piersi z kurczaka + miód + grill

1. Data: 2003-05-06 20:24:26

Temat: piersi z kurczaka + miód + grill
Od: "Tobi Van Kenobi" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy gdzieś to przeczytałem, czy usłyszałem, ale coś mi świta w
głowie, aby piersi z kurczaka zrobić w marynacie z miodu a następnie podpiec
na grillu. Czy ktoś słyszał o czymś takim? Ma ktoś może podobny przepis?
Albo pomysł co dodać do tego miodu?

Pozdrawiam

Tobiasz

1. Data: 2003-05-07 06:29:06

Temat: Re: piersi z kurczaka + miód + grill
Od: "Gosia" <g...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dość często smażę na grilu i robię marynaty właśnie z miodem. Dodaję do
niego przeciśnięty czosnek, sos sojowo-grzybowy, trochę sosu
słodko-pikantnego tao tao, mogą być też zioła i inne przyprawy. Zamaczam w
tym mięso i zostawiam na około godzinę w lodówce (może być dłużej). I to
wszystko
Pozdrawiam i życzę smacznego
Gosia

1. Data: 2003-05-07 14:45:41

Od: Agata Jurkiewicz <a...@s...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tobi Van Kenobi <t...@w...pl> wrote:
> [...]
> na grillu. Czy ktoś słyszał o czymś takim? Ma ktoś może podobny przepis?

Musztarda, dużo musztardy. Czosnek. Zioła prowansalskie. Można i bez
miodu. Nadaje się zarówno na grill, jak i do smażenia.

Pozdrawiam, a przy okazji witam na grupie ;-)

Agata.

--
A. A. Cottquidva
SHAREBURE | ata at hell pl |

1. Data: 2003-05-08 12:49:39

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tobi Van Kenobi wrote:

> Albo pomysł co dodać do tego miodu?

Jogurt naturalny + sok pomaranczowy + ziola

Th.

1. Data: 2003-06-13 15:03:45

Od: Zbyszek <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:

> Jogurt naturalny + sok pomaranczowy + ziola

Ja tez bardzo polecam kombinacje z jogurtem - tego rodzaju marynaty sa
zawsze z natury rzeczy bardzo dzelikatne, nie przytlaczaja smaku kury
czy ryby, a mieso nie wysycha tylko pozostaje soczyste. Jogurt jest
klasycznyczm skladnikiem indyjskigo stylu Tandoori - nie kazdemu smakuja
egzotyczne przyprawy, ale czasem warto poeksperymentowac, gdy znudza sie
kilbaski.

Kura w stylu Tandoori.

Akcja ma dwa etapy marynowania: najpierw na krotko, na 15 -20 minut,
trzeba natrzec kawalki kury mieszanina pieprzu, soli, pieprzu cayenee
i soku z cytryny.

Nastepnie osuszyc i wlozyc do kombinacji jogurtu z odrobina szafranu,
czosnku, imbiru (ginger) i przyprawy garam masala na 4 godziny (w
lodowce). Dobrze brzmi tez wersja Theli (jogurt+ziola+sok pom.)

Na grillu tez sa dwa etapy. Najpierw nad goracym grillem podpiec te
kawalki tak zeby sie zabrazowily ale nie upiekly calkowicie (8-10
minut), zdjac na bok, posmarowac ze wszystkich stron rozpuszczonym
maslem, i spowrotem na ruszt, piec tak dlugo az bedzie gotowe, czyli
ladnie opieczone, a sok wychodzi klarowny. Mozna dla pewnosci przeciac
jeden wiekszy kawalek i zobaczyc czy mieso w srodku, blizej kosci nie
jest juz rozowe.

- - -

A co do wspomnianych kombinacji z miodem, (ktore tez polecam) to tylko
jedna uwaga: wszystkie sosy czy zaprawy z miodem lub cukrem sprawiaja,
ze powierzchnia miesa latwo sie przypala. A grill, choc polega na
gotowaniu nad otwartym zarem (nie ogniem!) to nie powinien prowadzic do
jedzenia spalenizny. Dlatego po marynowaniu w miksturze z miodem mieso
trzeba osuszyc, wytrzec. Natomiast sosy grillowe z udzialem cukru lub
miodu powinno sie stosowac ostroznie, najlepiej w ostatniej fazie
pieczenia, tak zeby zdazyly "zrobic robote", ale zeby nam sie mieso nie
spieklo na wegiel.

Pozdr.,

Zbyszek

Sparagi - moze juz bylo?