polędwica wieprzowa

1. Data: 2005-07-13 16:17:57

Temat: polędwica wieprzowa
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zamrażalniku mam polędwicę wieprzową - czeka :-) I tak sobie myślę, jak
tak czeka to trzeba by coś wymyślić dobrego z takiej polędwicy. Tylko co?
Może by tak zapiec albo zrobiś nadziewana albo...
hmm...
i tak sobie dumam. Może macie jakieś ciekawe pomysły - z miłą chęcią
wykorzystam.
Kilka dni temu zrobiłam polędwicę wieprzową z sosem. Była tam cebula,
czosnek, sos sojowy, trochę musztardy, zioła prowansalskie, odrobinę gałki
muszkatołowej i majeranku.
Ale co zrobić tym razem żeby się niepowtarzać?
Co wy na to?

Ania

2. Data: 2005-07-13 19:22:16

Temat: Re: polędwica wieprzowa
Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> W zamrażalniku mam polędwicę wieprzową - czeka :-) I tak sobie myślę, jak
> tak czeka to trzeba by coś wymyślić dobrego z takiej polędwicy. Tylko co?
> Może by tak zapiec albo zrobiś nadziewana albo...

Polecam "Warkocz Maryny" podany z sosem ze swieżych grzybów i ziemniakami w
mundurkach zapiekanymi z oscypkiem.
Technicznie wygląda to tak, ze polędwice nalezy rozkroić wzdłuz na trzy
części - ale oczywiście nie do konca - tak, zeby móc zapleść warkocz.
Nastepnie polędwicę zamarynować (przed zapleceniem, ale rozkrojoną)
najlepiej w przyprawie staropolskiej Kamis, bo jest z jałowcem. Po jakiejś
godzinie zaplata się warkocz i obsmaża go krótko na patelni, aby się
zasklepił. Potem najlepiej upiec mieso na grillu, ja robię to w piekarniku z
funkcją grill. Pieczenie polędwicy w folii aluminiowej, co zastosowałam
ostatnio , jest pomyłką z powodu braku efektu chrupiącej skórki. Długośc
pieczenia zależy od grubości warkocza, jakości mięsa itp, ale przeważnie max
pół godziny.

pozdr

cherokee

3. Data: 2005-07-14 15:21:03

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis smakowity ale skąd tu świeże grzyby :-(

Ania

4. Data: 2005-07-15 05:52:13

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis smakowity ale skąd tu świeże grzyby :-(

Kurki mozna kupić, przynajmniej w Warszawie.

pozdr

cherokee

5. Data: 2005-07-15 08:21:52

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> hmm...
> i tak sobie dumam. Może macie jakieś ciekawe pomysły - z miłą chęcią

Polecam polędwicę nadziewaną szpiankiem. Polędwicę trzeba rozkroić na taki
dłuugi cienki płat(tak jak by się odwijało jakiś zwój), na który następnie
nakłada się szpinak (do rondla, kostkę rosołową dodać, soli i pieprzu, na
koniec czosnku i troche śmietany) i się zwija w rulonik. Obsmażyć na patelni
i do piekarnika na okres... w zależności od ciężaru.

Pzdr

6. Data: 2005-07-15 09:52:07

Od: "Monika Wandzel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam tylko 1 pytanie - wiele tu odpowiedzi o nadziewaniu, zwijaniu,
rozkrawaniu na plat, itp.
A ja czegos nie rozumiem - poledwica wieprzowa jest malutka. Dluga na jakies
15 cm, a szerka - na moze 5 cm w najszerszym miejscu - i zweza sie. Jak to
rozkrawac i nadziewac - duza iloscia farszu?
Chyba ze mowimy o jakis "innych" poledwicach.
Znam przepisy na faszerowane poledwice - ale to na ogol serem pelsniowym,
sliwkami - p prostu robi sie mala dziure w srodku - i tam sie wklada troche
farszu.

Monika

7. Data: 2005-07-15 09:54:08

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Wandzel" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> A ja czegos nie rozumiem - poledwica wieprzowa jest malutka. Dluga na
jakies
> 15 cm, a szerka - na moze 5 cm w najszerszym miejscu - i zweza sie. Jak to
> rozkrawac

Ostroznie, ale jest to wykonalne. Wbrew pozorom im ciensze nitki, tym lepiej
się zaplata warkocz.

pozdr

cherokee

8. Data: 2005-07-15 10:16:54

Od: "Monika Wandzel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakies
>
> Ostroznie, ale jest to wykonalne. Wbrew pozorom im ciensze nitki, tym
> [...]
akurat z warkoczem - jakos potarfilam sobie wyobrazic. Zobacz - ze jego nie
wymielam. Ale rozkrojenie na duzy (???) plat. no chyba ze duzy to 10x10 po
rozbicu:)

9. Data: 2005-07-15 10:18:59

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> wymielam. Ale rozkrojenie na duzy (???) plat. no chyba ze duzy to 10x10 po

IMHO to ja odradzam pieczenie takiego małego kawałka, a zwłaszcze jego
nadziewanie.

przebita śmietana
PILNA pr. o pomoc "pielęgnowanie" chleba
twarozek przez przypadek
Skrzydełka kurczaka w miodzie na grill
Kurczak "po wietnamsku" - czy ktos zna przepis???