piwo bezalkoholowe...

21. Data: 2012-07-10 19:18:36

Temat: Re: piwo bezalkoholowe...
Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jta4oe$ehf$1@inews.gazeta.pl...
> Jest w prawie każdym sklepie, ale nie polecam, podobno łatwiej się zatruć.
> Skuś się więc na mał.procentowe, są takie po 1,5 - 2 %, też dostępne,
> zwykłe jasne.
> Zwykle też ciemne piwo jest słabsze i słodsze niż jasne.
> Odwrotnie niż z winem: słodkie jest zwykle mocniejsze.

Nieprawda , ciemne piwa typu np PORTER jest to
"...Ciemne, mocne piwo o ekstrakcie wagowym 18,1 Blg i alc. 9% obj.
Wyjątkowy rarytas wśród mocnych piw, zaadresowane do osób, które cenią sobie
portera w łagodniejszym wydaniu. ..."
Ale Stokrotko sie wyrabiasz i dochodzisz do normalnosci :-)))
Szczególne pozdrowienia

22. Data: 2012-07-10 21:12:38

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Bydlę wrote:

> Ale nie jest piwem...
> To woda smakowa o smaku (tu wstawić dowolną chemię).

pieprzycie towarzyszu

> I nie jest piwem.
> Z definicji...

A gdzie w definicji piwa jest mowa o alkoholu?

Waldek

23. Data: 2012-07-11 02:02:33

Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:a63k66FlqjU1@mid.uni-berlin.de...

> pieprzycie towarzyszu

> A gdzie w definicji piwa jest mowa o alkoholu?
"...Piwo - najstarszy[1] i najczęściej spożywany[2][3] napój alkoholowy oraz
trzeci po wodzie i herbacie najbardziej popularny napój na świecie[2]. W
znaczeniu ogólnym piwo to każdy napój otrzymany w wyniku enzymatycznej
hydrolizy skrobi i białek zawartych w ziarnach zbóż i poddany fermentacji
alkoholowej. W węższym znaczeniu pod pojęciem piwa rozumie się napój
zawierający alkohol i dwutlenek węgla otrzymany w wyniku fermentacji
alkoholowej wody, słodu i chmielu przy użyciu wyselekcjonowanych szczepów
drożdży..."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Piwo

24. Data: 2012-07-11 07:35:15

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.07.2012 21:18, schrieb jerzy.n:

> [...]
> Wyjątkowy rarytas wśród mocnych piw, zaadresowane do osób, które cenią
> sobie portera w łagodniejszym wydaniu. ..."

Są też mocniejsze piwa. Aktualnie najmocniejszym piwem jest Schorschbock
57 niemieckiego browaru Schorschbräu. Ma 57.5% alkoholu.

Waldek

25. Data: 2012-07-11 07:37:54

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 11.07.2012 04:02, schrieb jerzy.n:

> [...]
> rozumie się napój zawierający alkohol i dwutlenek węgla otrzymany w
> wyniku fermentacji alkoholowej wody, słodu i chmielu przy użyciu

Wikipedia nie podaje definicji piwa. Definicja piwa jest w przepisach. A
to, że słód jest poddany fermentacji alkoholowej nie znaczy, że produkt
końcowy musi alkohol zawierać. Obecnie niektóre piwa bezalkoholowe są
tak dobre, że nie odróżnisz od tych "normalnych".

Waldek

26. Data: 2012-07-11 14:18:51

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:a64ordF87nU2@mid.uni-berlin.de...
> [...]
> końcowy musi alkohol zawierać. Obecnie niektóre piwa bezalkoholowe są tak
> dobre, że nie odróżnisz od tych "normalnych".
jakbyś zapodał jakieś przykłady piwa w którym słód jest poddany fermantacji
alkoholowej, a jednakowóż produkt gotowy jest pozbawiony (w jakim stopniu?)
alkoholu? To mi przypomina wieści o wódce w proszku. 1/2 litra proszku na
pół wiadra wody i rzekomo jest wódka.
pozdr
Stefan (zwolennik klasycznego piwa alkoholowego)

27. Data: 2012-07-11 23:20:50

Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-07-10 21:12:38 +0000, Waldemar Krzok
<w...@z...fu-berlin.de> said:

> pieprzycie towarzyszu

Mięso, pomidory, cebulę.
Solę też.

> A gdzie w definicji piwa jest mowa o alkoholu?

...że jest to napój alkoholowy...

--
Bydlę

28. Data: 2012-07-12 20:23:56

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Stefan wrote:

> [...]
> litra proszku na pół wiadra wody i rzekomo jest wódka.
> pozdr
> Stefan (zwolennik klasycznego piwa alkoholowego)

Warsteiner, Veltins, Bittburger, Arcobräu, Falkensteiner, Wernesgrüner itd
itd. To są piwa typu pilsner i pszenne. Wszystkie ww browary mają wersje
bezalkoholowe, czyli < 0.01% vol. By zerwać z mitem: piwo, nawet
bezalkoholowe, nie nadaje się jako napój dla "suchego alkoholika", nawet
jeżeli ma, jak tutaj, mniej alkoholu od soku jabłkowego. Reakcja występuje
na smak piwa.

Waldek

29. Data: 2012-07-12 20:29:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jul 2012 22:23:56 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
> jeżeli ma, jak tutaj, mniej alkoholu od soku jabłkowego. Reakcja występuje

Warunkowanie klasyczne. Po prostu.

--
XL

30. Data: 2012-07-12 20:46:20

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:a68q2sF1vbU1@mid.uni-berlin.de...
> Warsteiner, Veltins, Bittburger, Arcobräu, Falkensteiner, Wernesgrüner itd
> itd. To są piwa typu pilsner i pszenne. Wszystkie ww browary mają wersje
> bezalkoholowe, czyli < 0.01% vol.
To są wszystko piwa koncernowe, a koncernowe i pszenne na dodatek to można
swiniom podawać zamiast młóta.Nie znasz czegoś smaczniejszego? Jakiś lokalny
browarek?
pozdr
Stefan

Dobry parowar
Czy ktos probowal... (czyli wariacje herbaciane)
Uwaga.pl
Mlekomaty
Pomóżcie łakomczuchowi