pigwowiec- jak przetworzyc owoce

11. Data: 2004-09-12 14:29:28

Temat: Re: pigwowiec- jak przetworzyc owoce
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bede mial okolo wiadra "cytrynek" pigwowca
> :)
> sa juz pieknie wybarwione
> aromatycznie juz pachna
> i zastanawiam sie czy sa juz one gotowe do zerwania i przetworzenia
> ?
> no i co najlepiej (jak)
> z nimi zrobic
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Usunąć nasienniki , zasypac cukrem w ilosci " na oko " conajmniej 0,5 kg
na 1 kg pigwy , a jak pusci sok to go zlac , zagotowac , znowu zalac
owoce , nastepnego dnia znowu sok zlac i zagotowac i wlac.....tak 3-4 x
az sie z owocow zrobia wiory , wtedy zagotowac , wrzace do sloikow i
zakrecic. Syrop jest doskonaly do herbaty a te wiory , grubo posiekane ,
do sernika , ciasta drozdzowego -ciekawsze niz rodzynki.
pozdrawiam , Barbara

12. Data: 2004-09-12 16:12:39

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:

> Pokrój w plastry i zasyp cukrem na kilkia dni.
> Nie ma nic lepszego do herbaty, cytryna sie chowa:-)
> :)))))
> juz teraz
> czy trzeba pooczekac na przymrozki
> ?
> cukier taki zwykly czy zelujacy
> ?

To sposób mojej koleżanki, robi tak ze świeżymi owocami.
Cukier zwykły.

Myślę, że można juz poeksperymentowac teraz:-)

Pozdrawiam
Marta

13. Data: 2004-09-12 16:38:44

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że można juz poeksperymentowac teraz:-)
>

> Pozdrawiam
> Marta

Też tak sądzę, bo tyle tu przepisów że i mnie zabraknie owoców i tych
słoików.

Ja osobiście nie gotuję tyle razy pigwy bo szkoda mi witamin, ja jedynie
pasteryzuję, a te wióry jak pisze Basia M jakoś do mnie nie przemawiają ...
wydaje mi się że są po tym wszystkim bez smaku i soku i tylko na kompost ...

Serdecznie Miłka

14. Data: 2004-09-12 19:33:02

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

[...]

Mój zeszłoroczny przepis:
Pokroić w cieniutkie plasterki ,usunąć nasienniki,zaznaczam że bardzo
później bolą palce.
1 kl. pigwy + 1 kl. cukru zasypać i co jakiś czas wymieszać do wyklarowania
się ,słoik zakręcić i trzymać w lodówce ,dobre do herbatki na całą
zimę.,ale także do alkoholu.

Pozdrawiam TeresaR

15. Data: 2004-09-13 09:02:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]
> sa juz pieknie wybarwione
> aromatycznie juz pachna
> i zastanawiam sie czy sa juz one gotowe do zerwania i przetworzenia
Przed przetwarzaniem trzeba przemrozić.

> no i co najlepiej (jak)
> z nimi zrobic
> ?

Nalewkę. A jak coś zostanie to drzeemy i galarateki. Mozna też
suszyć i używać do herbaty zamiast cytryny.
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

16. Data: 2004-09-13 18:29:18

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Nalewkę. A jak coś zostanie to drzeemy i galarateki. Mozna też
> suszyć i używać do herbaty zamiast cytryny.
> --

w ubiegłym roku pierwszy raz zrobiłam nalewkę, jeszcze czekam aż się
przegryzie, bo owoce zbierałam po przymrozkach, jeszcze tylko miesiąc i
będzie pić,
próbowałam z ciekawości, bardzo mi pasowała, nawet nie "przegryziona"
owoce wyrzuciłam,

pozdr'
Ania z nalewką

17. Data: 2004-09-13 18:34:42

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> w ubiegłym roku pierwszy raz zrobiłam nalewkę, jeszcze czekam aż się
> przegryzie, bo owoce zbierałam po przymrozkach, jeszcze tylko miesiąc i
> będzie pić,

No chyba nie sama? To gdzie ta degustacja? Bo wybieram się niebawem do
Krakowa ....

Z pozdrowieniami, Maria

18. Data: 2004-09-13 18:47:51

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl>
[...]
> owoce wyrzuciłam,

Nie rób tego więcej, dodaj do herbaty a potem zjedz. Są znakomite.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

19. Data: 2004-09-13 21:41:04

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie rób tego więcej, dodaj do herbaty a potem zjedz. Są znakomite.
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

po półrocznym moczeniu w spirytusie i wyborowej ?

pozdr
Ania

20. Data: 2004-09-14 07:09:39

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Onet wrote:

> po półrocznym moczeniu w spirytusie i wyborowej ?

Po co tak dlugo moczyłaś? Zupełnie wystarczy, jak nalew pozostaje
z owocami 6 tygodni. A te pół roku to powinna postac juz gotowa,
zlana nalewka. A jeszcze lepiej rok...

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

Kiscien Waltera i ...wrzos