placki ziemniaczane

1. Data: 2004-05-10 09:36:22

Temat: placki ziemniaczane
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno było wątek o plackach ziemniaczanych i ktos wspominał o
zaparzaniu ich mlekiem. Powiedzcie jak to zrobić: czy po prostu dolać do
startych ziemniaków trochę gorącego mleka, czy jakoś inaczej?

tapta
GG:4082847

1. Data: 2004-05-10 10:57:15

Temat: Re: placki ziemniaczane
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:
> Niedawno było wątek o plackach ziemniaczanych i ktos wspominał o
> zaparzaniu ich mlekiem. Powiedzcie jak to zrobić: czy po prostu dolać do
> startych ziemniaków trochę gorącego mleka, czy jakoś inaczej?

To może podam jaki przepis chcę wypróbować modyfikując go o parzenie:

Placki ziemniaczane z ziołami:
800g ziemniaków
75ml mleka
2 jaja
2-3 łyżki mąki
sól, pieprz, gałka muszkatołowa, pieprz cayenne
75g mieszanych ziól (np. trybula, szczaw, rzeżucha)

Od razu dodam, że dane wagowe i tak zastąpię miarą 'na oko' i pominę
pieprz kajeński, bo nie ma go w okolicznych sklepach, a nie chce mi się
lecieć do hm. Co do ziół, to mam natkę i szczypiorek, może jeszcze
szczawiu dokupię.

W przepisie jest jeszcze przepis na sos do nich, ale ja chyba zjem je z
jogurtem naturalnym zmieszanym ze szczypiorkiem. Sosik oryginalny dość
(taki paprykowo-winny), ale imho za tłusty do placków. Jak ktoś zechce,
to podam później przepis.

tapta
GG:4082847

1. Data: 2004-05-12 09:40:26

Temat: Odp: placki ziemniaczane
Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c7nn5o$1b30$...@n...ipartners.pl...

> [...]
> 2-3 łyżki mąki
> sól, pieprz, gałka muszkatołowa, pieprz cayenne
> 75g mieszanych ziól (np. trybula, szczaw, rzeżucha)

tez mam ochote na ten placuszki, bo apetycznie wygladaja, ale ja wleje zimne
mleko do nich (moze z lenistwa bo nie wiem jak inaczej)bo mi ostatnio
zasmakowaly z mlekiem.Co do sosu, ktory tam jest sie zastanowie bo sos z
winem do plackow?

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-05-16 16:25:47

Od: "edyta" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaparzaniu ich mlekiem. Powiedzcie jak to zrobić: czy po prostu dolać do
> startych ziemniaków trochę gorącego mleka, czy jakoś inaczej?

Ja właściwie dodaje letnie mleko

Co wino daje mięchu?
Pączki z budyniem
zapiekanka ze szpinaku