plyta grzewcza gaz czy elektryka?

11. Data: 2007-10-14 19:07:04

Temat: Re: plyta grzewcza gaz czy elektryka?
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fet7ek$qsp$1@ochlapek.sierp.net
użytkownik *Sierp* napisał(a):

> jedna istotna rzecz
> to co zostaje ze spalania sie gazu to bardzo tlusty
> osad,

Dałbym głowę, że produktami spalania gazu są CO2, woda i węgiel w postaci
sadzy jeśli z jakiś powodów to spalanie nie jest doskonałe. Ale ja z chemi
miałem tylko dostateczny ;)

--
Big Jack
//////

12. Data: 2007-10-14 20:41:02

Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> szukaj wiadomości tego autora

Jacek schrieb:

> Jak ktoś dużo gotuje to radzę gaz, jak mało to może być elektryczna: wolniej
> grzeje, ma większą bezwładność

Plyty indukcyjne sa pozbawione tych wad ("wolniej grzeje", "bezwladnosc").

--
Tomasz Chmielewski

13. Data: 2007-10-15 06:41:26

Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Oct 2007 21:07:04 +0200, Big Jack napisał(a):

> [...]
> sadzy jeśli z jakiś powodów to spalanie nie jest doskonałe. Ale ja z chemi

ale wlasnie ten węgiel w połączeniu z resztą i parą z gotowania daje taki
efekt jak nadmienił przedmówca - jesli jest okap osiada to na okapie od
spodu jeli nie na scianach nad kuchenką - nie jest tego duzo ale z czasem
wszystko staje sie oblepione niestety

14. Data: 2007-10-15 10:27:35

Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moźna mieć gaz w otwartej kuchni? Słyszałem że nie.

Pozodrawiam
Marek

15. Data: 2007-10-15 17:40:56

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Oct 2007 10:53:58 +0200, 1...@n...pl napisał(a):

> kuchnia bedzie otwarta na jadalnie i salon

też tak mamy

> 1. plyta grzewcza elektryczna czy gazowa - do tej pory mialem tylko
> doswiadczenie z gazowymi urzadzeniami , i nie znam nikogo kto ma elektryczne
> urzadznie, wiem tylko ze elektrycze sa drozsze, ale chcialbym poznac opinie
> urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

IMVHO elektryczna - zalety to czystość w kuchni (brak skroplonego tłuszczu
na ścianach i meblach), wygląd i łatwość czyszczenia, nie niszczy naczyń,
zwłaszcza patelni, znakomicie pozwala regulować dozowanie ciepła. Wady -
działa nieco wolniej niż gazowa (i dużo wolniej, niż węglowa ;) ), ma dość
dużą bezwładność po wyłączeniu (choć fajerkami od gazowej też można się
oparzyć), jak coś wykipi, to trzeba poczekać na ostygnięcie i dopiero umyć,
eksploatacja jest droższa, niż gazowej.

> 2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
> roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta? Jakie
> firmy polecacie? na co zwrocic uwage.

Musi być przede wszystkim większy od płyty czy kuchenki, choć to kosztuje
dużo miejsca. Ja mam stalowego Fabera bez bajerów i jest dość wydajny,
zwłaszcza gdy się uchyli okno, ale nie w 100%. Nie da się powiedzieć, że
jest cichy - może gdybym zastosował wyciągowy wentylator kanałowy u szczytu
komina? Metalowe filtry myję w zmywarce. W przypadku wyciągu warto dopłacić
za lepszy (cichszy i wydajniejszy) wentylator, zwłaszcza jeśli masz kuchnie
otwartą na mieszkanie.

--
T.

lodówka do zabudowy - wymiary