pieczeń z indyka

1. Data: 2004-06-19 10:24:19

Temat: pieczeń z indyka
Od: "wojus" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

od razu drugie pytanie
chcę zrobić na obiad dla rodzinki pieczęn z indyka
moze trochę nietypowa
ale będzie ona z dużego kawałak fileta z indyka
włożona w rekaw,
rękaw włożony do naczynia - i do piekarnika

oto moje pytania:
1) czym przyprawić filet? (myśłalam o zalaniu kostką warzywną, dodać
majeranek, czosnek rozgnieciony?) - nie mam pojęcia - proszę o radę - jak go
przygotować?
2) jak długo mam go piec i na ile stopni?
chcę aby był smaczniutki jak go podam gosiom

z góry dzięki za pomoc
Paulina
-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2004-06-20 17:30:32

Temat: Re: pieczeń z indyka
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

wojus wrote:

> hej
>
> od razu drugie pytanie
> chcę zrobić na obiad dla rodzinki pieczęn z indyka
> moze trochę nietypowa
> ale będzie ona z dużego kawałak fileta z indyka

piers czy inna czesc?

> [...]
> 1) czym przyprawić filet? (myśłalam o zalaniu kostką warzywną, dodać
> majeranek, czosnek rozgnieciony?) - nie mam pojęcia - proszę o radę - jak go

Zalezy, jaki chcesz otrzymac efekt smakowy. Mozesz natrzec sola i pieprzem,
ponacinac gdzieniegdzie skore i wsunac pod nia zabki czosnku.

Albo natrzec olejem sezamowym i mieszanka ziol, plus sol i pieprz.

Albo posiekac duza ilosc swiezych ziol jak oregano, majeran, tymianek,
rozmaryn, bazylia, estragon, rozlozyc je rowna warstwa na gazie, na tym polozyc
filet, zawinac w gaze, wsadzic do brytfanki, polac mieszanka stopionego masla i
bialego wina (pol na pol, roztrzepane widelcem), az wsiaknie w gaze. Piec pod
przykryciem. Gdy filet osiagnie pozadana temperature, odrzucic gaze i ziola
odrzucic, i przypiekac pod opiekaczem przez ostatnie 5 minut.

> 2) jak długo mam go piec i na ile stopni?

200°C przez pierwsze 10 minut, 160°C przez nastepne 45 minut na kazdy kilogram
miesa, albo az termometr umieszczony w najgrubszym miejscu wskaze 77°C

> chcę aby był smaczniutki jak go podam gosiom

Napisz, jak podalas i czy im smakowalo

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-06-20 20:08:13

Od: "dzdzownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> 200°C przez pierwsze 10 minut, 160°C przez nastepne 45 minut na kazdy
kilogram
> miesa, albo az termometr umieszczony w najgrubszym miejscu wskaze 77°C
CZYLI W DUPIE.
mruczek

1. Data: 2004-06-23 17:10:47

Od: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> 200°C przez pierwsze 10 minut, 160°C przez nastepne 45 minut na kazdy kilogram
> miesa, albo az termometr umieszczony w najgrubszym miejscu wskaze 77°C

Z tym termometrem moze byc problem, jesli chce go upiec w rekawie,
moga byc klopoty z odczytem.
Ja pieke tak dlugo, az zacznie sie z wierzchu rumienic.
Jesli mam czas, przyprawiam indyka dzien wczesniej, zamykam w rekawie i
wstawiam do lodowki, szczegolnie, jak ma byc z czosnkiem.

BK

1. Data: 2004-06-26 14:23:23

Od: "nutinka" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię z suszonymi morelami, nadaje się na pieczeń i jako wędlina na kanapki:

filet z piersi indyczki (ok. 1 kg)
2-3 łyżki przyprawy do indyka lub kurczaka Kamisu
1 ząbek czosnku
1 duża cebula
kilkanaście suszonych moreli
1/2 szklanki bulionu warzywnego

Filet oczyścić, umyć, osuszyć, obsypać przyprawą do kurczaka, zostawić na noc w
lodówce pod przykryciem.
Czosnek i cebulę obrać, pokroić drobno. Morele pokroić w paseczki. Włożyć mięso
do rękawa foliowego albo lepiej do woreczka do pieczenia, obsypać czosnkiem,
cebulą i morelami, zalać bulionem.
Piec 60-80 minut w temperaturze ok. 200°C.

Sos powstały w czasie pieczenia zmiksować (można zagęścić mąką) i polać nim
mięso, jeśli zużywamy go w postaci obiadu.

Przepis i zdjęcie można zobaczyć tutaj: http://www.mniammniam.pl/p.php?p=2258

Pozdrawiam
Nutinka

1. Data: 2004-06-26 14:36:29

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 26 juin 2004 ŕ 16:23:23, nutinka a écrit :

> Robię z suszonymi morelami, nadaje się na pieczeń i jako wędlina na kanapki:

> filet z piersi indyczki (ok. 1 kg)
> 2-3 łyżki przyprawy do indyka lub kurczaka Kamisu

Czy mozesz podac sklad tej przyprawy ? (Nie mam dostepu do przypraw
Kamisa)

Ewcia

--
Niesz