Re: powódź!?

Data: 2001-07-31 06:59:54
Temat: Re: powódź!?
Od: "Aversa" <a...@p...fm>

Użytkownik "Liquid / AAOCG" <l...@a...org>
> Spotkalo sie dwoch kolesi po latach i sobie rozmawiali. Jeden z nich
> powiedzial ze ma 3 synow, gdzie iloczyn ich lat jest rowny 36, a suma
wynosi
> tyle ile okien jest w kamiennicy przy ktorej stoja. Na co drugi stwierdzil
ze
> nie potrafi powiedziec ile ci synowie maja lat. Wtedy drugi powiedzial ze
> najstarszy z nich jest rudy, i wtedy jego towarzysz odgadl wiek synow
drugiego
> bezblednie. Jak to mozliwe?

No właśnie... hmmm...
Z zasady nie lubię takich zadań, bo potem się na przykład okazuje, jak w
zadaniu o przepłynięciu przez rzekę jednoosobową łódką przez dwóch
przyjaciół, że: "...a kto powiedział, że byli po jednej stronie rzeki?!".
;-)
Z tym zadaniem, które podałeś już się kiedyś spotkałam, ale chyba nie znam
(nie pamiętam?) odpowiedzi... :-(
Nie próbuję więc głupich odpowiedzi w stylu: "wykorzystał te chwilę kiedy
kolega mówił mu o rudych włosach syna i policzył okna w kamienicy przy
której stoją (to coś da?)", bo mam nadzieję, że rozwiązanie mimo wszystko
jest ciekawsze... :-)

Pozdry,
A.

P.S. Jeśli nie chcesz dawać od razu odpowiedzi na grupie, to jeśli mogę Cię
prosić, to wyślij mi na priva, bo wyjeżdżam na wakacje, a chyba nie chcesz
mnie narazić na dwutygodniowe cierpienia umysłowe? ;-)))