poledwiczka wieprzowa

1. Data: 2004-02-19 14:54:27

Temat: poledwiczka wieprzowa
Od: "darek_u" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich

czy ktos bylby tak mily i podeslal mi przepis na poledwiczke wieprzowa
pieczona w calosci? z gory wielkie dzieki

malgonia

1. Data: 2004-02-19 15:12:04

Temat: Re: poledwiczka wieprzowa
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

darek_u wrote:

> witam wszystkich
>
> czy ktos bylby tak mily i podeslal mi przepis na poledwiczke wieprzowa
> pieczona w calosci? z gory wielkie dzieki

ja czasem robie takie w sosie smietanowo-musztardowo-miodowym, ale
wymagaja dlugiego marynowania (co najmniej kilkanascie godzin)
marynate robisz z bialego wina, zmieszanego z oliwa, musztarda, miodem,
sola, tymiankiem i pieprzem

po kilkunastogodzinnym macerowaniu obsmazasz poledwiczke (wlasnie
zorientowalem sie, ze chciales pieczona, ale juz skoncze), dodajesz do
niej (w zasadzie smarujesz ja) miodem i musztarda i jeszcze chwile
trzymasz na ogniu, zeby sie wymieszalo, dodajesz gesta smietane i dusisz,
na koniec wrzucasz troche zielonego pieprzu i trzymasz chwilke, na
talerzu dobrze kompunuje sie z galazka swiezego tymianku

nie pamietam juz skad mam ten przepis - chyba z jakies ksiazki kucharskiej
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-02-19 15:14:11

Od: "Małgorzatka+" <malgorzatka_sio z tym_@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek_u" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> witam wszystkich
>
> czy ktos bylby tak mily i podeslal mi przepis na poledwiczke wieprzowa
> pieczona w calosci? z gory wielkie dzieki

Ja robie tak - do marynaty na kilka godzin, owinac w cienkie plasterki
wedzonego boczku (bez tego wyjdzie za sucha), owinac kazda w folie
aluminiowia i do piekarnika - 200 stopni przez 15 minut potem okolo 50 minut
(zalezy jakiej wielkosci sa poledwiczki) na 150 stopni.
Pozdrawiam,
Malgorzatka

1. Data: 2004-02-19 15:19:37

Od: "darek_u" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziekuje. Moze byc obsmazana, jesli dobra to super. Mam sporo czasu
to zamarynuje.

gosia
Uzytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2004-02-19 15:22:38

Od: "darek_u" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkiem fajny przepis. Dzięki

gosia
Użytkownik "Małgorzatka+" <malgorzatka_sio z tym_@interia.pl> napisał w
wiadomości news:c12k2e$1gl$1@atlantis.news.tpi.pl...

1. Data: 2004-02-20 05:49:49

Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> szukaj wiadomości tego autora

sól peklową /jak kupisz w torebce to jest podane na jaka ilosc miesa jest
zawartosc torebki/, rozpusć w wodzie dodaj jałowiec,ziele angielsklie
,pieprz i w kamiennym garnku zostawic na 2 tygodnie w chłodnym miejscu
codziennie przewracając. Po tym okresie umyc mieso obsuszyc , papier
pergamin wysmarowac smalcem na moeso położyc pokrojone plastry cytryny i
zawinac papierem, całość jeszcze zawinąc w folie aluminiową i do nagrzanego
piekarnika 200 stopni włozyc na 1,5 godziny, pod koniec pieczenia odwinać w
celu przyrumienienia.
Smacznego życze.

1. Data: 2004-02-20 07:09:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c1475t$5l6$1@korweta.task.gda.pl> andy wrote:

> [...]
> obsuszyc , papier pergamin wysmarowac smalcem na moeso położyc
> pokrojone plastry cytryny i zawinac papierem, całość jeszcze zawinąc w

Peklować polędwiczkę? Po co? I czemu tak długo?

> folie aluminiową i do nagrzanego piekarnika 200 stopni włozyc na 1,5
> godziny, pod koniec pieczenia odwinać w celu przyrumienienia.
> Smacznego życze.

Przez 1,5 godziny to upieczesz duży schab, polędwiczka powinna być
gotowa wcześniej.
Jesteś pewien, że ten przepis dotyczy polędwiczki?

Władysław

1. Data: 2004-02-20 10:15:20

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

minut
> (zalezy jakiej wielkosci sa poledwiczki) na 150 stopni.

Kupilam przed chwila poledwiczki z zamiarem przyrzadzenia wg Twojej
propozycji.
Jakie masz sugestie co do marynaty?
Poledwiczki kroisz, czy podajesz w calosci? Ja chyba je poporcjuje, bo
kupilam 3 ostatnie, a na obiedzie beda 4 osoby :-P.

Dzieki za przepis!
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-02-20 14:40:29

Od: "Małgorzatka+" <malgorzatka_sio z tym_@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kupilam przed chwila poledwiczki z zamiarem przyrzadzenia wg Twojej
> propozycji.
> Jakie masz sugestie co do marynaty?

Zalezy co lubisz. Ja robie roznie, zwykle wrzucam do kilku lyzek oliwy
czosnek, sol, pieprz i rozne ziola (np. mieszanka prowansalska) - tym
smaruje poledwiczki i od razu zawijam w folie i odstawiam zeby sie
"przejadlo".

>Poledwiczki kroisz, czy podajesz w calosci?

Podaje w calosci (ladnie wygladaja jak owinie sie je kilkoma cienkimi
plastrami boczku zachodzacymi na siebie), a kupuje zwykle wiecej sztuk (ale
nie za duzych) niz jest osob na obiedzie, a i tak znikaja wszystkie :) No
ale zalezy co kto lubi. Jesli wolisz bardziej spieczone miesko to moze
trzeba je pod koniec pieczenia odwinac z folii. Nie probowalam, bo my lubimy
takie miekkie :)

Małgorzatka

1. Data: 2004-02-20 14:51:16

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzatka+" <malgorzatka_sio z tym_@interia.pl> napisał w
wiadomości news:c156d7$sj8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> czosnek, sol, pieprz i rozne ziola (np. mieszanka prowansalska) - tym
> smaruje poledwiczki i od razu zawijam w folie i odstawiam zeby sie

Tak tez zrobie. Nie chcialabym jednak, by czosnek zdominowal smak potrawy,
wiec jeszcze zastanowie sie nad jego dodaniem.

> [...]
(ale
> nie za duzych) niz jest osob na obiedzie, a i tak znikaja wszystkie :)

Widac za pozno wybralam sie na zakupy... Ale na obiad podam jeszcze inne
miesa, zeby to zrekompensowac.

> ale zalezy co kto lubi. Jesli wolisz bardziej spieczone miesko to moze
> trzeba je pod koniec pieczenia odwinac z folii. Nie probowalam, bo my
lubimy
> takie miekkie :)

Musze to przemyslec ;). Moze rzeczywiscie odwine, zeby boczek troszke sie
zarumienil.

Bardzo Ci dziekuje za inspiracje, bo przyznam sie, ze bylam w kropce :). W
poniedzialek zdam relacje.
Jakbys jeszcze napisala, jakie surowki podajesz do tego, to by bylo super.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

Re: 1 pączek = 2 godziny biegania
Re: 1 pączek = 2 godziny biegania
Nikt dziś nie chce pisać, więc ja zacznę.
Re: 1 pączek = 2 godziny biegania
Re: poledwiczka wieprzowa