problem z pracownikiem

1. Data: 2003-10-25 17:51:55

Temat: problem z pracownikiem
Od: "bm" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

może ktoś z grupowiczów ma wlasne doświadczenia i mógłby mi zaproponować
rozwiązanie,
otóż, mam pracownika, który notorycznie przekracza terminy realizacji zadań.
Terminy nie są zbyt rygorystyczne.
Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego terminowość, jak
wpłynąć na pracownika?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-10-25 18:40:26

Temat: Re: problem z pracownikiem
Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"bm" w wiadomości news:bned7t$5ou$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego
> terminowość, jak wpłynąć na pracownika?

a) zwolnic,
b) poprosic o to aby podszedl do tematu bardziej powaznie,
c) podac mu taki termin realizacji projektu, ktory jest faktycznym
terminem - kilka dni (tyle ile najczesciej sie spoznia).

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

1. Data: 2003-10-25 19:12:37

Od: Lam Andrzej <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bm napisał:
> [...]
> Terminy nie są zbyt rygorystyczne.
> Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego terminowość, jak

Może wprowadzić etapowość wykonywanych zadań.
Powinno zadziałać kiedy pracownik wszystko wykonuje na ostatnią chwilę

1. Data: 2003-10-25 19:22:16

Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

bm
<g...@g...pl>

<snip>
> Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego terminowość, jak
> wpłynąć na pracownika?

rozumiem, że wszystkich oczywistych środków już próbowałaś?

p.

1. Data: 2003-10-25 20:32:15

Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

> może ktoś z grupowiczów ma wlasne doświadczenia i mógłby mi zaproponować
> rozwiązanie,
> otóż, mam pracownika, który notorycznie przekracza terminy realizacji
zadań.

Czytalem o badaniach odnosnie ustalania terminow i terminowosci pracownikow.
Porownywano grupy programistow ktorym stawiano nierealnie krotkie terminy,
terminy normalne, oraz takich, ktorym pozwalano samodzielnie okreslic
terminy. Okazalo sie, ze pracownicy, ktorzy samodzielnie okreslali terminy
robili to bardziej rygorystycznie niz trzeba bylo i wykazywali wieksza
sklonnosc do dotrzymywania tych terminow.

Tak wiec moze to jest droga? Gdy zlecisz pracownikowi kolejne zadanie,
popros aby sam okreslil termin i daj mu do zrozumienia, ze to jest wiazace.
Porownaj wyniki, zglos na grupie w osobnym watku.

pozdrawiam
Merlin

--
Tomasz 'Merlin' Kolinko
"Fear kills more people than death."

1. Data: 2003-10-26 11:11:08

Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bm" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
realizacji zadań.
> Terminy nie są zbyt rygorystyczne.
> Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego terminowość,

za każde terminowe wykonanie pracy, nagradzać finansowo - niech to
będzie drobna sumka, ale skutecznie motywująca.
A tak na marginesie.... zapytać pracownika wprost jakie to powody
powodują, że jest nieterminowy, a tym samym utrudnia rozwój firmy - i
wspólnie sie nad tym zastanówcie w taki sposób, aby doszedł do
wniosku, że może się szykować mała zmiana na stanowisku.
Po trzecie to twoja wina - nauczyłaś pracownika dziadostwa, to teraz
mas owoc - onn sobie ciebie (nawet nieswiadomie) testował, do jakich
granic pozwolisz mu sie posunąć, no i masz teraz. Jedynie utworzenie
PISEMNE nowych reguł pracy - i ZERO odstępstw.

1. Data: 2003-10-26 13:11:27

Od: "JanF" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zadań.
> Terminy nie są zbyt rygorystyczne.
> Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego terminowość, jak

Witaj w klubie, to NORMALNE zachowanie pewnej grupy osób, które, tylko mając
'nóż na gardle' potrafią cos oddać, na ogół nie do końca.
Jak z tym sobie poradzic? Były juz odpowiedzi, pisemna rejestracja terminów,
pisemna ocena stanu i wykonania prac w upływających terminach, premie
pieniężne, jako nagroda, za dotrzymanie terminu. W firmie, gdzie pracuję,
dano jednemu takiemu pracownikowi premie, za 'będzie za tydzień, na mur
beton', i co? minął rok i pracy nie ma!
Dobrze jest, jesli taki zachowania sa piętnowane i nie akceptowane, bo mogą
stać się 'normą' drugiego obiegu, 'popatrz, on nie robi i zarabia tyle co
my!' - jak to się stało w mojej firmie.
Jan.

1. Data: 2003-10-26 14:41:47

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bm:
> Zastanawiam się co z tym zrobić, jak wpłynąć na jego terminowość,
> jak wpłynąć na pracownika?

Zwolnic - to najskuteczniejsza metoda, inne to ledwie polsrodki.
Moze dzieki temu jego nastepny pracodawca bedzie mial wiecej
szczescia do odpowiedzialnosci z jaka podejdzie do nowych zadan.

Czarek

1. Data: 2003-10-26 19:44:52

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacek_b" w wiadomości news:bng9uh$o6i$1@atlantis.news.tpi.pl napisal(a):

> za każde terminowe wykonanie pracy, nagradzać finansowo

Nagradzac za wywiazanie sie z obowiazkow? A nie rozumialem czemu Niemen tak
sie darl z tym, ze swiat ten dziwny jest.

1. Data: 2003-10-26 20:27:29

Od: "j_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nagradzac za wywiazanie sie z obowiazkow? A nie rozumialem czemu
Niemen tak
> sie darl z tym, ze swiat ten dziwny jest.

> [...]

owszem! - w naszej kulturze tzw. wschodnio0-środkowo-europejskiej
modne jest negowanie. Nie od dzis, wiadomo, ze wzmacnianie pozytywne
(a wiec nagrody - jakiekolwiek) potrafia wrecz zdzialac cuda, NAgdroda
ma wieksza moc niz kara - to jest nawet bez dyskusji! ).
Zresztą - człowiek jest tylko człowiekiem - może jest jakiś
obiektywny/ subiektywny powód że ta osoba sie spoznia - ludzie,
jestesmy tylko ludzmi - nie badzmy maszynami - dajmy czlowiekowi czas
i dajmy mu sie chociaz wytlumaczyc. Wnisek: Nagroda, jako przyneta

Ps. Mr Greg - ja w sprawie aparatu cyfrowego - czy kupiles SE go
juz? - ja se jeszcze nie kupilem, ale mam go na wyciagniecie reki -
moja cudonw siostrzyczka odganela moje mysli i SE go kupila - musze ja
jakos wspomoc i kupic jej wiecej pamieci (jak bedę gdzies wyjezdzal
:) ).

> Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
> Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

jak sobie radzic ze stresem?
"Szkoło zobacz swe dno". (c.d.) było Re: tzw. interpretacja mechaniki kwantowej
Mówienie do zwierząt
[na temat] Psychologiczne różności
Z czego sie smiejesz glupia...