Re: pralka

Data: 2002-06-14 16:42:17
Temat: Re: pralka
Od: sadyl <s...@p...onet.pl>

k...@p...onet.pl wrote:

> Moi
> rodzice maja otwierana od gory ich pralke, ktora ma oddzielone od programatora
> pokretlo ustawiania temperatury i oddzielne dla wirowki, poza tym jeszcze
> niezalezny przycisk polowy wsadu. [ciach]
> stwierdzilam ze nie ma podobnych
> pralek innych firm.

Pralka, którą się chwaliłem w poprzednim poście, właśnie tak ma:
programator + "płynna" regulacja wirowania + płynna regulacja
temperatury + przycisk 1/2 wsadu.
Przypominam: Zanussi TA 833V

> nie ma pokretla wirowania
> albo jest 2 stopniowe (0-400 obr i 500-800 obr. - dla mnie paranoja)

nie całkiem paranoja - większość pralek ma silnik synchroniczny, w
którym zmiana prędkości odbywa się przez przełączanie uzwojeń.
"Płynna" regulację prędkości zazwyczaj wymaga zastosowania
asynchronicznego silnika komutatorowego, czyli zmiany koncepcji budowy
pralki.
Oczywiście - dla użytkownika nie ma to znaczenia.
A - nawiasem mówiąc - przełącznik 400/800 obr/min, jak dla mnie w
zupełności by wystaczył, ale moja st.. słoneczko się uparła, że chce z
gałą :))

sadyl