peklowanie szyneczki

1. Data: 2003-05-10 11:21:10

Temat: peklowanie szyneczki
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie jakiś smaczny przepis na peklowanie szynki z przeznaczeniem do
gotowania?
Mam fajny kawałek mięska, a brak piekarnika uniemożliwia inny sposób obróbki
termicznej, jak tylko gotowanie.

Danka

1. Data: 2003-05-11 06:12:08

Temat: Re: peklowanie szyneczki
Od: "Kamas" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy macie jakiś smaczny przepis na peklowanie szynki z
przeznaczeniem do
> gotowania?

50 g soli, 3g saletry sodowej, lub potasowej, liść laurowy, pieprz
czarny, angielskie ziele, majeranek, czosnek. Wszystko wymieszać, i
natrzeć tym szynkę na parę dni przed gotowaniem. Jest do kupienia
gotowa mieszanka, ale ja przed świętami szukałem i nie znalazłem,
saletrę też dostałem od znajomego z Akademi Medycznej, ale próbuj,
może Ci się uda.W Ameryce to teraz podobno za próbę kupienia saletry
można trafić do pudła :-)). Zmieszana z cukrem i siarką w odpowiednich
proporcjach fajnie wybucha,

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński

Zapodajcie proszę jakiś prosty/szybki przepis na pieczeń
naleśniki holenderskie?
Tiramisu tylko z Mascarpone
Jaki robot kuchenny?
cieciorka ala homos właśnie stworzyłam :)))