protest pielęgniarek

1. Data: 2000-12-29 00:29:16

Temat: protest pielęgniarek
Od: m...@s...pl szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym założyć stronę internetowš dla protestu pielęgniarek i
byłbym rad gdyby któryś z providerów użyczył by mi jakiegoś adresu
który pielęgniarki mogłyby opublikować i posługiwqać się nim na czas
protestu w sensie medialnym (strona www) jak i korespondencyjnym
(adres e-mail) i używać jednego i drugiego na czas tego protestu.
Poszukuję takich którzy też uważają że za tak ciężkš pracę - zarobki
400-700 zł to przy obecnych cenach profanacja człowieka jako wartości.

2. Data: 2000-12-29 01:34:04

Temat: Re: protest pielęgniarek
Od: "Piotr Sowa" <n...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Poszukuję takich którzy też uważają że za tak ciężką pracę - zarobki
>400-700 zł to przy obecnych cenach profanacja człowieka jako wartości.

jestem synem jednej z nich ( jednocześnie lekarzem in spae )
służę wsparciem

Piotr Sowa

3. Data: 2000-12-29 03:39:34

Od: "overgrounder" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Z zawodu jestem grafikiem komputerowym więc
z medycyną nie mam wiele wspólnego (nikt z rodziny
nie jest ani pielęgniarką ani lekarzem) więc mam
prawo uważać siebie za osobę postronną-obiektywną.
Nie mam zbyt wiele czasu ale nie mogę powstrzymać
się od zabrania głosu w tej sprawie.
Uważam, że praca pielęgniarki jest bardzo ciężka i
to nie podlega dyskusji. Pensje jakie te kobiety
otrzymują są nieporozumieniem. Ich protest popieram
całkowicie.
Za to co powiedział "mister" rokita proponowałbym go
np. rozstrzelać a przynajmniej Syberię zafundować mu
do końca jego marnego życia.
Tak bardzo serio to gdyby to ode mnie zależało ten
p-oseł nie opuściłby więzienia przez dobre 10 lat.

Nawet jeżeli coś takiego jak łapówki ma miejsce to
komuś z taką pozycją nie wolno tego publicznie
globalizować bo okoliczności jakie mamy obecnie
w tym kraju zmieniają znaczenie takich "prezentów"
z łapówki na zapomogę ale nie o to mi chodzi przede
wszystkim tylko o fakt, że na pewno część z tysięcy
oszkalowanych osób nie przyjmuje (bo np. charakter
im nie pozwala itp.) takich datków a w ich przypadku
rokita jest oszczercą i należy go ukarać.
Proponowałbym pozwy do sądu indywidualnie od
każdej pielęgniarki i wyrok zsumować.

Jest jeszcze jeden problem.
Takie oświadczenia ze strony władz są
zachęcaniem do łamania prawa.
Jeżeli komuś jest ciężko to niech sobie radzi.
Niestety tak już jest, że jak ktoś jest złodziejem
to innych będzie namawiał do tego samego bo jemu
będzie łatwiej z własnym sumieniem (wszyscy
kradną więc nie jestem sam i właściwie to już
jest coś normalnego). Dlatego np. komuniści czują
się dobrze tylko w swoim gronie i zostaje im to
do końca życia a pseudosolidarność jak widać
(patrząc na lata 1989-2000) nieźle się od komuchów
uczy.
Mówią, że są dobrzy, że oni to my (nawet komuchy
by tego nie wymyślili) a gnoją ludzi i sprzedają kraj
zachodowi za bezcen kłaniając się w pas w naszym
imieniu przed rządami państw, które jak sempy czekają
na okazję aby za drobne wrzucone do kieszeni jakiegoś
"śmiecia na stołku" dostać papier na fabrykę, grunt czy
super dochodową usługę wart dużo, dużo więcej niż
za niego zapłacą.

Napisałem to wszystko bo nasze władze ostro prowokują
i czekam na moment gdy przyjdzie im zapłacić za to
co wyprawiają.
Immunitet nie powinien być przyzwoleniem na bezkarne
łamanie prawa a stołek rządowy prywatnym biznesem.
Służba zdrowia, szkolnictwo, policja i inne działki sfery
budżetowej są ofiarami komuny a teraz na dokładkę
pseudosolidarności.
40 lat komunizmu a teraz 12 lat terroru w postaci
dziewiętnastowiecznego kapitalizmu w wykonaniu
BYDŁA!!!!!!!!
Nawet Folwark Zwierzęcy nie oddaje
już chyba tego wszystkiego co dzieje się w tej
NASZEJ POLSCE, gdzie słowo patriotyzm
(będące wieki temu czymś bardzo istotnym)
równa się dziś już tylko słowu szambo, żeby nie
napisać gorzej.

Należę do ludzi, którym satysfację sprawić
mogą tylko uczciwie zarobione pieniądze.
Niestety z doświadczenia wiem, że trzeba
być czujnym bo nie wszyscy tak myślą i
należy ograniczać zaufanie do maksimum
aby chcąc być uczciwym nie stać się frajerem.
Moje hasło to nie kradnijmy ale nie dajmy się
okradać dlatego mam nadzieję, że te ciężko
pracujące kobiety otrzymają minimum, które
im się należy (nie jest to na pewno 600zł).

To moje zdanie ale chętnie przeczytam opinie
innych dlatego zachęcam do dyskusji.

Pozdrawiam i Życzę DOBRYM ludziom
Szczęśliwego Nowego Roku
Jarek Bujnicki
--
______________
j...@p...pl

4. Data: 2000-12-29 06:31:35

Od: Roman <r...@d...dk> szukaj wiadomości tego autora

Protest pielegniarek jest bardzo zrozumialy, ale podloza jego mozna
szukac w spolecznym spojrzeniu na ich zawod i prace. Moja wiedza na
temat pielgniarstwa w czasie kiedy jeszcze mieszkalem w Polsce byla
bardzo marna i wydawalo mi sie ze leekarz, skiadz i pielegniarka to
powolanie i poswiecenie i zupelnie nie zastanawialem sie ze oni tez
jedza i pija a czasami tez chcieliby pojechac na wakacje czy pojsc do
kina lub teatru. Po wielu latach dotarlo do mnie, ze praca z powolania
jest bardzo szlachetna, ale niestety postawa taka jest dosc odosobniona
w spoleczenstwie i np mechanik samochodowy nie naprawi mojego samochodu
za Bog zaplac. Na domiar zlego pielegniarki byly widziane w
spoleczenstwie jako dziewczyny lekke i w sumie nie zaslugujace na lepsze
wynagrodzenie. Ddlatego tez jest rzecza bardzo wazna aby spojrzenie na
pielegniarki w spoleczenstwie zostalo zmienione, ich pozycja spoleczna
powinna osiagnac im nalezny poziom. Wypowiedz jednego z dyrektorow
szpitali ze "mogly sie uczyc to by zarabialy wiecej" jest
niedopuszczalna i wrecz dyskfalifikujaca czlowieka jako szefa takiej
placowki. Jesli takiemu typowi sie wydaje ze moze kierowac szzpitalem
bea pielegniarek (gdyby sie wszystkie uczyly to kto mialby pracowac?),
salowych, sprzataczek, kucharek, noszowych, a poza tym technikow
inizynierow i zwylkych robotnikow to sie bardzo zdziwi. Wszyscy sa
konieczni i dlatego tez warci porzadniej zaplaty. Pytanie jest tylko
skad wziasc pieniadze. Tradycyjne spojrzenie ze wladza moze dac wiecej
jest niewykonalne chyba ze za cene wysokiej inflacji a co za tym iddzie
zubozenia tych samych pielegniarek. PRL'owskie spojrzenie na ekonomie
(oni nam maja dac) jest juz niewykonalne. Wiec pytanie jest ponownie
skad wziasc pieniadze. Odpowiedz jest jedna. Z podatkow. Jest wiec
nastepne pytanie i jednoczesnie kwestia ktorej w sumie nikt nie podjal,
a wiec na ile to spoleczenstwo ktore te pielegniarki tak popiera jest
zainteresowane pomoc im czynnie, czyli na ile spoleczenstwo
zaakceptowaloby podwyzszenie podatkow (zarowno dochodowych jak i
posrednich - akcyzy itd) aby pielegniarki mogly ddostac pensje na ktore
zasluzyly. W poldzikim kapitalizmie gdzie wysokie dochody nie sa wysoko
opodatkowane jest mozliwosc zmian podatkowych tak, aby pieniadze do
budzetu wplywaly szczegolnie o osob bogatych i takich firm a akcyza na
towary luksusowe ktore i tak nie sa w zasiegu osb biednych jeszcze
bardziej stan ekonomi panswa by poprawil. Ale na to trzeba spolecznej
postawy ktora by na to pozwolila.
pozdrawiam
roman

5. Data: 2000-12-29 09:24:38

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak im się nie podobaja zarobki to niech się przekwalifikują i robią cos
innego. Terroryzm jest zakazany wszędzie na Świecie, a czymże innym jak nie
terroryzmem właśnie jest blokowanie dróg? Niedogodności dotykają Bogu ducha
winnych ludzi spieszących do pracy (czy gdzie tam sie oni spieszą) w celu
wymuszenia na rządzie jakichś działań. A tak z drogi - to widać było w TV,
iż owe pielęgniarki świetnie sie przy tym bawiły.

6. Data: 2000-12-29 11:44:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2000-12-29 11:52:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> powolanie i poswiecenie i zupelnie nie zastanawialem sie ze oni tez
> jedza i pija a czasami tez chcieliby pojechac na wakacje czy pojsc do

maja dzieci, ktore chcialby uczyc sie, studiowac itp.

> Po wielu latach dotarlo do mnie, ze praca z powolania

wlasnie dalem propozycje aby opierajac sie na tym, ze jest
to praca z powolania wszyskie polskie banki umarzaly kredyty
osobom, ktore taka prace (nie patrzac na zarobek) wykonuja

> [...]
> zaakceptowaloby podwyzszenie podatkow (zarowno dochodowych jak i
> posrednich - akcyzy itd) aby pielegniarki mogly ddostac pensje na ktore

nie tylko chodzi o pensje pielegniarek. Poziom finansowy placowek
sluzby zdrowia w Polsce osiagnal dna. Ilosc pkb przeznaczonego
na finansowanie sluzby zdrowia jest (nie liczac Albanii i Rumunii)
najnizsze w Europie. To sie i tak musi zmienic

W poldzikim kapitalizmie gdzie wysokie dochody nie sa wysoko
> opodatkowane jest mozliwosc zmian podatkowych tak, aby pieniadze do
> budzetu wplywaly szczegolnie o osob bogatych

zgadzam sie z tym calkowicie :-)

Dziekuje za ten bardzo wazny w tej sprawie posting

Pozdrowienia

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

8. Data: 2000-12-29 12:43:18

Od: Roman Sykulski <r...@d...dk> szukaj wiadomości tego autora

Terroryzm jest niedopuszczalny, ale co do slusznosci protestu
pielegniarek jest duza zgoda. Pytanie jest w dalszym ciagu czy
spoleczenstwo dojrzalo, zeby podzielic sie z pielegniarkami tak aby ich
pensje byly na wysokosci tych zatrudnionych w przemysle na podobnych
stanowiskach. A co do blokowania drog to zgadzam sie-nie powinno miec to
miejsca, bo uderza nie w tych co zawinili.
roman

9. Data: 2000-12-29 22:57:38

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> towary luksusowe ktore i tak nie sa w zasiegu osb biednych jeszcze
> bardziej stan ekonomi panswa by poprawil. Ale na to trzeba spolecznej

Jak najbardziej zgadzam sie z ocena zawodu pielegniarskiego.
Jest to praca bardzo ciezka i odpowiedzialna - obecnie za marne, ale to
naprawde marne, grosze.
Natomiast niepokoja mnie pomysly kolejnego zwiekszania podatkow.
Obciazajac ludzi bogatych zubaza sie wszystkich. To przeciez oni daja prace
biedakom.
Czy nie lepiej stworzyc mechanizmy promujace aktywnosc i przedsiebiorczosc?
Czy nie lepiej zamiast kolejnego podwyzszania podatkow, akcyz, cel itd
(kolejna podwyzka, ktora ma cos zalatwic, hehehe...), odwaznie obnizyc
obciazenia fiskalne, postawic na przedsiebiorczosc ludzi, zniesc
ograniczenia i koncesje, ktore powoduja, ze byle urzedas to pan i wladca?
Kas nie obchodza chorzy ludzie, ich obchodzi bilans.
Po co mi ministerstwo zdrowia, kasy chorych itp do leczenia ludzi?
A jezeli juz to ministerstwo bardzo okrojone, kasy chorych prywatne i
konkurencyjne itd.
Wtedy pielegniarka i lekarz beda zarabiali odpowiednio do prestizu swojego
zawodu, a nie z woli jasnie oswieconej kasy, albo kolejnego ministra
finansow.
Obecne formy protestu pielegniarek wskazuja tylko na determinacje. Bo za
nimi jest juz tylko sciana.
Maja do wyboru albo odejsc z zawodu albo dalej klepac biede narazajac sie na
oblesne wypowiedzi byle rokity, ktory dmie w te sama trabke, ktora juz nie
raz slyszelismy - pielegniarki zyja z lapowek i lekarze zyja z lapowek,
zawsze sobie dorobia, wiec nie ma sprawy. Rownie dobrze moge powiedziec, ze
ministrowie i dyrektorzy departamentow z lapowek zyja o wiele lepiej, wiec
po co im w ogole pobory?

Pozdrawiam
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/klub/o_nas2/laczk.html

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

10. Data: 2000-12-30 07:41:37

Od: Roman <r...@d...dk> szukaj wiadomości tego autora

Wiem co to sa wysokie podatki i nie jestem wcale zachwycony. Placac ponad 60%
og polowy dochodow a oklolo 40 od tej nizszej daje wyrownanie dochodu w
spoleczenstwie godne Pol pota czy tez innych komuchow.Jest oczywiste, ze
popieranie przedsiebiorczosci jest godne poparcia bo pomaga wszystkim na
zasadzie wedki a nie ryby. Problem jest tylko w tym, ze zwiekszenie produkcji
wymaga inwestcji inwestycje wymagaja dochodu a wszystko jest ograniczone
legislacja lapowkarstwem, kumoterswem i td. Nawet w przyjaznych warunkach jet
to kwestia wielu lat, malo tego koniunktura na rynku tak wewnetrznym jak i
zewnetrznym jeest decydujaca o sukcesie. Pielegniarkom sa potrzebne pieniadze
juz. Wiec tylko zostaja pieniadze z podatkow, nie koniecznie tylko dochodowych.
Poza tym, trzeba dobrewj woli obu stron. Nie majac pieniedzy w budzecia na
podwyzke jaka one zadaja mozna ter rozmawiac na inne tematy, np warunki pracy,
dlugosc urlopu, mozliwosci (do)ksztalcenia czy tez inne srodki poprawiajace
warunki przcy.
rozdrawiam
roman

Jaroslaw Laczkowski wrote:

> [...]
> ministrowie i dyrektorzy departamentow z lapowek zyja o wiele lepiej, wiec

Kardiologia
wstydliwy pecherz
Zapalenie prostaty (przewlekłe)
Sponsor alzheimer.pl dokonuje zbrodni w Polsce!
Re: rakotworcze telefony