Golonka

1. Data: 2003-07-09 07:27:04

Temat: Golonka
Od: "kursm11" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o przepis na dobrą golonkę

1. Data: 2003-07-09 08:05:39

Temat: Re: Golonka
Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kursm11 napisał:

> Proszę o przepis na dobrą golonkę

Czyścisz golonke dokładnie, wrzucasz do garnka z wodą, solisz, dodajesz
ziele angielskie i listek laurowy.

Gotujesz do miękkości - troszkę to trwa...

Podajesz z chrzanem lub musztarda.

Ważne żeby golonkę dobrze ogolić, bo włosy na skórze potrafią zepsuć
całą przyjemność z jej jedzenia.

--
"Największa rzecz na świecie to umieć należeć do siebie." (Michel Montaigne)

1. Data: 2003-07-09 08:12:54

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po Bawarsku. Napierw wrzucic na warzatek z wloszczna, lisciem laurowym,
pieprzem i zielem angielskim, ugotowac do miekkosci, potem upiec w
piekarniku polewajac piwem, proste latwe, smaczne. Podawac z chrzanem i pure
z grochu i ewentualnie kwasna kapusta na cieplo
Czarek

1. Data: 2003-07-09 09:50:24

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Czarek Gmyz <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> piekarniku polewajac piwem, proste latwe, smaczne. Podawac z chrzanem i pure
> z grochu i ewentualnie kwasna kapusta na cieplo

Dlaczego w Polsce golonke "po bawarsku" zwykle sie najpierw gotuje? To
co jadlem w Bawarii i co udalo mi sie odnalezc w iemieckich ksuazkach
kucharskich zawsze jest tylo pieczone.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-09 13:26:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Dlaczego w Polsce golonke "po bawarsku" zwykle sie najpierw gotuje? To
>co jadlem w Bawarii i co udalo mi sie odnalezc w iemieckich ksuazkach
>kucharskich zawsze jest tylo pieczone.
>
>Wladyslaw

Wladyslawie! Przeciez to MY jestesmy od zadawnia pytan, a TY od
odpowiadania...coz to za odmiana jakas???????

Van pierz, w chwili obecnej bez pytan i bez odpowieedzi
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-10 09:06:53

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> Dlaczego w Polsce golonke "po bawarsku" zwykle sie najpierw gotuje? To
> co jadlem w Bawarii i co udalo mi sie odnalezc w iemieckich ksuazkach
> kucharskich zawsze jest tylo pieczone.
>
> Wladyslaw

Masz racje Wladyslawie. Jednak ja korzystam z porady znajomego Bawarczyka od
pokolen, ktory bawil tutaj kiedys przez prawie rok i stwierdzil, ze polska
golonka wymaga jednak obgotowania przed upieczeniem. Polska swinia to troche
inna swinia niz niemiecka. Probowalem z nim kiedys bez gotowania, niestety
mimo gigantycznej przeciez ilosci tluszczu golonka nie tyle zmiekla, co sie
zeschla. Od tej pory zawsze podgotowuje. W Berlinie, gdzie nieopodal
Alexnaderplatz a konkretnie na Karl Libknechtstr. jest bawarska knajpa tez
najpierw obgotowuja, moze dlatego, ze blizej do Polski ;O)
Czarek

1. Data: 2003-07-10 09:37:08

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Czarek Gmyz:

> [...]
> Alexnaderplatz a konkretnie na Karl Libknechtstr. jest bawarska knajpa tez
> najpierw obgotowuja, moze dlatego, ze blizej do Polski ;O)

nie, to kwestia technologii masowego żywienia. Golonki leżą sobie w
ciepłej wodzie i "dojrzewają", wtedy wystarczy je wciepnąć na
kilkanaście minut do piekarnika i już masz "bawarską" golonkę.
Jak robię Hax'n to nigdy nie gotuję i jakoś mi jeszcze sucha nie wyszła.
Oj, już dawno nie robiłem tego, pewnie znowu mnie najdzie jak 2 lata
temu: temperatura na dworze 35 stopni a ja piekę świńskie nogi 2 godziny
w piekarniku.

Waldek

czyszczenie patelni teflonowej
Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?
ehh
fondue
Placek po węgiersku