przechowywanie sera

1. Data: 2003-07-09 07:58:48

Temat: przechowywanie sera
Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

CZesc,

Bardzo lubie ser, róznego rodzaju feta zółty itd , ale nie wiem jak go
przechowywac w lodowce zeby nie plesnial?
Zamkniety , przykryty ?? W tej chwil mam go w specjalnym pojemniku
przykrytym ale wydaje mi sie ze jeszcze szybcej plesnieje ??
Moze to lodowka ?? Moze sa jakies sposoby zeby w niej nie bylo tak
wilgotnie ???

Ata

1. Data: 2003-07-09 08:45:35

Temat: Re: przechowywanie sera
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-09 09:58, osoba przedstawiająca się, jako 'ata', zachciała zauważyć:
> [...]
> przykrytym ale wydaje mi sie ze jeszcze szybcej plesnieje ??
> Moze to lodowka ?? Moze sa jakies sposoby zeby w niej nie bylo tak

Dobrze przechowują się sery, jedynie w pierwotnym opakowaniu (woski lub
specjalne folie o właściwościach o wosku podobnych). Taki ser ciągle
dojrzewa, nie schnąc.

Po rozcięciu krążka, stykając się z powietrzem, ser ma dwie drogi: może
schnąć bez żadnego zebezpieczenia (w lodówce) lub gliwieć, strannie w
folię opakowany. Taka jest natura dobrego sera.

Osobiście nie cierpię i nie kupuję kawałków sera zwiniętych w folię.
Wolę duże kawałki, które spokojnie sobie schną. Zawinięty szczelnie ser
będzie pleśniał, bo jest świetną pożywką dla grzybków, traci smak i
aromat. Pozostaje jedynie dobrze kalkulować zakupy albo kupować
seropodobne zawiniątka marki Hochland.

1. Data: 2003-07-09 11:24:56

Od: "amigo" <a...@u...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

feta doskonale przechowuje sie w oliwie. mozna tez dodac ziol i bedzie miec
ciekawy smak

gotowanie miesa na grila?
Ciasto na urodziny - JAKIE???
Golonka
czyszczenie patelni teflonowej
Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?