płyta indukcyjna

21. Data: 2009-01-18 07:42:00

Temat: Re: płyta indukcyjna
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 08:26, "michalek" <m...@g...com> wrote:

> A widziałeś gdzieś taki garnek w sklepie, bo ja wielokrotnie
> rozglądając się za garnkiem do makaronu nie spotkałem.
> Pełno różnych garnków do gotowania "na parze" ale one
> ani do makaronu ani do tej pary.

http://www.twenga.pl/dir-Dom,Naczynia-kuchenne,Garne
k-do-makaronu

22. Data: 2009-01-18 09:29:26

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Baseciq pisze:

> Nigdy nie masz tak, że masz już wszystkie dosyć, nie chce Ci się tego ryżu
> pilnować i po prostu go gotujesz X minut z pudełka, a na pretensje DP
> odpowiadasz "odwal się, gotowane tyle ile napisali na pudełku"?

Zdecydowanie preferuję gotowanie ryżu na parze w urządzeniu (Tefala).
Paruję zawsze pół godziny i zawsze efekt jest wyśmienity - ładnie na
sypko ugotowany.

Ewa

23. Data: 2009-01-18 09:52:44

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 10:29, medea <e...@p...fm> wrote:

> Zdecydowanie preferuję gotowanie ryżu na parze w urządzeniu (Tefala).
> Paruję zawsze pół godziny i zawsze efekt jest wyśmienity - ładnie na
> sypko ugotowany.
>
> Ewa

A rozklejonego, a zrumienionego na oleju i dopiero ugotowanego nie
robisz? A do gołąbków?

24. Data: 2009-01-18 11:54:17

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 18 Sty, 01:07, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ja mam zupełnie inaczej z racji gotowania na fajerkach głównie -
> zagotowuję
> ryż, przykrywam i wstawiam do niezbyt gorącego piekarnika - siedzi tam,
> póki sobie o nim nie przypomnę, a co, chromolę. Ale to dlatego, że lubimy
> mięciuteńki ryż :-)

> Hy...hy, podaj tv-matołkom info, że gotowanie na sypko zależy w
> dużym stopniu od ilości wody czyli trzeba odmierzyć, a czas gotowania
> trzeba dobrać do np. ryżu - kupując jego dużą partię z jednego
> zbioru. :-)))
> A minutnik to w zasadzie do gotowania jajek na miękko...

Ja wkładam pod kołdrę...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Nie każdy Żywiec to piwo...

25. Data: 2009-01-18 14:27:33

Od: "Akna" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytam ze zdziwieniem - ja zamiast na zegarek, patrzę na stan ryżu lub
> makaronu, kiedy się one gotują ;-)

To fajnie, a ja czasami lubię postawić, wyjść z kuchni i wrócić i sprawdzić
czy to już.
Na wstawianie pod pierzyne i robienie ręcznego makaronu nie mam czasu,
biorąc pod uwagę, że obiad to zwykle u mnie niestety obiadokolacja.
A.

26. Data: 2009-01-18 15:10:18

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jan 2009 12:54:17 +0100, Krzysztof Tabaczynski napisał(a):

> Ja wkładam pod kołdrę...

Jajka? Jak pewnie większość facetów... ;)

--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

27. Data: 2009-01-18 15:37:02

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytam ze zdziwieniem - ja zamiast na zegarek, patrzę na stan ryżu lub
> makaronu, kiedy się one gotują ;-)

Ale nie tkwisz przy makaronie 20 minut sprawdzając co chwila czy to już ;)
Dla mnie minutnik to przede wszystkim zabezpieczenie: zapomnę sobie o
makaronie, to nie rozgotuje się na miękkie kluchy tylko wyłączy
przypominając piszczeniem że trzeba się wybrać do kuchni. Albo poranne
płatki na mleku - ani ja ani żona nie mamy czasu pilnować czy mleko
odpowiednio gorące... wystarczy nalać odpowiednio dużo mleka, ustawić "7",
4 minuty i nie ma stresów a mleko idealnie podgrzane i bez kożucha ;)
Jeszcze bardziej się przydaje, gdy trzeba kilka rzeczy na raz przyrządzić
- tu ugotować jajka na twardo (timer na 10 minut), tu mleko na kakao
(4 minuty), na trzecim palniku warzywa na sałatkę jarzynową (25 minut).
Można spokojnie zająć się przyrządzaniem pozostałych rzeczy bez skakania co
chwila do kuchenki by sprawdzić czy mleko nie wykipiało, czy zastanawiania
się czy jajka już się ugotowały na twardo (złośliwy twór, zawsze się
przegotują albo niedogotują w zależności od tego co człowiek chciał osiągnąć ;)

A co do pożytecznych rzeczy w płycie indukcyjnej: w instrukcjach do
niektórych widziałem bajer pt. "zagotowanie" - czyli płyta grzeje na
maksymalnej mocy aż do zagotowania wody, a potem schodzi do ustawionego
wcześniej poziomu mocy.

Aha, zwróć uwagę na sterowanie - np. tańsze Bosche mają idiotyczny patent,
gdzie najpierw wybierasz palnik a potem ustawiasz moc... wyjątkowo irytujące ;)
Ja kupiłem najtańszego electroluxa, model droższy o 700zł różnił się tym że
małe pole miał 2200W a nie 1800W i miał tę funkcję "zagotowania" (to drugie
zauważyłem później, być może by mnie skusiło ;)
Jeśli masz możliwość sprawdzenia "na żywo" jakichś płyt - sprawdź. Odgłosy
podobno potrafią być różne, niektórzy się dziwią a niektórzy stwierdzają że
w życiu by takiego czegoś nie kupili (np. moja płyta/garnki wydaje cichy
pisko-gwizd :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

28. Data: 2009-01-18 19:36:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Jan 2009 18:51:02 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> He..he, ryż (czy inne kasze najlepiej gotować starym sposobem -
> krótkie gotowanie i zamiast pod pierzynę wstawienie do piekarnika na
> podtrzymanie temperatury - aby doszły.

He, he - a co napisałam o 1:07?
:-)

29. Data: 2009-01-19 15:26:15

Od: greg_sun <+...@p...onet.pl+++++> szukaj wiadomości tego autora

robert pisze:
> [...]

problem polega na tym że taka podkładka się nagrzewa i oddaje ciepło jak
w zwykłej płycie elektrycznej, a przecież po to kupuje się indukcję żeby
uniknąć strat ciepła przez promieniowanie. Podsumowując taka podkładka
jest psu na budę jeśli chodzi o oszczędność, lepiej kupić nowe garnki.

--
greg_sun

30. Data: 2009-01-19 16:26:15

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2009 16:26:15 +0100, greg_sun napisał(a):
> [...]
> uniknąć strat ciepła przez promieniowanie. Podsumowując taka podkładka
> jest psu na budę jeśli chodzi o oszczędność, lepiej kupić nowe garnki.

Przecież to oczywiste że podkładka nie da oszczędności - jest tylko po to,
żeby można było sobie w ulubionym nieferromagnetycznym garnku coś upichcić.
Hmm, choć gdyby zamiast kłaść na niej garnek - położyć ją na dno garnka? ;)
Przy odpowiednio cienkim dnie, mogłoby zadziałać...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

Gdzie we Wrocławiu...
WEDZENIE
comiesięczne sprawdzanie grupy
Sposoby na podanie sałatki
Restaruracja Indyjska w Gliwicach??? Ew. inna dobra :)