pestkówka

1. Data: 2014-12-11 18:58:29

Temat: pestkówka
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was robił nalewkę z pestek pigwowca?
Nie z pigwy tylko pigwowca
http://www.boryslawice.com/pl/p/Pigwowiec-wspanialy/
125.
Bo to w tych owocach jest dużo więcej pestek niż w pigwie czy jabłkach.
Jak w googlach wpisałam 'nalewka z pestek pigwowca' to kieruje mnie na
strony, gdzie są opisy nalewek z pigwowca albo z pestek ale z pigwy lub
jabłek.
Jak widzę obrazki tych nalewek i ich klarowny kolor, to nie jest to co
ja uzyskuję z pestek pigwowca.
Nawet mroziłam pestki, bo w jednym z opisów było napisane o mrożeniu pestek.
W zeszłym roku nie mroziłam i otrzymałam gęstawą ciecz mleczno-białą.
W tym roku mroziłam i ciecz jest nadal mętna, ale już nie taka gęsta.
Może powinnam się pogodzić z tym, że nie otrzymam klarownego płynu jak
sklepowe Amaretto.
Najważniejsze, że smakuje jak Amaretto :-)
Ale jakby ktoś miał inne doświadczenia, to chętnie poczytam.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2014-12-11 19:51:08

Temat: Re: pestkówka
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Dec 2014 18:58:29 +0100, Krycha napisał(a):

> W zeszłym roku nie mroziłam i otrzymałam gęstawą ciecz mleczno-białą.

Nie wiem, ile to ma procent alkoholu, ale jeśli sporo, to zrób na tej
podstawie migdałowy ajerkoniak :-)

3. Data: 2014-12-15 11:15:12

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-11 18:58, Krycha pisze:
> [...]
> sklepowe Amaretto.
> Najważniejsze, że smakuje jak Amaretto :-)
> Ale jakby ktoś miał inne doświadczenia, to chętnie poczytam.

Z ilości postów w tym wątku wynika, że jestem prekursorką w/w temacie.
Pozostaje mi robić kolejne doświadczenia co kolejny sezon zbioru owoców.
;-)

Krycha.

4. Data: 2014-12-15 14:47:02

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pozostaje mi robić kolejne doświadczenia co kolejny sezon zbioru owoców.
> ;-)

Hejka. Robić to jedno ale kto te wszystkie nalewki potem wypije?
Pozdrawiam nienałogowo Ja...cki

5. Data: 2014-12-15 22:04:14

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-15 14:47, Dirko pisze:
> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Robić to jedno ale kto te wszystkie nalewki potem wypije?
> Pozdrawiam nienałogowo Ja...cki

Piją Ci których zapraszam lub sami mnie odwiedzają.
Niektórzy dostają jakąś buteleczkę w prezencie.
Ja, niestety, nie mam zdrowia do picia alkoholu,
więc jest dla gości. :-)

Krycha.

soda zamiast proszku
Jakość mąki z młyna
Czas na pierniczki :)
blender minimum
Wypukłe dno garnka 36l ze stali nierdzewnej na indukcję