Re: podkładki korkowe

From: i...@w...pl
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: podkładki korkowe
Date: 1 Sep 2006 10:43:13 -0700

Umeko napisał(a):

> Witam,
> czy takie podkładki poradzą sobie z rozgrzanym powiedzmy do 200 stopni w
> piekarniku naczyniem? Bez obawy o zniszczenie stołu?

Jeśli są dostatecznie grube - to tak. Chodzi o zwiększona
odległość wystających poza podkładkę brzegów dna od powierzchni
stołu. Sam korek nie ucierpi, ponieważ potrawa w naczyniu zaraz po
wyjęciu na pewno nie ma 200 stopni - jej większość stanowi woda,
która ma najwyżej 100 stopni. No, chyba, że wyjmujesz z piekarnika
węgielek w naczyniu - wtedy i naczynie, i węgielek , mają znacznie
powyżej "setki" :-)

> A jeśli nie, to jaka alternatywa? Na czym położyć małe naczynia
- dla
> każdego gościa osobno - z potrawą z piekarnika?

Ja używam zamiennie albo małych podkładek z twardego korka
(grubość ok. 1 cm - cieńsze się nie nadają) lub małych deseczek
do krojenia - sprzedają takie np. w Makro - w kompletach po 6 sztuk na
gustownym wieszaczku do postawienia na stole lub w kącie w kuchni.
Deseczki mogą być prostokatne, owalne, okrągłe itp. Podkładki
korkowe mam okrągłe, akurat pod dno talerza z małym zapasem.