Re: Golonka

From: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Golonka
Date: Thu, 10 Jul 2003 11:06:53 +0200
Sender: g...@p...onet.pl@pi247.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
news:1fxtvdt.1oovjym5r1ydsN%wlos@tele.com.pl...

> Dlaczego w Polsce golonke "po bawarsku" zwykle sie najpierw gotuje? To
> co jadlem w Bawarii i co udalo mi sie odnalezc w iemieckich ksuazkach
> kucharskich zawsze jest tylo pieczone.
>
> Wladyslaw

Masz racje Wladyslawie. Jednak ja korzystam z porady znajomego Bawarczyka od
pokolen, ktory bawil tutaj kiedys przez prawie rok i stwierdzil, ze polska
golonka wymaga jednak obgotowania przed upieczeniem. Polska swinia to troche
inna swinia niz niemiecka. Probowalem z nim kiedys bez gotowania, niestety
mimo gigantycznej przeciez ilosci tluszczu golonka nie tyle zmiekla, co sie
zeschla. Od tej pory zawsze podgotowuje. W Berlinie, gdzie nieopodal
Alexnaderplatz a konkretnie na Karl Libknechtstr. jest bawarska knajpa tez
najpierw obgotowuja, moze dlatego, ze blizej do Polski ;O)
Czarek