Re: [praca-rekrutacja] testy psychologiczne

From: "Voland" <r...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: [praca-rekrutacja] testy psychologiczne
Date: Sun, 4 Jul 2004 01:18:03 +0200
Sender: r...@p...onet.pl@inet.krakow.pl

Użytkownik "dA s" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cc77ra$2ee$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam, to znowu ja xD
>
> pisalem juz tu wczesniej (temat o rozmowie kwalifikacyjnej).
> Mam teraz kolejne pytanie. Chodzi o te testy psychologiczne.
> Istnieje mozliosc manipulowania nimi ?
> Chodzi o udzielania takich odpowiedzi, aby byly najlepsze, np.
> odporny na stres itp...
>
> Sry za moje pytanie, ale bardzo interesuja mnie takie rzeczy.
> Ponoc wszystko co stworzyl czlowiek, mozna obejsc :)
>
> pozdr,
> Piotrek

Tak, mozna manipulowac testami. Nie odpowiadaj tak jak Ci mowi "serce" ale
przemysl odpowiedz. Bardzo czesto mozna sie dowiedziec co dane pytanie ma o
Tobie powiedziec. Trzeba tez uwazac na tzw. pytania kontrolne, czyli jezeli
jest pytanie o to czy kiedykolwiek sklamales, odpowiedzia prawidlowa bedzie,
ze pare razy Ci sie zdarzylo a nie, ze nigdy, poniewaz taka odpowiedz
swiadczylaby o Twojej nieszczerosci (kazdy czlowiek kiedys sklamal). Moim
zdaniem testami nie trzeba sie przejmowac, stanowia mily dodatek do reszty
procesu rekrutacyjnego.