Re: plaga

Data: 2017-06-29 22:27:07
Temat: Re: plaga
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

W dniu 29.06.2017 o 20:20, Dirko pisze:
> Użytkownik "MaciekP" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Zapewne chodzi o guniaka czerwczyka. Wśród różnych metod
> zwalczania tego chrząszcza moją uwagę zwróciła bezpieczna metoda
> ograniczającą liczebność pędraków jaką jest uprawa gryki. Stwierdzono,
> że jeśli na polu (mechanicznie) zniszczy się chwasty i zasieje grykę,
> pędraki nie mając innego pożywienia, żywią się korzeniami gryki
> podtruwając się, toksycznymi dla tych szkodników związkami (głównie
> taninami). Warto jednak wiedzieć, że uprawa gryki nie jest metodą, która
> [...]

Heh... chylę czoła! to rzeczywiście guniak czerwczyk. Jednak można
doczekać sie odpowiedzi osoby która ma wiedzę, nie waha się nią dzielić
i nie świruje jakiegoś pseudo ekologa.

Dirko, powiedz mi jeszcze czy oprysk trawy np. Decisem, poźnym wieczorem
kiedy chrząszcze zaczynają się w niej chować, da jakieś rezultaty? Jesli
nie teraz to przynajmniej za rok, czy dwa.

Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam