gotowanie miesa na grila?

1. Data: 2003-07-09 07:36:09

Temat: gotowanie miesa na grila?
Od: y...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

bede przygotowywac mieso (zeberka, karczek, lopatka) na grila na 10 osob.
Oczywiscie zrobie marynate i zostawie w lodowce na cala noc i pol dnia.
Podzielilam sie moimi uwagami z mama, ktora powiedziala mi, ze ja musze to
mieso wczesniej podgotwac (jakies 40 min) w przeciwnym razie bede to grilowala
2 godziny, wysuszy sie mieso i nie bedzie za bardzo smaczne...
Czy obgotowanie tego miesa jest konieczne?? Co zrobic, zeby miesko bylo
chrupiace i soczyste, a nie wyszyszone na wiorek i twarde?

Aga

1. Data: 2003-07-09 07:48:16

Temat: Re: gotowanie miesa na grila?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <y...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy obgotowanie tego miesa jest konieczne?? Co zrobic, zeby miesko bylo
> chrupiace i soczyste, a nie wyszyszone na wiorek i twarde?

??? A czy mama kiedykolwiek cokolwiek grilowała?
Na przyzwoicie rozżarzonych węglach grilujesz krótko i wtedy masz soczyste i
niewysuszone na wiórek.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-07-09 07:50:49

Od: y...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> ??? A czy mama kiedykolwiek cokolwiek grilowała?

Taaaak, tyle, ze ona zwykle kupuje gotowe na grila w supermarkiecie, zadko robi
sama...

Aga

1. Data: 2003-07-09 08:38:15

Od: "Beata Księżyk" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taaaak, tyle, ze ona zwykle kupuje gotowe na grila w supermarkiecie, zadko
robi
> sama...
>
> Aga

Ja robie sama karkowke na grilla nigdy nie obgotowuje, rozpalamy porzadnie
grilla kladziemy karkowke i ona sie szybko piecze i jest miekka i soczysta.
Ostatnio kolega jak robil grilla karkowke na 3 dni wlozyl do marynaty, uzyl
do tego sporo oleju, ale miesko bylo super.

Beata Księżyk

1. Data: 2003-07-09 08:53:04

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Księżyk" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik <y...@a...pl> napisał w wiadomości

> robi

Ale to gotowe, jest _surowe_ na dodatek tylko obsypane przyprawami, a nie
marynowane.
Ciekawe dlaczego mamie wychodziło, a Tobie ma nie wyjść? Czyżby chodziło o
jakiś problem psychologiczny?

1. Data: 2003-07-09 08:57:06

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko zależy od mięsa (świeżości mięcha i wieku zwierza) i od tego
jak długo było marynowane - im "młodsze" i im dłużej leży w marynacie
(przez to kruszeje) tym szybciej się ugriluje i nie będzie wiórowate.
Karkówkę zawsze lekko rozbijam i wkładam do marynaty (olej/oliwa +
przyprawa do grila np. Kamis + czosnek + ew. soja lub specjalny Olej do
marynaty) na minimum dobę (najlepiej dwie).

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-07-09 12:31:35

Od: "Tomasz Jedzok" <z...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to gotowe, jest _surowe_ na dodatek tylko obsypane przyprawami, a nie
> marynowane.

Może podacie jakies ciekawe przepisy na marynaty? Ja zwykle wyciskam czosnek
do oleju , dodaję soli pieprzu i świeżych ziól? Można jeszcze coś dodać?
I jeszcze jedno , po co mięso się rosoli?
pozdro
Tom

--
___________________________________
# Tomasz Jedzok, e-mail: z...@f...pl #

1. Data: 2003-07-09 12:36:46

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Jedzok wrote:

> Może podacie jakies ciekawe przepisy na marynaty? Ja zwykle wyciskam czosnek
> do oleju , dodaję soli pieprzu i świeżych ziól? Można jeszcze coś dodać?

ja oprocz marynaty robie tak , ze ukladam w misce na cala noc mieso z cebula i
czosnkiem (warstwa krazkow cebuli, warstwa drobno posiekanego czosnku i warstwa
miesa z marynata, itd)
dzieki temu mieso jest bardziej kruche (zwlaszcza karkowka wychodzi w ten
sposob znakomicie), no a moi znajomi szczegolnie upodobali sobie te cebule z
marynaty, ktora podpiekaja na grillu
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-09 12:57:06

Od: y...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> Może podacie jakies ciekawe przepisy na marynaty? Ja zwykle wyciskam czosnek
> do oleju , dodaję soli pieprzu i świeżych ziól? Można jeszcze coś dodać?

Oto poszukiwania z googla:

Marynata:
- 4 ząbki czosnku,
- 2 cytryny,
- 4 łyżki oliwy z oliwek,
- duża garść świeżych ziół (w tym przypadku: szałwia, tymianek, kolendra),
- sól, pieprz.

Jak przyrządzić?
Marynata:
1) W naczyniu, w którym będziemy marynować mięso, mieszamy oliwę, rozdrobniony
czosnek, sól, pieprz i cienko pokrojoną na plasterki cytrynę. Wkładamy mięso
(jeśli piersi są bardzo grube, można je przekroić poziomo na 2 części) i
obtaczamy je w powstałym sosie. Dorzucamy drobno pokrojone zioła i jeszcze raz
przewracamy wszystkie składniki, aby zioła dobrze przylgnęły do mięsa.

Marynata do mies czerwonych:
2 szkl. maslanki
duza, drobno posiekana cebula
cwierc lyzeczki mielonych gozdzikow
pokruszony listek laurowy
po pol lyzeczki: startej galki muszkatolowej,suszonego tymianku i
mielonego pieprzu
Wszystkie skladniki wymieszac, zalac mieso, zostawic na 2-3 dni w chlodnym
miejscu.

Marynata do pieczeni na dziko:
2 szkl. jasnego piwa
2 drobno posiekane cebule
sok i skorka otarta z cytryny
3 drobno pokruszone listki laurowe
szczypta mielonych gozdzikow
po pol lyzeczki:mielonego ziela angielskiego i pieprzu
Dokladnie wymieszac skladniki marynaty, zagotowac, przestudzic, zalac
mieso, zostawic na 2-3 dni czesto przekrecac aby rowno sie zamarynowalo.

Marynata do wszystkich rodzajow mies:
1,5 szkl. czerwonego, wytrawnego wina
3-4 lyzki oleju
drobno pokrojona cebula
pol lyzeczki suszonego tymianku
pokruszony listek laurowy
8-10 ziarenek kolendry
4-5 ziarenek ziela angielskiego
2-3 zabki czosnku
3-4 ziarenka pieprzu
pol lyzeczki soli
Roztarty z sola czosnek wymieszac z pozostalymi skladnikami. Umyte i
osuszone mieso wlozyc do kamiennego garnka, zalac marynata, przykryc,
obciazyc, zostawic na 2-4 dni w chlodnym miejscu, od czsu do czsu
przekrecac, aby sie rowno zamarynowalo.

Marynata winna:
szkl. bialego wytrawnego wina
pol szkl. octu winnego
2-3 zabki czosnku
szczypta mielonych gozdzikow
po pol szkl.:drobniutko posiekanego selera naciowego i zielonej
pietruszki
posiekana cebula
starta na tarce marchewka
pol lyzeczki soli
cwierc lyzeczki mielonego pieprzu
Roztarty z sola czosnek wymieszac dokladnie z pozostalymi skladnikami
marynaty ( nie gotowac). Mieso umyc i osuszyc, wlozyc do kamiennego garnka,
zalac marynata, zostawic na 1-2 dni w chlodnym miejscu, czesto przekrecac,
aby sie rowno marynowalo. mozna uzywac do wszystkich rodz. miesa i drobiu.

Marynata ziolowa:
2 szkl. bialego wytrawnego wina
kieliszek koniaku
2 lyzki oleju
cwierc lyzeczki mielonych jagod jalowca
po cwierc lyzeczki suszonych ziol:rozmarynu, majeranku i tymianku
1-2 zabki czosnku
maly drobno pokrojony por
cwierc selera i marchewka- starte na tarce jarzynowej
pol lyzeczki mielonego pieprzu
Skladniki wymieszac (nie gotowac), zalac mieso na 2-3 dni w chlodnym
miejscu.

Zaprawa warzywno- olejowa:
po: duzej marchewce,pietruszce, cebuli
kawalek selera
pol lyzeczki cukru
pokruszony listek laurowy
szczypta mielonych gozdzikow
lyzka soku z cytryny
3-4 lyzki oleju
po cwierc lyzeczki: lyzeczki mielonego ziela angielskiego i pieprzu
Warzywa zetrzec na tarce jarzynowej o duzych oczkach, polaczyc z drobno
pokrojona cebula, wymieszac z olejem i korzeniami oraz cukrem. Umyte i
osuszone mieso dokladnie oblozyc przygotowana zaprawa, przykryc, zostawic na
1-3 dni w chlodnym miejscu.

Pierwsza marytata - nie wiem czyja, a pozostale sa od Joli.

Smacznego, Aga

1. Data: 2003-07-09 13:26:50

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Jedzok" <z...@f...pl> napisał w wiadomości
> I jeszcze jedno , po co mięso się rosoli?

???????
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Ciasto na urodziny - JAKIE???
Golonka
czyszczenie patelni teflonowej
Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?
ehh