pastrani?

1. Data: 2004-05-07 17:46:19

Temat: pastrani?
Od: Włodek Chrzanowski <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Państwa, widziałem toto dzisiaj w telewizji, wygląda jak pokrojone
mięsko w chlebie "tostowym" albo pszennym, czy ktoś wie na czym polega
fenomen. BTW nie jestem pewien pisowni.
--
pozdrawia Włodek wch4 małpa wp kropka pl
******************* GG:5435073 *******************

1. Data: 2004-05-07 19:42:26

Temat: Re: pastrani?
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam Państwa, widziałem toto dzisiaj w telewizji, wygląda jak pokrojone
> mięsko w chlebie "tostowym" albo pszennym, czy ktoś wie na czym polega
> fenomen. BTW nie jestem pewien pisowni.
Jesli pamiec mnie nie myli to pastraMi to rodzaj wedliny wieprzowej.

pozdrawiam
Zofia Gebert

1. Data: 2004-05-07 19:45:27

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Włodek Chrzanowski wrote:

> [...]
> fenomen. BTW nie jestem pewien pisowni.
> --
> pozdrawia Włodek wch4 małpa wp kropka pl

Pastrami to wolowina, ktora sie naciera mieszanka przypraw (czosnek,
pieprz, sol, cynamon, pieprz kajenski, gozdziki, ziele angielskie i
kolendra). Nastepnie mieso sie wiesza do przesuszenia, wedzi sie, i na
koniec gotuje. To w kanapkach to pokrojone plastry, wyjete z wrzatku,
podane z musztarda i ogorkiem kiszonym.

Ten process jest dosc skomplikowany, trzeba miec specjalne
pomieszczenie-chlodnie, w ktorej to mieso wisi kilka dni, no i wedzarnie.
Wedzi sie zwykle w zimnym dymie.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-07 19:55:56

Temat: Re: pastrami?
Od: Włodek Chrzanowski <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

to może dziwne, ale Magdalena Bassett napisał/a:

> Ten process jest dosc skomplikowany, trzeba miec specjalne
> pomieszczenie-chlodnie, w ktorej to mieso wisi kilka dni, no i wedzarnie.
> Wedzi sie zwykle w zimnym dymie.
dzięki za już, znalazłem w necie informację o tym, że pastraMi :)
produkują zakłady mięsne w Łukowie, inne pewnie też, ale już tak
dokładnie nie szukałem, czy w okolicach Katowic, Tychów, Mikołowa uadało
się coś takiego komuś z Was kupić ?

1. Data: 2004-05-07 20:10:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

wolowej
trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-05-07 20:29:44

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> wolowej
> trys
> K.T. - starannie opakowana

Tradycyjnie pastrami jest robione z wolowiny, z tej czesci, ktora w angielskim
nazywa sie brisket, ale nie wiem, jak po polsku. Tu mozna zobaczyc, z ktorej
czesci to jest:

http://www.bitestl.com/middendorf/beefcuts.htm

Dzis rowniez robi sie pastrami z indyka, ktore smakuje inaczej oczywiscie, nie
ma tej glebi, jest delikatniejsze w smaku, ale ma swoje walory i tez jest
smaczne.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-07 20:48:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4...@o...com> Magdalena Bassett wrote:

> Dzis rowniez robi sie pastrami z indyka, ktore smakuje inaczej
> oczywiscie, nie ma tej glebi, jest delikatniejsze w smaku, ale ma
> swoje walory i tez jest smaczne.

Ale czemu nazywać to pastrami? Raczej już pastrani. ;-)

1. Data: 2004-05-07 20:48:52

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c7goru$kks$1@atlantis.news.tpi.pl> Zofia Gebert wrote:
> Jesli pamiec mnie nie myli to pastraMi to rodzaj wedliny
> wieprzowej.

Wołowej.

1. Data: 2004-05-07 20:50:46

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tradycyjnie pastrami jest robione z wolowiny, z tej czesci, ktora w
> angielskim nazywa sie brisket, ale nie wiem, jak po polsku. Tu mozna

Zapewne to mostek, według polskiej terminologi rzeźniczej.

Władysław

dekorowanie i podawanie potraw
tiramisu
strony o gotowaniu