Re: prosze o pomoc ginekolgow i endokrynologow

From: <x...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: prosze o pomoc ginekolgow i endokrynologow
Date: 11 Mar 2001 14:51:27 +0100

> Kaja piszew ten sposob :

> Oczywiście, że budzi niepokój...Wyrzuć do kosza te wszystkie plasterki i
> tabletki...W ciągu paru miesięcy cykle same Ci się wyregulują...Chyba nie
> chcesz być wrakiem dla siebie a królikiem doświadczalnym dla lekarzy?

To niewatpliwie uderazajace prostota rozwiazanie problemow Malgorzaty ma swoje
zalety. I jest w medycynie czesto stosowane. Niestety tylko w weterynaryjnej.

Moj kolega vet powiada w takich przypadkach : "juz nie moge patrzec na to, jak
sie to biedne zwierze meczy, wiec zaprzestajmy leczenia i niech umiera".
Zastrzyk srodka nasennego (barbituratu) czesto pomaga tej decyzji. A potem
przychodzi sekcja i wszystko jest jasne.

Czy mozna jednak tak postapic z czlowiekiem. Zauwazmy, ze wlasciwie jest
to "one way ticket". Powiedzmy, ze chora z niego skorzysta. Pojawia sie
wszystkie objawy jej (jak widac conajmniej obu ) chorob. I co dalej ? Pol
biedy, jak problem sie wyjasni i diagnostyka bedzie latwiejsza. A co bedzie jak
bedzie trudniejsza ? I zacznie sie "dzikie" i na gwalt poszukiwanie osrodka ,
ktory sobie da z tym rade .

Osobiscie mam propozycje inna : znalezc ten osrodek juz teraz i zaczekac na
decyzje lekarzy, ktorzy beda mogli i umieli sobie na takowa diagnostyke
pozwolic.

Stad moja oferta "miedzynarodowej pomocy".

Ma tylko watpliwosci, czy chora kasa za to zaplaci. Nie wiem jak to obecnie
wyglada w Polsce. Bo za czasow PZPRu Ministerstwo Zdrowia placilo za leczenie
w osrodkach zagranicznych ( w uzasadnionych medycznie i nie tylko medycznie )
przypadkach. Moze ktos ma jakies informacje w tym zakresie ?

Pozdrawiam

dradam

PS. Ja nie mam nic przeciwko weterynarzom. Podziwiam ich wiedze i wysilki.
Musza oni leczyc i ssaki , i ptaki, i ryby. I owady ... ! Pacjent jest w pelni
uprawniony do tego aby lekarza opluc, kopnac , nastapic na noge, zarazic
brucelioza i tak dalej.