW

1. Data: 2003-07-30 07:43:51

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
(w
> czasie grillowania)....i podajemy jak lamacz smaku do mies z

ja robie zalewe z kilku lyzek oleju, cukru i ostrej papryki (albo chili), w
tym maczam plastry ananasa i na ruszt. Wysmienite do drobiu!

wkn

1. Data: 2003-08-05 15:11:35

Od: Halina <"halinab"@ sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> ja robie zalewe z kilku lyzek oleju, cukru i ostrej papryki (albo chili), w
> tym maczam plastry ananasa i na ruszt. Wysmienite do drobiu!

W ub. tygodniu jadłam grilowane grubsze plastry "zywego" ananasa. Też
dobre .
H.

sękacz - poszukiwany
leza mielone od niedzieli