Re: potrzeby ludzkie

Data: 2001-07-25 14:29:23
Temat: Re: potrzeby ludzkie
Od: "... z Gormenghast" <p...@p...promail.pl>

psychoLamer w news:9jmctv$6ng$1@news.tpi.pl...

pyta o cele dla siebie samego... a ścislej mówiąc o potrzeby innych, które mógłby
w sobie zaszczepić i zaspokajać znajdując w ten sposób cel w zyciu...
Trochę to pokrętne ;))

Zakładając, że psychoLamer to Cienki, i że nie kpi sobie z porządnych ludzi,
juz w tym pierwszym przeobrażeniu widać pewną generalną potrzebę jaką
właśnie moim zdaniem liznął ;) (przeistoczył się z jednej persony w drugą -
w celu zmniejszenia boleści jaka w nim tkwiła). To potrzeba SAMOrealizacji -
najwspanialsza z potrzeb.
Dlaczego najwspanialsza? Dlatego, że z niej to właśnie rodzi się najwięcej
pozytywnych uczuć i rzeczy. Wszystkie potrzeby związane są z bólem istnienia.
Wszystkie zmuszaja do wysiłku i poszukiwań, a zaspokajane przynoszą ukojenie.
Jednak potrzeba samorealizacji, gdy jest zaspokajana, stanowi niesamowity mechanizm
samonapędzający - to jak narkotyk, napój bogów...
Dlaczego SAMO...? Pewnie dlatego, że nikt za Ciebie tego zrobić nie może.
Ta potrzeba wynika z tego co jest w Tobie, z kapitału jaki zgromadziłeś w sobie
samym.
Po zaspokojeniu czterech pierwszysch (w hierarchii Maslova) potrzeb odczuwasz
ogromny głód spełnienia. I jesli tylko posiadasz w sobie potencjał (a każdy go
posiada
w mniejszym lub wiekszym stopniu!), idziesz i dokonujesz rzeczy wielkich.
A każda rzecz dokonana napełnia Cię dumą i radością... idziesz więc dalej i dalej...

> /.../ wogóle sie nie orientuję, a nie chcę tracic czasu i się zniechęcać
> zajmując się rzeczami niepotrzebnymi.
> i dalej pytam:
> dlaczego nikt niczego nie chce zaproponować?
> boją sie posądzenia o reklamę?
> a może sami nie wiedzą?

Nie szukaj tego u innych. Patrz w siebie. Jesli tam w sobie nic nie widzisz to
znaczy, że
nie jestes jeszcze gotowy i musisz czytać, myśleć, spełniać wszystkie inne potrzeby,
jakie są nieodzownym warunkiem samorealizacji.

Jakie to potrzeby?
1. fizjologiczne (głód, pragnienie) - to juz masz pewnie za sobą;)
2. bezpieczeństwa
3. przynależności i miłości
4. szacunku
5. samorealizacji.....

Kazimierz Dąbrowski dorzucił jeszcze do tego

6. wiedzy i zrozumienia
7. potrzeby estetyczne

[zelig9]

> proszę wybaczyć, że pytam /.../
> nie wiem jak inaczej szukać. śpieszy mi się. mało czasu, dużo zmarnowanego.

Dlaczego tak uważasz? Coś przecież zgromadziłeś przez ten czas. Przekuj to teraz
we własne cele. Spójrz w siebie, bo tylko tam znaleźć możesz najbardziej
kompetentnego doradcę..;)

--
serdeczności
Allfređ