Re: pleśń pod fugą

Data: 2006-10-31 10:06:39
Temat: Re: pleśń pod fugą
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

Użytkownik "..::Mehi::.." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ei4se2$uc5$1@news.onet.pl...
>w lazienkce w miejscu laczenia sie wanny ze sciana jest polozona fuga
>(biala). Fuga jest kladziona tam co pol roku, czasami czesciej bo
>ciagle wychodzi z pod niej czarna plesn. zaczyna mnie to denerwowac.
>zawsze przed polozeniem fugi jest dokladnie skrobanie, suszenie itd.
>czy sa jakies preparaty do polozenia pod fuge aby ta plesn
>definitywnie zlikfidowac?

Dobrej marki silikon sanitarny co prawda też spleśnieje, ale
przynajmniej po ładnych paru latach, a nie po pół roku no i przede
wszystkim będzie o wiele lepszym pomysłem na uszczelnienie łączenia
wanny ze ścianą niż fuga, która przeciez w tym miejscu z całą
pewnością Ci pęka.
Z rzeczy, które nie spleśnieją - jeśli możesz tą szparę rozdłubać "w
głąb" - wstaw tam glazurniczą listwę osłonową - taki wklęsły
ćwierćwałek, taki zwykły do wykańczania narożników wewnętrznych (wtedy
trzeba z niego odciąć to skrzydełko wklejane pod płytkę), albo jeśli
szpara jest szersza niż kilka mm, są specjalne trochę szersze, właśnie
do wykańczania połączenia z wanną, z gumową uszczelką na obrzeżu,
wklejasz to na cokolwiek elastycznego, może być jakikolwiek silikon.

J.