Re: piec na naft

Data: 2009-10-16 09:32:52
Temat: Re: piec na naft
Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
>
>    GWno prawda, nie umiecie oceniać warunków brzegowych oraz porównywać
> podstawowych rzeczy. Gdyby wzięto do porównania agregat prądotwórczy o
> podobnej mocy zapewne wypadłby dużo drożej, niż ogrzewanie naftą. Oba
> sposoby wyróżniają się od innych autonomią. Czy to znaczy, że nafta lepsza
> od diesla? Oczywiście że nie, diesel (agregat zasilałby także takie
> odbiorniki elektryczne, jak oświetlenie, urządzenia AGD. Naftą po za ciepłem
> możnaby od biedy oświetlać.
>    Są jeszcze dla celów domowych piece przenośne np. katalityczne:
> [...]
Co Ty bredzisz. Jakie warunki brzegowe. Z ciekawości sprawdziłem ile kosztuje
litr nafty do tych piecyków. W Praktikerze 7 złotych litr. Jasne ze będzie to
taniej niż palenie w piecu brylantami albo bursztynem. Papierowymi pieniędzmi
też się daje palić. Złotówę kilowatogodzina z takiego cudaka będzie kosztowała.
Dla porównania kilowatogodzina z węgla jakieś 10 groszy, z brykietu 12 groszy. W
buty niech sobie takie piecyki wsadzą. Niby dlaczego sprzedaż lekkiego oleju
opałowego spada chociaż jest 3 razy tańszy od paliwa do tych cudacznych
piecyków. Bo jest za drogi. A tutaj list pochwalny dla psującego się piecyka
pracującego na najdroższym we wszechświecie paliwie. Litr spirytusu technicznego
kosztuje niecałe 3 złote. Taniej wyjdzie palić spirytusem.