patelnie teflonowe bergHOFF

1. Data: 2004-08-20 07:37:08

Temat: patelnie teflonowe bergHOFF
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Grupowiczów posiada patelnię teflonową Cast Line firmy bergHOFF?
Sprzedawane są na allegro i sprzedający w opisie podają, że są odporne na
zadrapania i to mnie zastanawia, bo do tej pory teflon był tworzywem
delikatnym i aby patelnia dłużej żyła należało stosować tylko drewniane
łopatki.
Inna alternatywa, to również oferowane na allegro patelnie tytanowe, trochę
droższe od tych bergHOFF, ale jeśli rzeczywiście takie trwałe to warte
swojej ceny ( w zależności od średnicy od 99 do 150 zł).

z góry dziękuje za odpowiedzi
pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-08-20 12:11:22

Temat: Re: patelnie teflonowe bergHOFF
Od: "ANS" <a...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> droższe od tych bergHOFF, ale jeśli rzeczywiście takie trwałe to warte
> swojej ceny ( w zależności od średnicy od 99 do 150 zł).

Nie uzywałem żadnej z tych patelni, ale nasuwa sie taka uwaga- niemożliwe
żeby patelnia wykonana z tytanu kosztowała tylko 150 zł. no chyba że to są
patelnie "tytanowe" ;)
Materiał jest drogi, i tak na oko powinno to kosztowac z kilka razy tyle (za
małą patelenkę :-) ) i wątpię żeby cos takiego używali do produkcji garów.
Teflon jak był delikatny to taki pozostal, imho całe te patelnie to jakiś
badziew.

Pzdr, ANS

1. Data: 2004-08-20 12:22:03

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie uzywałem żadnej z tych patelni, ale nasuwa sie taka uwaga- niemożliwe
> żeby patelnia wykonana z tytanu kosztowała tylko 150 zł. no chyba że to są
> patelnie "tytanowe" ;)

dokładnie, to w ofercie pisze coś takiego:
"Odporna na zarysowania przy używaniu narzędzi kuchennych wykonanych z
każdego materiału, nawet metalu!!! Jest to możliwe dzięki zastosowaniu
metody łączenia aluminium z tytanem i zewnętrzną powłoką nieprzywieralną
Dural w wysokiej temperaturze 30 tys.stopni Celsjusza i pod ogromnym
ciśnieniem. Gwarantuje to trwałość i niezawodność patelni GRANtitanio"

ile w tym prawdy to już niestety nie wiem...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-08-20 14:32:16

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sprzedawane są na allegro i sprzedający w opisie podają, że są odporne na
> zadrapania i to mnie zastanawia, bo do tej pory teflon był tworzywem

Witam!
Od dwóch dni jestem posiadaczką dwóch patelni z serii Cast Line BergHOFF.
Jeszcze ich nie używałam, ale w ulotce i gwarancji jest wyraźnie napisane,
że nie można używać metalowych łopatek tylko drewniane lub plastikowe. I nie
można ich myć w zmywarce. Za to można je wstawiać do piekarnika (do 280
stopni!!) z plastikową rączką (którą zresztą można odkręcić)
Pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-08-20 15:00:49

Od: "Joasia" <j...@S...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciśnieniem. Gwarantuje to trwałość i niezawodność patelni GRANtitanio"
>
> ile w tym prawdy to już niestety nie wiem...

Jak dla mnie to ta temperatura 30 tysięcy stopni Celsjusza brzmi co najmniej
jak z filmu science-fiction klasy C.
Pozdrawiam
Joasia

1. Data: 2004-08-20 15:39:54

Temat: Re: tytanowe bylo: patelnie teflonowe bergHOFF
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

bzdura totalna

mam trzy takie patelnie z czego dwie kupione w hali mirowskiej, a jedna w
sklepie
na Swietokrzyskiej (na przeciwko PKiN-u); podobno ,,z wyzszej polki''

bez komentarza

dwie tansze patelnie niestety nie maja (mialy) powloki gladkiej, tylko
chropowata i przy niezbyt
intensywnym uzywaniu/myciu chropowatosc sie wygladzila i wylazi aluminium --
statystycznie jest to ok 50% powierzchni

poniewaz aluminium nie nadaje sie na patelnie te 50 % wystarczy zeby
wszystko sie przyklejalo do patelni w czasie smazenia -- nadaje sie ona do
wywalenia!

patelnia drozsza ma gladsza powloke i JEST ONA GRUBSZA, nie mniej w paru
miejscach jest skaleczona
(wyglada to jak zadarta skóra czyms ostrym), ale puki co nie przeszkadza to
w eksploatacji.

po pierwszym doswiadczeniu pt. przekrojenie watrobki na patelni, co sie
skonczylo ZARYSOWANIEM powierzchni
(az do golego aluminium) exploatowane byly one nader ostroznie -- skutek jak
wyzej opisalem!
fakt ze jak byly nowe to nawet rozgrzany tluszcz ich nie zwilzal, ale to juz
historia (3 lata uzywania)

krotko mowiac PRZEREKLAMOWANE.

pozdrawiam WM

PS

nie slyszalem o patelniach tytanowych (zrobionych z tytanu) jedynie o
,,tytanowych'' czyli aluminiowych pokrytych
chyba tlenkiem tytanu i krzemu??

1. Data: 2004-08-20 16:16:19

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od dwóch dni jestem posiadaczką dwóch patelni z serii Cast Line BergHOFF.
> Jeszcze ich nie używałam, ale w ulotce i gwarancji jest wyraźnie napisane,
> że nie można używać metalowych łopatek tylko drewniane lub plastikowe

no widzisz, a na stronie tej firmy pisze coś takiego:
"10-krotnie większa odporność na ścieranie niż Silverstone.
Odporność na zdrapania i dostosowane do używania przyborów kuchennych
zawierających metal. ", czyli co innego piszą na stronie a co innego w
gwarancji?

Czy znasz kogoś kto kupował takie patelnie i ma już wyrobione na ich temat
zdanie?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-08-20 18:11:24

Od: JanuszHr <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 20 Aug 2004 14:11:22 +0200, na pl.rec.kuchnia, ANS napisal(a):

> Nie uzywałem żadnej z tych patelni, ale nasuwa sie taka uwaga- niemożliwe
> żeby patelnia wykonana z tytanu kosztowała tylko 150 zł. no chyba że to są
> patelnie "tytanowe" ;)

Wcale nie masz racji to coś/czyli tytan/ nawet używali do produkcji łopat
więc mogą i do patelni.Nie myśl ,że tytan jest droższy od złota .Tytanu na
ziemi są ogromne ilości - problem sprawia jedynie jego "wytopienie" .Tytan
w wyglądzie jest podobny do aluminium ,jest bardzo lekki ale bardzo twardy.
JanuszHr

1. Data: 2004-08-20 18:14:36

Od: JanuszHr <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 20 Aug 2004 17:00:49 +0200, na pl.rec.kuchnia, Joasia napisal(a):

> Jak dla mnie to ta temperatura 30 tysięcy stopni Celsjusza brzmi co najmniej
> jak z filmu science-fiction klasy C.
> Pozdrawiam
> Joasia

To prawda ,to zdecydowana przesada - może być 3000 stopni ???? W
temeraturze powyżej 3000 stopni topi się wolfram a ponoć słońce na zewnątrz
- to co nas grzeje ma jedynie 6000 .
JanuszHr

1. Data: 2004-08-20 20:53:26

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JanuszHr napisał:

> [...]
> w wyglądzie jest podobny do aluminium ,jest bardzo lekki ale bardzo twardy.

Konkretnie kilogram tytanu w hurcie kosztuje około 70$. I nie jest
podobny do aluminium - jakieś trzy odcienie ciemniejszy.

Adam

Co z koprem
Efektowne ciasto
founde ?
OT? chyba nie
kurczak i cebulowa zupka ... witam na grupie !