Data: 2003-10-30 21:31:05
Temat: Re: problem z pracownikiem
Od: "bm" <g...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> napisał w wiadomości
news:bng9uh$o6i$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> za każde terminowe wykonanie pracy, nagradzać finansowo - niech to
> będzie drobna sumka, ale skutecznie motywująca.
> A tak na marginesie.... zapytać pracownika wprost jakie to powody
> powodują, że jest nieterminowy, a tym samym utrudnia rozwój firmy - i
> wspólnie sie nad tym zastanówcie w taki sposób, aby doszedł do
> wniosku, że może się szykować mała zmiana na stanowisku.
> Po trzecie to twoja wina - nauczyłaś pracownika dziadostwa, to teraz
> mas owoc - onn sobie ciebie (nawet nieswiadomie) testował, do jakich
> granic pozwolisz mu sie posunąć, no i masz teraz. Jedynie utworzenie
> PISEMNE nowych reguł pracy - i ZERO odstępstw.
>
raczej nie nauczyłam go tego, przejęłam po kimś i mam problem,
a, powód jest zawsze ten sam, czyli bardzo dużo pracy. Jednak myślę, że to
zwykła wymówka bo każdy twierdzi, że ma za dużo pracy, jednak większość
wykonuje zadania w terminie. Rozmowy z pracownikiem, jak mówiłam, zbyt
wiele nie wnoszą, a nie chcę go zwalniać bo jest naprawdę mądrym
człowiekiem, tylko chyba trochę leniwym i rozkojarzonym. Myślę, że w tym
tkwi cały problem. Ale jak walczyć z lenistwem pracownika?
pozdrawiam
Basia
|