pompka do c.o.

1. Data: 2002-06-17 14:07:29

Temat: pompka do c.o.
Od: "koparka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ogrzewam dom piecem na węgiel, mam starą instalację i kaloryfery żeliwne.
Zastanawiam się nad pompką do c.o. bo rozgrzanie wszystkiego zajmuje ok. 20
minut.
Czy jest sens coś takiego zakładać ? Czy ktoś ma doświadczenie z tego typu
problemem ? Jakie refleksje ?
Pozdrawiam
Piotrek

1. Data: 2002-06-17 17:22:02

Temat: Re: pompka do c.o.
Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
20
> minut.
> Czy jest sens coś takiego zakładać ? Czy ktoś ma doświadczenie z tego

super sprawa, jak najbardziej polecam
normalnie jak masz na piecu temp. ok. 40-50 stopni to są raczej marne szanse
że np na górnej kondygnacji grzejniki będą chociaż letnie. Przy pompce
prawie w całej instalacji masz wtedy temp. 40 stopni i już cię grzeje.
Musisz tylko uważać na sam sposób zainstalowania - konieczne obejście
normalnej rury z zaworami8 odcinającymi a na głównej rurze zakładasz wtedy
zawór bezobsługowy, który otwiera się przy zaniku prądu zasilającego pompkę.
Generalnie ogrzewanie jest wtedy o jakieś 20-30% efektywniejsze

pozdrav
siepacz

1. Data: 2002-06-18 04:54:50

Od: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie ogrzewanie jest wtedy o jakieś 20-30% efektywniejsze

potwierdzam

--
pzdr

K S X
k s x ( a t ) k s x . p r v . p l
GG: 490364

1. Data: 2002-06-18 06:33:32

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KSX <k...@k...prvNOSPAM.pl> napisał(a):

> potwierdzam

Również potwierdzam - mają coś takiego moi rodzice, dom z lat 70-tych,
ogrzewanie mało wydajne, po zamontowaniu pompy bardzo się poprawiło.

JoP

1. Data: 2002-06-18 10:59:41

Od: "air" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

super sprawa polecam pompe firmy grundfos miałem ją na starym mieszkaniu i
byłem z niej bardzo zadowolony
chodzi tak cicho że nic nie slychać, miała trzy biegi
nie pobierała dużo pradu ale modelu nie pamietam gdyż mieszkanie sprzedałem
rok temu

Air

Użytkownik "koparka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
20
> minut.
> Czy jest sens coś takiego zakładać ? Czy ktoś ma doświadczenie z tego

[sprzedam] środek do oczek wodnych, akwarium
Schody zewnetrzne POMOCY
Betondur
Panele scienne- nietypowy sposób montazu
Thomson-telewizor