Re: pewna taka wątpliwość natury obyczajowo-kosmetyc

From: anek <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: pewna taka wątpliwość natury obyczajowo-kosmetyc
Date: Wed, 16 Apr 2003 13:32:59 +0200

Jakub S^(3)ocki wrote:

> In article <3...@g...pl>, a...@g...pl says...

> w restauracjach tez?

tez. wydruk z POSa. ostatnio widzialam druczek z polem na napiwek piec
lat temu, na szkoleniu z obslugi terminali, jak mi pokazywano
samokopiujacy druczek do terminala offline, tzw. hebla.

> o biuscie Ty wspomnialas :)

to tylko tworcze rozwiniecie twojej mysli;)

> Trzeba - to chyba slowo klucz. Ja nie uwazam ze trzeba. ani w
> restauracji, ani gdziekolwiek indziej. Ale jesli np w perfumerii ktos Ci
> pomoze, doradzi, zrobi cos, dzieki czemu nie tylko uwazasz ze sklep jest
> dobry, ale ta konkretna osoba rowniez, to czemu nie?

temu, ze to jest obowiazek tej osoby - byc kompetentnym i milym
sprzedawca. tego oczekuje, to dostaje. sprzedawca nie ma byc defaultowo
nijaki, a mily i uczynny tylko czasami - ma byc mily i uczynny
defaultowo wlasnie. pracowalam kilka lat po drugiej stronie lady i
nauczylam sie, ze nalezy byc milym dla wszystkich. mialam pensje
podstawowa i prowizje od sprzedazy - im wieksze byly obroty sklepu, tym
wiecej zarabialam. napiwkow nikt mi nie dawal, raz jeden dostalam od
klientki pudelko Toffifee za to, ze jej odlozylam gre. Tofiki zjedlismy
z kolegami z firmy wspolnie i tyle na ich temat.

> na calym swiecie, nawet tam gdzie pracodawcom oplaca sie zatrudniac
> legalnie na caly etat, instytucja napiwkow istnieje :)

tak, ale tam raczej nie motywuje sie ich dawania niska pensja pani
manikiurzystki, prawda? chodzilo mi o to, zeby napiwki nie byly
pomyslane jako czesc pensji pracownika - a jak slysze, to sie zdarza.
no, ale nie moja to sprawa i idac do salonu, nie zamierzam dociekac, czy
aby pani A czy B zarabia wystarczajaco dobrze, czy powinnam jej dopychac
kieszonke, mimo ze jednorazowo zostawiam w zakladzie pare setek, a
jestem tam raz na miesiac minimum. place tyle, ile napisane jest w
cenniku, czasem mniej - jesli jest promocja albo jesli jestem gdzies
stala klientka.

xx.